تاریخ انتشار :سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۲۶
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، هدفمندی یارانه‌ها را نیاز اساسی اقتصاد کشور دانست و به اجرای نادرست و انحرافی مرحله اول این طرح سرنوشت‌ساز اشاره کرد.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از فارس، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از مدیران صنایع غذایی کشور، این صنعت را از صنایع راهبردی و مهم کشور خواند و با اشاره به لزوم توجه جدّی به غذا و محصولات کشاورزی و دامی در مقطع حساس کنونی اظهارداشت: امید این بود که در سال «حمایت از کار، تولید ملی و سرمایه ایرانی»، وضع تولید، صنعت و کشاورزی کشور در مسیر پیشرفت تقویت شود، اما درگیر شدن در قدرت‌طلبی‌ها و فعالیت‌های جناحی و باندی این فرصت طلایی را از ما گرفت.

وی دغدغه‌ها و مطالبات تولیدگران و کارآفرینان کشور را به‌حق و جدّی عنوان کرد و گفت: وضع نامطلوب اقتصادی کنونی و درد و رنج صنایع تولیدی و کشاورزی نتیجه تحریم‌ها، سوءمدیریت‌ها و بی‌تدبیری‌هاست و لازم است اقتصاد و تولید کشور هر چه زودتر سامان یابد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه متولیان اقتصاد کشور راه را گم و به روزمرگی افتاده‌اند، تصریح کرد: برای کشوری چون ایران اسلامی با امکانات خدادادی فراوان، منابع انسانی غنی و ارزشمند و مدیران لایق و باتجربه، روزمرگی اقتصادی و فعالیت جزیره‌ای سمّ مهلک و نتیجه‌اش وابستگی هر چه بیشتر به واردات مصنوعات خارجی است.

هاشمی رفسنجانی به تلاش‌های بی‌دریغ کارشناسان و دلسوزان کشور برای تدوین اسناد مهمی چون سند چشم‌انداز ۲۰ ساله، برنامه چهارم و اصلاح صدر اصل ۴۴ قانون اساسی اشاره کرد و افزود: خواست عمومی و رهبری معظم انقلاب از تدوین و ابلاغ این اسناد بالادستی مهم ایجاد تحول و انقلاب اقتصادی در کشور بود، اما بی‌تدبیری‌ها، عدم استفاده از مدیران لایق و متخصصان فن، موجب روزمرگی و افزایش وابستگی کشور به محصولات خارجی شده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به آمارهای خلاف واقع که از تولید و اقتصاد کشور ارائه می‌شود، گفت: مردم به وضوح چند برابر شدن قیمت‌ها و کاهش ارزش پول ملی به یک‌سوم را با گوشت و پوست خود لمس می‌کنند، اما عده‌ای هنوز به آمار و ارقام تخیلی خود دلخوش هستند.

وی هدفمندی یارانه‌ها را نیاز اساسی اقتصاد کشور خواند و با اشاره به اجرای نادرست و انحرافی مرحله اول این طرح سرنوشت‌ساز تصریح کرد: نتیجه هدفمندی یارانه می‌بایست تقویت تولید و رشد اقتصاد و کشاورزی کشور می‌شد و نه سرازیر کردن مبلغی ناچیز به حساب مردم و در مقابل ایجاد تورم سرسام‌آور و کاهش شدید پول ملی.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام امنیت غذایی کشور را مهم خواند و با اشاره به موانع موجود در سر راه فعالیت صنایع کشور، به‌خصوص صنایع غذایی، ناهماهنگی و بعضاً عملکرد متضاد سازمان‌های نظارتی و مدیریتی مرتبط با تولید را زیانبار خواند و گفت: امروز مدیران صنایع و تولیدگران کشور انتظار دارند که اگر حمایت و کمکی به آنان نمی‌شود، لااقل بر سر راه فعالیت آنان موانع غیرضرور هم ایجاد نشود.

در ابتدای این دیدار نوبخت، به برگزاری سمینار یک روزه «امنیت غذایی» اشاره و با تأکید بر اهمیت صنعت غذا در کشور گفت: برابر تحقیقات و پژوهش‌های صورت گرفته، متأسفانه روند تولید محصولات کشاورزی در کشور در جهت عکس خوداتکایی حرکت کرده و وابستگی کشور به مصنوعات و محصولات خارجی و کشاورزی از ۲۶ درصد در ابتدای برنامه چهارم به ۵۴ درصد تا سال ۸۸ افزایش یافته است.

نوبخت با اشاره به اینکه هنوز فرصت برای احیای تولید و صنعت کشاورزی باقی است، توجه جدّی به امنیت غذایی در کشور را یادآور شد و افزود: زحمات بی‌دریغ و دلسوزانه تولیدگران صنایع غذایی کشور قابل ستایش و مستلزم حمایت جدّی است.

همچنین تعدادی از مدیران صنایع غذایی حاضر در جلسه مشکلات و موانع موجود بر سر راه این صنعت مهم و راهبردی را بیان و خواستار حمایت جدّی به تولید و کارآفرینی در کشور شدند. http://hadidnews.com/vdch6-nz.23n-qdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما