تاریخ انتشار :سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۸
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: طرح ˈمحمد مُرسیˈ رییس جمهوری مصر برای حل بحران سوریه ‌دارای ویژگی‌های مثبت و نزدیک به طرح جمهوری اسلامی ایران است.
به گزارش حدیدنیوزبه نقل از ایرنا، ˈرامین مهمانپرستˈ روز سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی این مطلب را در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره طرح رییس جمهوری مصر خصوص حل بحران سوریه و مفاد این طرح و دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در این زمینه بیان کرد.

مهمانپرست تصریح کرد: البته این طرح باید به دقت بررسی شود و پس از بررسی در اسرع وقت به اطلاع مقامات مصری خواهد رسید.

وی با بیان این که در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در مکه، تشکیل کمیته چهار جانبه به پیشنهاد رییس جمهوری مصر مطرح شد، گفت: کمیته چهارجانبه متشکل از کشورهای ایران، مصر، عربستان سعودی و ترکیه بود که به تدریج به کمیته سه جانبه تبدیل شد و نمایندگان عربستان در نشست حضور نیافتند.

به گفته مهمانپرست، نشست سه جانبه وزرای امور خارجه و روسای جمهوری ایران، مصر و ترکیه تاکنون چند مرحله را پشت سر گذاشته است.

وی با اشاره به آخرین نشست برگزار شده در حاشیه اجلاس سازمان همکاری اسلامی در قاهره، گفت: موضوع سوریه بین روسای جمهوری سه کشور مطرح شد و مُرسی پیشنهادی را ارایه کرد و قرار شد ایران و ترکیه هم نظرات خود را در رابطه با این طرح اعلام کنند. http://hadidnews.com/vdcba0b8.rhb0spiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما