تاریخ انتشار :شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۱۴
یک تحلیل گر سیاسی آمریکايي و سردبیر یکی از نشریات اين کشور با اشاره به سفر آینده باراک اوباما به سرزمین های اشغالی و دیدار و گفتگو با نتانیاهو گفت: بدترین کابوس نتانیاهو فرا رسیده است.
به گزارش حدیدنیوز، مشرق به نقل از شبکه پرس تی وی نوشت: گوردون داف مفسر سیاسی و سردبیر ارشد نشریه "و ترنزتودی" از سفر آینده باراک اوباما به سرزمین های اشغالی تحت عنوان بدترین کابوس نتانیاهو یاد کرده است زیرا دستور کار اوباما درخواست پایان اشغال کرانه باختری است.

این تحلیل گر مسائل سیاسی می نویسد، بدترین کابوس برای حکومت استبدادی نتانیاهو فرا رسیده است یعنی سفر رئیس جمهور باراک اوباما(به سرزمین های اشغالی) با یک دستور کار براي گفتگو درباره پایان اشغال کرانه باختری ، منطقه ای که قرار است تا سال ۲۰۱۴ کشور مستقل فلسطین باشد . علت اصلی این تصمیم رئیس جمهور آمريکا که پس از مشورت با سران دموکرات کنگره از جمله جان کری و چاک هاگل اتخاذ شده در اصل مسائل اقتصادی است.

دیگر لابی آیپک نمی تواند با قلدری و باج خواهی از سیاستمداران آمریکا، تداوم سیاست خارجی پیش بینی شده براي تقويت تل آويو و به قیمت تضعیف اوضاع امنیتی و اقتصادی آمریکا را پیش ببرد. حالا این خود نتانیاهو است که نمی تواند یک دولت حاکم ائتلافی را گرد هم آورد.

تمرکز دوجانبه سیاست خارجه آمریکا به روی شرق دور و آفریقا غیر ممکن شده است مگر آن که یک صلح فلسطینی برقرار شود و روابط با ایران تثبیت شده باشد و تحريم هاي عليه ايران را لغو کند.

۱۷۶ رای موافق در مقابل ۶ رای مخالف در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در روز ۴ دسامبر سال ۲۰۱۲ برای صدور قطعنامه ای جمع آوري شد که خواستار بازرسی از تاسیسات هسته ای رژيم صهيونيستي شده و ایالات متحده را در وضعیتی غیر قابل دفاع قرار داد . اطلاعات اخیر اکنون تایید کرده اند که اسرائیل نه تنها زرادخانه هسته ای غیرقانونی در اختیار دارد بلکه شخص نتانیاهو را با یک حلقه جاسوسی در داخل آمریکا که مسئول سرقت هسته ای و انتقال غیرقانونی آن ها به اسرائیل در ارتباط دانسته است .

ورلد تریبون به نقل از منابع اسرائیلی نوشتند اوباما به روشنی به نتانیاهو اعلام کرده که هدفش از این دیدار تنها گرفتن عکس یادگاری نیست، بلکه گفتگو در مورد ایران و یک کشور فلسطینی است . اکنون نتانیاهو با سخت ترین نبرد سیاسی دوران فعالیت خود مواجه است . با وجود تمدید دو هفته ای مهلت تشکیل دولت از سوی شیمون پرز، نتانیاهو نتوانسته است یک دولت ائتلافی را دور هم جمع کند.

مشکل اصلی و سد راه نتانیاهو پیدا کردن احزاب سیاسی است که مایل به تخریب شهرک های یهودی نشین در کرانه باختری باشند ، درحالي که بیش از نیم میلیون یهودی به طور غیر قانونی بر روی این سرزمین تحت اشغال نظامی زندگی می کنند.

قضیه ماموریت اوباما‌ برای اولین بار توسط ورلد تريبون مطرح شده اما این گزارش پایه و اساس معتبری نداشت تا این که روزنامه صهيونيستي یديعوت آحارنوت‌ نیز خود این خبر را مخابره کرد.
در واقع در روزنامه‌هایی مانند واشنگتن پست چنين گزارشي وجود نداشت و نیویورک تایمز نیز با گزارش این سفر، سفر آتی رئیس جمهور آمريکا به سرزمين هاي اشغالي را به منظور اطمينان دادن به نتانياهو مطرح کرده است . در روزنامه‌های انگلیسی نیز هیچ خبری نه از سفر آینده اوباما به تل آويو وجود داشت و نه از کاهش بودجه نظامی آمریکا .

با اجرای کاهش ۴۶ میلیارد دلاری بودجه پنتاگون در هفته جاری به دلیل برنامه های ریاضت اقتصادی، کمک‌های نظامی آمریکا به کشورهای خاورمیانه مانند اردن، مصر و رژيم صهيونيستي کاهش خواهد یافت . در واکنش به این خبر ایهود‌‌ باراک‌ وزیر دفاع رژيم صهيونيستي برای گفتگو با هاگل‌ وزیر دفاع آمریکا _ همان وزیری که باراک‌ سعی کرد مانع تایید او از سوی کنگره شود _ به واشنگتن سفر کرد.

"اورن" سفیر رژيم صهيونيستي و جاسوس ارشد سابق اين رژيم گفته است : سفارت هنوز نمی‌داند میزان کاهش چقدر خواهد بود ،‌ کمک به اسرائیل در بودجه فدرال گنجانده شده است چون این بودجه کم شده، بنابراین کمک به اسرائیل هم می‌تواند کاهش یابد. هاگل اعلام کرده است ناو " يو اس اس هري ترامن" به خلیج فارس اعزام نخواهند شد.به این ترتیب آمریکا فقط یک ناو در خلیج فارس خواهد داشت، یعنی کاهش ۵۰ درصدی نیروها در منطقه.

کاهش بیشتر بودجه نظامی شامل پایان تمام آموزش های نظامی، بجز نیروهای مستقر در افغانستان، خواهد بود. http://hadidnews.com/vdcfctdy.w6detagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما