تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۰۱
سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اینکه لایحه پیشگیری از وقوع جرم در مجمع تشخیص مصلحت است، گفت: در رابطه با حوادث ۲۲ بهمن قم تاکنون ده متهم دستگیر شده‌اند.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از فارس، غلامحسین محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از نشست خبری خود با نمایندگان رسانه‌ها در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر دستگیری تعدادی از خبرنگاران در هفته‌های گذشته برخی رسانه‌ها اقدام به انتشار تصاویر و اسم این افراد کردند آیا این عمل پیش از اثبات جرم این افراد کاری مجرمانه بوده یا خیر گفت: به طور قطع اگر اتهام فردی هنوز ثابت نشده باشد اقدام رسانه‌ها در انتشار نام وی عملی مجرمانه است.

محسنی اژه‌ای گفت: افراد حق شکایت دارند اما پیش از اینکه نتیجه پرونده‌شان مشخص نشود نمی‌توانند اعاده‌ حیثیت کنند.

یکی دیگر از خبرنگاران درباره موضوع معوقات بانکی و تلاش‌های دستگاه قضایی برای برخورد با معوقه‌داران پرسید که محسنی اژه‌ای، گفت: برخی از افراد دارای معوقه سال‌های قبل برایشان پرونده تشکیل شده و اکنون در حال گذراندن دوران محکومیت خود هستند.

وی افزود: برخی دیگر پرونده‌شان در حال رسیدگی است و گروه سوم کسانی هستند که از دستگاه قضا مهلت خواستند تا معوقات خود را به بانک‌ها پرداخت کنند.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: آن چیزی که از سوی رئیس جمهور مبنی بر لیست ۳۰۰ نفره کسانی که ۶۰ درصد پول کشور در اختیارشان است گفته شده بود صحت نداشت و ما خودمان به دنبال لیست معوقه‌داران رفتیم و موضوع را در دست اقدام داریم.

وی همچنین درباره اقدامات پیشگیرانه دستگاه قضا در موضوعات مختلف از جمله پیشگیری از وقوع حوادثی نظیر حادثه قم گفت: همه باید کمک کنند تا چنین حوادث رخ ندهد.

محسنی اژه‌ای گفت: دادگاه قضایی به تنهایی نمی‌تواند تمام عوامل وقوع جرایم را حذف کند. برای مثال در وقوع جرم سرقت عوامل زیادی از جمله بیکاری نقش دارد که مطمئنا دستگاه قضایی نمی‌تواند معضل بیکاری را حل کند.

وی افزود: در موضوع قانون پیشگیری از وقوع جرم پس از آنکه میان شورای نگهبان و مجلس اختلاف پیش آمد لایحه به مجمع تشخیص مصلحت رفته و در آنجا در حال بررسی است.

دادستان کل کشور درباره برگزاری دادگاه متهمان کهریزک و حضور سعید مرتضوی به عنوان یکی از متهمان این پرونده گفت: تا آنجا که من اطلاع دارم قرار است دادگاه در تاریخ ۸ اسفند برگزار شود.

وی گفت: زمانی که برای رسیدگی به یک پرونده از سوی دادگاه وقت تعیین می‌شود از سوی دادگاه به متهمان پرونده و وکلای آنها نیز موضوع ابلاغ شده تا در دادگاه حضور داشته باشند.

سخنگوی قوه قضاییه درباره علنی برگزار شدن دادگاه کهریزک گفت: من بارها قید کردم که تکلیف علنی بودن و غیرعلنی بودن دادگاه رئیس شعبه است که من در این باره اطلاعی ندارم.

محسنی اژه‌ای همچنین درباره دستگیر شدن تعدادی از افراد که در حادثه ۲۲ بهمن قم نقش داشتند، گفت: تا امروز ده نفر که در این رابطه نقش داشتند شناسایی و دستگیر شدند و برای این افراد پرونده تشکیل شده است.

وی گفت: شناسایی افرادی دیگر نیز در حال انجام است و تحقیقات همچنان در این باره ادامه دارد. اگر کسی هم تحقیقات پرونده‌اش به پایان رسیده باشد به طور قطع با قرار مناسب آزاد می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده موسوم به اخلالگران بازار ارز، گفت: بخشی از این پرونده به همراه متهمان آن به دادگاه رفته اما من از نتیجه دادگاه بی‌خبر هستم.

وی افزود: می‌دانم که یکی از بزرگترین متهمان این پرونده هنوز به دادگاه نرفته است.

یکی از خبرنگاران خطاب به محسنی اژه‌ای درباره تخلفات بانک پارسیان پرسید که محسنی اژه‌ای گفت: همان روز که چنین خبری در رسانه‌ها منتشر شد و عنوان شد که یک پرونده درباره تخلفات بانک پارسیان تشکیل شده و به دستگاه قضا ارجاع شده موضوع را پیگیری کردم.

وی تصریح کرد: حداقل تا زمانی که من پیگیری کردم چنین پرونده‌ای به دستگاه قضایی نیامده اما من در دو روز گذشته از رسیدن یا نرسیدن این پرونده بی‌اطلاع هستم. http://hadidnews.com/vdcaiin6.49niu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما