تاریخ انتشار :شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۴
سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این سوال که آیا به برخی کاندیداهای احتمالی برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام شده است که به دلیل رد صلاحیت در انتخابات حضور پیدا نکنند، گفت: هیچ وقت قبل از ثبت نام و مشخص شدن رسمی نامزدها صحبتی نبوده است و شاید بعد از ثبت نام ها و اعلام رسمی، برخی افراد مراجعه کنند که وقتی وضعیت پرونده را در اختیار آنها قرار می دهیم خودشان منصرف شوند.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از مهر، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز در پاسخ به این سوال که برخی کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری سفرهای استانی خود را آغاز کرده و جلسات سیاسی و انتخاباتی را برگزار می کنند؛ آیا این اقدامات به عنوان تبلیغات انتخاباتی شناخته نمی شود و خلاف قانون نیست؟ گفت: قبلا هم گفته بودم اگر این گونه اقدامات به عنوان تبلیغات صدق کند قطعا مراجع ذیربط موظفند که اقدام کنند، اما اینکه اعلام نامزدی و برگزاری این گونه جلسات به عنوان تبلیغات محسوب شود، روشن نیست و نیازمند اصلاح قانون هستیم و تا زمانی که قانونی وجود نداشته باشد، نمی تواند اقدامی انجام داد.

وی گفت: البته اگر اقدامات کاندیدها مصداق تبلیغات باشد قطعا در بررسی صلاحیت ها حتما شورای نگهبان وارد خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی که از وی پرسیده در انتخابات مجلس نهم تعاملی بین شورای نگهبان و برخی چهره ها که قصد ورود به انتخابات داشتند به وجود آمد و این افراد که احتمال رد صلاحیت آنها می شد در انتخابات حضور پیدا نکردند آیا در انتخابات ریاست جمهوری نیز به برخی چهره ها اعلام شده است که به دلیل رد صلاحیت حضور پیدا نکنند، گفت: هیچ وقت قبل از ثبت نام و مشخص شدن رسمی نامزدها صحبتی نبوده است و شاید بعد از ثبت نام ها و اعلام رسمی برخی افراد مراجعه کنند که وقتی وضعیت پرونده را در اختیار آنها قرار می دهیم خودشان منصرف شوند و تعاملی که فرمودید دوطرفه است. یعنی نامزدهایی که علاقمند هستند به شورای نگهبان مراجعه می کنند و ما وضعیت آنها را اعلام می کنیم.

کدخدایی گفت: تاکنون شورای نگهبان هیچ مطلبی را به کاندیداهای احتمالی اعلام نکرده است. http://hadidnews.com/vdcdxk0f.yt05n6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما