تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۴
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم بر لزوم بازخوانی مقررات حاکم بر فعالیت سیاسی دانشگاه‏ها تاکید کرد.
لزوم بازخوانی مقررات سیاسی دانشگاه‏ها
به گزارش حدیدنیوز به نقل از فارس، غلامرضا خواجه سروی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم شب گذشته در نشست معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‏ها گفت: دعوت از افراد برای سخنرانی در دانشگاه‏ها باید از طریق یکی از تشکل‏های دانشجویی صورت گیرد و این امر روالی دارد.

وی تصریح کرد: لازم است مقررات حاکم بر فعالیت سیاسی دانشگاه‏ها که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است در هیئت رئیسه دانشگاه‏ها به طور مجدد بازخوانی شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم اضافه کرد: در بحث انتخابات خطی که باید دنبال کنیم خط رهبری و ولایت فقیه است.

خواجه سروی بیان داشت: در بحث انتخابات نگاه ما به موضوعی است که مدنظر مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به لزوم تعامل مسولان دانشگاه‏ها با دانشجویان گفت: مسولان دانشگاه‏ها باید در ماه‏های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری با دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه تعامل داشته باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم اضافه کرد: تعامل مسولان دانشگاهی با دانشجویان موجب کاهش نارضایتی های احتمالی می‏شود.

خواجه سروی افزود: قبل از سال ۸۸ دانشگاهی داشتیم که به دلیل سخت‏گیری یک مدیرکل جزء، ۱۴ روز تعطیل شد.

وی عنوان کرد: در این چندماه منتهی به انتخابات مسولان دانشگاه‏ها تحمل خود را نیز افزایش دهند و نگذارند هیچ انرژی تخلیه نشده‏ای در محیط دانشگاه باقی بماند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تصریح کرد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی حدود هزار استاد اعلام حضور کردند که این امر موج بزرگی در دنیا به راه انداخت.

خواجه سروی گفت: اگر جامعه دانشگاهی در بحث انتخابات یکپارچه وارد عمل شود و پیشگامی خود را عملیاتی کند تأثیر جهانی و داخلی زیادی خواهد داشت. http://hadidnews.com/vdcjhaev.uqemazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما