تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۳
فیلم سینمایی "حکمی برای جنین" با موضوع جنایات جنگی آمریکا در منطقه فلوجه عراق ۱۵ فروردین ماه جلوی دوربین می‌رود.
به گزارش حدیدنیوز، هوشنگ توکلی بازیگر و تهیه‌کننده سینما در گفتگو با مهر با اعلام اینکه عابدین مهدوی به عنوان یکی از مستندسازان کشورمان نویسندگی و کارگردانی فیلم سینمایی "حکمی برای جنین" را برعهده دارد، گفت: در حال حاضر مرحله پیش‌تولید فیلم سینمایی "حکمی برای جنین" را آغاز کرده‌ایم و از ۱۵ فروردین ماه کار را در ایران جلوی دوربین می‌بریم.

وی ادامه داد: این فیلم یک پروژه بزرگ سینمایی درباره استفاده آمریکا از مواد ضعیف شده اورانیومی در حمله به عراق است. در سال ۲۰۰۶ میلادی ارتش آمریکا با استفاده از مواد ضعیف شده اورانیوم به منطقه فلوجه عراق حمله کردند که نتیجه آن به دنیا آمدن جنین‌های ناقص بود. طبق آمار به دست آمده ۶۵ درصد کودکان به دنیا آمده در این منطقه ناقص هستند. همچنین ارتش آمریکا اجازه حضور به خبرنگاران در این منطقه را برای تهیه گزارش نمی‌دهد. 




توکلی داستان فیلم را اینگونه توضیح داد: با توجه به حساسیت نسبت به این منطقه، داستان "حکمی برای جنین" نیز ماجرای چند خبرنگار است که موفق می‌شوند به این منطقه ورود پیدا کنند که در نهایت چند نفر از آنها شهید و زخمی شده و تنها یک نفر موفق به فرار می‌شود و خاطرات خود را به عنوان یک گزارش از این منطقه منتشر می‌کند.

بازیگر فیلم سینمایی "زادبوم" ادامه داد: قهرمانان این داستان خبرنگاران ایرانی، سوئیسی و انگلیسی است و به همین منظور بخشی از فیلمبرداری در ایران، سوئیس و عراق انجام خواهد شد. تا امروز بازیگران سوئیسی این فیلم سینمایی مشخص شده اما هنوز انتخاب بازیگران ایرانی قطعی نشده است. 


توکلی گفت: فیلمبرداری "حکمی برای جنین" نزدیک به چهار ماه به طول می انجامد و سرمایه‌گذاری آن کاملا توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد و فکر می‌کنم که این فیلم جزو آثار ماندگار خواهد شد و در سطح بین‌الملل حرفی برای گفتن خواهد داشت.
http://hadidnews.com/vdcaein6.49n0y15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما