تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۲۲
عضو ارشد اخوان‌المسلمین مصر گفت:

قطع روابط با تهران اشتباه بزرگی بود

یکی از اعضای ارشد اخوان المسلمین گفت: بهره مندی از تجارب و مهارت‌های علمی ایران نیازمند از سرگیری روابط با این کشور مهم منطقه‌ای است.
به گزارش حدیدنیوز، «جمال حشمت» از اعضای عضو مجلس شورای مصر و از اعضای ارشد اخوان المسلمین در گفت‌وگو با فارس تاکید کرد: بهره مندی از تجارب و مهارت های دانشمندان ایرانی و تحقیقات علمی آنان، امری طبیعی است اما این اقدام باید در پی از سرگیری روابط بین دو طرف که از کشورهای مهم منطقه به شمار می آید، صورت بگیرد.

وی روابط دو کشور را تاریخی دانسته و گفت: روابط با ایران صرف نظر از هر موضوع دیگر، برای مصر از نظر منافع عالی و امنیت ملی حائز اهمیت است از همین رو به هیچ کشور بیگانه اجازه نخواهد داد در مسائل داخلی این کشور دخالت کند.

قطع روابط با ایران اشتباه بزرگی بود

حشمت اظهار داشت: ایران در تلاش برای ائتلاف با نظام حاکم مصر است و اقدام نظام حسنی مبارک در قطع روابط با ایران اشتباه بزرگی بود زیرا ایران کشور مهمی در منطقه است از همین رو قطع روابط با آن، بیانگر نبود دیدگاه عمیق راهبردی است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که اخیرا تعدادی از اندیشمندان و استادان ایرانی در پیامی به محمد مرسی رئیس جمهور مصر برای انتقال مهارتها و تجارب علمی خود به مصر اعلام آمادگی و تاکید کردند که باید از تلاش برخی برای ایجاد فتنه مذهبی به ویژه پس از سفر رئیس جمهور ایران به مصر، جلوگیری شود.

هیچ خصومتی بین تهران و قاهره وجود ندارد

این عضو ارشد اخوان المسلمین با اشاره به موقعیت ایران و مصر در منطقه بر اهمیت فراوان روابط دو طرف تاکید کرده و گفت: هیچ گونه خصومت و دشمنی بین دو طرف وجود ندارد و همین امر زمینه از سرگیری روابط بین دو طرف را فراهم می کند. http://hadidnews.com/vdcjiiev.uqemtzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما