تاریخ انتشار :شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۶
عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که مناطق جنگی جای تبلیغات انتخاباتی نیست، گفت:‌ رفت و آمد در مناطق جنگی برکات فروانی را به دنبال دارد و یکی از آنها خنثی کردن توطئه‌های وهابیت است.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از رسا، ‌آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عصر جمعه در دیدار اعضای شورای سیاست‌گذاری راهیان نور کشور که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با تأکید بر این‌که تشکیک در این سفرها کار نادرستی است، اظهار کرد: معتقدیم که این سفرها تأثیر فراوانی بر مردم دارد و ستاد راهیان نور باید به عنوان یکی از نهادهای ماندگار در کشور باقی بماند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که برنامه ریزی این سفرها باید به گونه‌ای باشد که جنبه مذهبی و سیاحتی داشته باشد، گفت: سفر راهیان نور نباید سیاحتی مذهبی باشد؛ متأسفانه در برخی از موارد این سفرها رنگ سیاحتی به خود می‌گیرد و جنبه سیاحتی به جنبه مذهبی آن می‌چربد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که در سفر راهیان نور فقط به جنبه روایتگری اکتفا نشود،‌ ابراز کرد: این سفر معنوی باید به فرصتی برای نشر معارف دینی تبدیل شود، روایتگری خوب است اما باید هدف فراتر از آن باشد تا به نتیجه مطلوب برسیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به گزارشات دقیق خطر فعالیت وهابیت در خوزستان را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: البته تلاش‌های این جریان‌ها نا کام مانده است و با توجه به تلاش‌های گسترده آیت‌الله جزایری و حوزه علمیه خوزستان بنا بر گزارشات آمریکا توطئه‌های آنها خنثی شده است.

آیت‌آلله خاتمی با اشاره به نزدیکی ایام انتخابات،‌ مسؤولان ستاد راهیان نور را به مراقبت از فضای معنوی مناطق جنگی توصیه کرد و گفت: ‌چهار سال پیش یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری به شلمچه آمده و در آنجا صحبت می‌کرد؛ این کار سوء استفاده از این مکان مقدس است.

وی ادامه داد: مسؤولان ستاد راهیان نور باید توجه داشته باشند و با مدیریت قوی خود نگذارند چنین مسائلی تکرار شود؛ مدیریت باید خادم مردم باشند و با پشتوانه فرهنگی بر یادمان‌ها نظارت کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که نباید از مناطق جنگی استفاده ابزاری کرد ادامه داد: انتخابات موج است و زودگذر اما چنین اماکنی ماندگار هستند و اگر چنین مسائلی در آن اتفاق بیفتد از ارزش آن کاسته می‌شود.

آیت آلله خاتمی با بیان این‌که انتخابات نیاز به تبلیغات دارد، ‌تصریح کرد: نماز جمعه، منبر، هیأت‌ها و اماکن مذهبی جای تبلیغات انتخاباتی نیستند و همه باید مراقب اعمال و رفتار خود باشند.

وی در پایان بیان داشت: رفت و آمد در مناطق جنگی برکات فروانی را به دنبال دارد و یکی از آنها خنثی کردن توطئه‌های وهابیت و از بین بردن اقدامات ناسیونالیستی است. http://hadidnews.com/vdcjh8ev.uqeavzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما