تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۱
برخی اسناد محرمانه از طرح‌های معمر قذافی برای آموزش و جذب هزاران تن از اعضای جنبش الشباب سومالی وابسته به القاعده، جذب اعضای القاعده در یمن، تلاش‌های دیگری برای جذب ارتش عدن و ابین در جنوب یمن با هدف حمله به عربستان پرده برداشتند.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از ایسنا، روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط در خبری با عنوان "اسناد محرمانه سرهنگ" از طرح‌های معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی برای بسیج کردن مزدوران با هدف گسیل کردن آن‌ها به عربستان، حمایت از افراد رادیکالی در مالی، تلاش سازمان اطلاعات وی برای ناآرام کردن اوضاع در صعدة واقع در شمال غرب یمن و برنامه‌ریزی برای ربودن مدیر بیمارستان عربستان در صعده پرده برداشت.

این اسناد که یکی از گردان‌های نظامی طرابلس از باب العزیزیه، مقر سابق قذافی آن را منتشر کرده است، از تلاش‌های بسیار قذافی به ویژه از پاییز ۲۰۰۹ تا اوایل سال ۲۰۱۰ برای هدف قرار دادن عربستان خبر می‌دهد.

این اسناد به تلاش‌های وی برای بسیج کردن ۱۳ هزار مزدور و افراد وابسته به الشباب سومالی و اعضای القاعده در یمن و عراق با هدف انجام اقدامات خرابکارانه به صورت همزمان در شهرهای عربستان و حمایت مالی از روزنامه نگاران در مصر و اعراب‌ مقیم اروپا اشاره می‌کند.

"یگان اطلاعات محرمانه" که با نظارت مستقیم قذافی این طرح‌ها را مدیریت می‌کرده، در جنگ قذافی علیه عربستان از جمعیت‌ها، روزنامه‌ها، شبکه‌های تلویزیون و اینترنت استفاده می‌کرد.

از طریق نامه نگاری‌ها مشخص شد که یکی از مهمترین این منابع پست الکترونیکی موسوم به "دیسکاور ۱۹۹۱" است که ظاهرا برای شخصی با عنوان ع.م، سرهنگی که اکنون و خارج از لیبی زندگی می‌کند و پیشتر تحت امر مستقیم قذافی بوده است و رفت و آمدهای وی در چارچوب فعالیت‌های رسانه‌ای صورت می‌گرفته است.

برخی از اطلاعات حاکی از این است که م.ک از اعضای سابق شورای انتقالی تا فوریه ۲۰۱۱ با سفر به عربستان با بهانه حج و زیارت، گروه‌های خرابکارانه در عربستان تشکیل می‌داده است.

این عملیات که قذافی برای آن میلیون‌ها دلار صرف کرده است، میزان اصرار وی را برای برهم زدن ثبات در عربستان نشان می‌دهد http://hadidnews.com/vdcau0n6.49nim15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما