تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۷
وزیر خارجه آمریکا ضمن تبیین چگونگی پرداخت وعده یک میلیارد دلاری سال گذشته آمریکا به مصر، از اعطای کمک ۲۵۰ میلیون دلاری برای اعمال اصلاحات و ۶۰ میلیون دلاری به جوانان و کارآفرینان مصر خبر داد.
به گزارش حدیدنیوز، تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: وزیر خارجه آمریکا که به مصر سفر کرده بود در دیدار روز گذشته خود با محمد مُرسی، رئیس جمهور این کشور از کمک ۲۵۰ میلیون دلاری آمریکا به مصر برای ایجاد اصلاحات اقتصادی و سیاسی خبر داد.

جان کری البته تاکید کرد دولت اوباما بر چگونگی انجام تعهدات مُرسی در جایگاه رئیس جمهور نظارت دقیق دارد و این کمک مالی منوط به اجرای کامل تعهدات وی است.

وزیر خارجه آمریکا در پایان سفر دو روزه خود به مصر مسیر پیش روی مصر برای نیل به آینده مطلوب را دشوار توصیف کرد و گفت: هنوز کارهای انجام نشده زیادی باقی مانده است.

کمک مالی آمریکا به مصر در حالی صورت می گیرد که مصر سعی دارد وام ۴.۸ میلیارد دلاری از صندوق بین المللی پول دریافت کند. طبق توافقات جدید صورت گرفته میان مقامات دو کشور و نیز توافقات سال گذشته، آمریکا بیش از یک میلیارد دلار کمک نقدی به مصر را تامین می‌کند.

جان کری با این ادعا که آمریکا بیش از این می تواند به مصر کمک مالی برساند تاکید کرد: البته این کمک‌ها منوط به تلاش دولت برای اعمال اصلاحات در این کشور است.

وی همچنین ادعا کرد اتحاد سیاسی و برقراری عدالت درمصر می تواند آمریکا را در اعطای کمک‌های بیشتر ترغیب کند.

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به نیازهای فوری مصر، درباره چگونگی اعطای کمک یک میلیارد دلاری که وعده سال گذشته اوباما بود ادعا کرد: ۱۵۰ میلیون دلار از ۴۵۰ میلیون دلاری که مقرر شده بود در دراز مدت به مصر پرداخت شود بعلت تلاش مصر برای برقراری اصلاحات پرداخت می شود و مابقی پول وعده داده شده منوط به پیشرفت اصلاحات و به نتیجه رسیدن آن است.

جان کری همچنین از کمک ۶۰ میلیون دلاری ویژه در حمایت از کارآفرینان و جوانان مصری که موتور محرک تغییرات سیاسی هستند، خبر داد و افزود: این مبلغ می تواند به مرور زمان تا ۳۰۰ میلیون دلار افزایش یابد.

وی که پیش از این با مخالفان مصری و سایر مقامات مصر دیدار و گفت و گو داشت خواست آنها را برقراری عدالت، مقابله با نقض حقوق بشر، اعمال قانون و اشتیاق وافر برای بهبود آینده اقتصادی مصر برشمرد.

نگرانی کری برای آینده مصر در حالی مطرح می شود که ورود وی به مصر خشم مسلمانان مصری را برانگیخته و در شهرهای مختلفی از این کشور از جمله المنصوره و پورت سعید مردم با نیروهای امنیتی درگیر شدند. http://hadidnews.com/vdcf0mdy.w6demagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما