تاریخ انتشار :شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۵
دیدگاه اسلام در رابطه با خوانندگی زن

شبکه بهائیان چگونه ارزش های حجاب را لگد مال میکند+ عکس

اظهار نظرهای ارمیا خواننده محجبه برای من جالب بود ، او گفته بود هیچ تناقضی بین حجاب و موسیقی نیست.
شبکه بهائیان چگونه ارزش های حجاب را لگد مال میکند+ عکس
به گزارش حدیدنیوز، با این که می دانم رسانه وابسته به دستگاه جاسوسی استعمار پیر جهان ، انگلیس ، چه نقشه شومی برای من و هم وطنانم کشیده است اما باز حس کنجکاویم به من می گفت مثل خیلی از خانواده ها که درست یا غلط سراغ ماهواره رفته و علاقه زیادی به برنامه آکادمی دارند ، من هم حداقل اطلاعاتی در این باره کسب کنم ، البته بدون این که درباره این برنامه اظهار نظر کنم یا نه. 




فارغ از این که در این مدتی که اسم این برنامه به خاطر تکرار مکرر مردم برایم عادی شده و خود همین عادی شدن به من کمک می کند که کمتر سراغ این برنامه بروم و حتی نسبت به اسم این برنامه هم آلرژی پیدا کنم ، وقتی در اینترنت نام آکادمی را جست و جو کردم به نکته ای بر خوردم که خوب نیاز به تامل داشت. 



اظهار نظرهای ارمیا خواننده محجبه آکادمی موسیقی برای من بسیار جالب بود ، او گفته بود هیچ تناقضی بین حجاب و موسیقی نیست.

یادم آمد که خداوند در آیه ۳۲ سوره احزاب می فرماید ، ای همسران پیامبر ، شما اگر تقوا پیشه کنید مانند دیگر زنان ( عادی ) نیستید ، پس با گفتارتان ناز و عشوه مریزید تا کسی که در دل او مرض ( فسق و فجور ) است ( در شما ) طمع ورزد ، و گفتاری نیکو ( و دور از تحریک و ریبه ) بگویید. 



به خاطر همین به سراغ تفاسیر هم رفتم تا ببینم اشتباه می کنم یا نه در تفسیر المیزان و در ذیل این آیه آمده است ، (یا نساء النبی لستن کاحد من النساء ان اتقیتن فلا تخضعن بالقول فیطمع الذی فی قلبه مرض و قلن قولا معروفا): (ای زنان پیامبر، شما اگر تقوی داشته باشید، مانند احدی از زنان دیگر نیستید، پس در سخن دلربایی نکنید که شخص بیمار دل به طمع می افتد، و سخن نیکو بگویید)یعنی شما به شرط تقوی منزلتی بالاتر از سایرین دارید و بهمین دلیل هم تکالیف شمامضاعف است ، پس در سخن خود نرمی و خضوع ننمایید و آهنگ صدایتان را فریبنده مسازید چون در این صورت اگر با مردان سخن بگویید موجب تحریک شهوت و ریبه در آنها می گردید و مردان بیمار دلی که ایمان ضعیفی دارند دچار خیالات شیطانی وشهوت می شوند و درباره شما به طمع می افتند و میل به شهوات و فحشاء می یابند پس سخن معمول و مستقیم بگویید که فقط مدلول کلام شما را برساند، سخنی که شرع وعرف اسلامی آن را بپسندد نه سخنی که توأم با لحن نیکو و کرشمه باشد.

وقتى به زنان پیامبر که بیشترشان پیر و سالخورده بوده و زندگى ساده‏اى داشتند هشدار داده مى‏شود که با کرشمه و ناز سخن نگویند، زنان جوان و زیبا باید حساب کار خود را بکنند. «یا نِساءَ النَّبِیِّ ... فَلا تَخْضَعْنَ...» 



نباید فراموش کرد ، در جامعه‏ى نبوى نیز همه‏ى افراد سالم نیستند. «فَیَطْمَعَ الَّذِی فِی قَلْبِهِ مَرَضٌ»، نباید گفتار و رفتار زن تحریک کننده باشد. «فَیَطْمَعَ الَّذِی فِی قَلْبِهِ مَرَضٌ.»

نباید کارى کنیم که حتّى یک نفر دچار گناه و فساد شود. «الَّذِی فِی قَلْبِهِ مَرَضٌ» و نفرمود «الذین فى قلوبهم» ،خداوند می فرماید ،از رفتارها و انحرافات کوچک غافل نباشیم. «فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ»

البته این مفاهیم در اسلام است و خوب یک مسلمان باید در رعایت این اعمال تلاش و کوشش بورزد و مهم نیست که غیر مسلمان در این باره چه می گوید و چه می اندیشد ، اما محققان و کارشناسان ، این نوع تفاسیری که خانم ارمیا کرده است و گفته که تناقضی بین خوانندگی و حجاب وجود ندارد یک نوع تفسیر به رای و دور از تفاسیر اسلامی است و خوب بدین وسیله التقاط هایی صورت می گیرد تا جبهه ی مخالف اسلام از این مطالب به نفع خود و در جهت گمراهی استفاده کند.

به عنوان یک مسلمان معتقدم که باید عوارض و پیامدهاى فساد و انحراف را بیان کنیم و از رفتارها و انحرافات کوچک غافل نباشیم.

سلام دینی است که برای بشر تعالی روحی را در نظر گرفته ، که این تعالی روحی در کنار التیام بخشیدن حساب شده و قانون مند به جسم و هوس ها و با رعایت حدود الهی شکل می گیرد.

این عقیده اسلام ناب محمدی (ص) است و اگر یک فردی در جایی دیگر خلاف این را قبول دارد حساب او با خود او و آئین اوست. http://hadidnews.com/vdcfttdy.w6decagiiw.html
منبع : سراج24
نام شما
آدرس ايميل شما

کاملا موافقم براي مسلمانان بايد حدود و شريعت مقدس اسلام سر لوحه وملاک باشد