تاریخ انتشار :شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۴۰
عرضه کوچکترین رهیاب بی‌سیم جهان
به گزارش حدیدنیوز، آخرین تحولات عرصه IT را اینجا بخوانید:

*نام Java ۷ باز هم در لیست سیاه اپل

ایتنا- گویا تلاش‌های اوراکل تاثیر چندانی بر امنیت جاوا نداشته و هنوز هم آخرین نسخه منتشر شده از این برنامه دارای آسیب‌پذیری‌هایی است.


شرکت اپل برای دومین بار در طول یک ماه نام ابزار Java ۷ را در لیست سیاه خود قرار داد و گفت که این برنامه تولید شده توسط اوراکل و ابزار به‌روزرسان آن مخصوص سیستم‌عامل Mac حفره امنیتی دارد و ایمن نیست. 


این لیست سیاه جدید بر مبنای یازدهمین به‌روزرسانی نرم‌افزار Java ۷ یعنی آخرین نسخه از این ابزار تنظیم شده است و این دومین بار در طول یک ماه گذشته است که اپل نام این ابزار را در لیست سیاه خود قرار می‌دهد و با استفاده از ابزارهای ضدبدافزاری خود جلوی نصب این نرم‌افزار روی سیستم‌عامل OS X خود را می‌گیرد. 



هنوز به درستی مشخص نشده است که چرا اپل مجدد این برنامه را وارد لیست سیاه خود کرده است. اما بر اساس گزارشی که روز شنبه منتشر شد می‌توان دریافت که بر خلاف تلاش‌های اوراکل مبنی بر ایمن‌سازی Java، آخرین نسخه منتشر شده از این برنامه همچنان شامل نقاط آسیب‌پذیر می‌شود.


زمانی که اپل برای نخستین بار منع استفاده از Java روی سیستم‌های خود را در ژانویه امسال اعلام کرد، این اقدام از سوی شرکت اپل اندکی غیرمعمول خوانده شد.

در ماه ژانویه شرکت اپل اعلام کرد که دهمین به‌روزرسانی Java ۷ شامل نقاط آسیب‌پذیر فراوانی می‌شود که اگر روی رایانه‌های شخصی این شرکت نصب شود، مشکلات فراوانی را به همراه می‌آورد.

اما هم‌اکنون با انتشار یازدهمین به‌روز رسانی این نرم‌افزار، اپل مجددا جلوی استفاده از این ابزار را گرفته است. 

*عرضه کوچکترین رهیاب بی‌سیم جهان


شرکت ایسوس از آغاز عرضه روتر جیبی فوق سبک WL-۳۳۰NUL از ماه مارس ۲۰۱۳ خبر داد. 

رهیاب یا روتر (router) داده ها را بر روی یک شبکه بهم پیوسته هدایت می کند و وسیله ای برای دستیابی به اینترنت یا شبکه های رایانه ای محلی بدون نیاز به کابل کشی است.

کوچکترین روتر بی سیم جهان محصول ایسوس ماه ژانویه در نمایشگاه بین المللی کالاهای مصرفی الکترونیک (CES۲۰۱۳)‌ در لاس وگاس رونمایی شد و عرضه آن نیز به تازگی آغاز شده است.

روتر جیبی WL-۳۳۰NUL با وزن ۱۷.۵ گرم، کمی بزرگتر از یک باتری قلمی سایز AA‌ و ابعاد آن ۱.۵*۲*۶.۵ سانتی متر است. 



این روتر شامل یک پورت اتصال USB۲.۰‌ و کابل است که اتصال بی سیم و با سیم به نوت بوک، تبلت و تلفن همراه هوشمند را امکان پذیر می کند.

هات اسپات داخلی وای فای (Wi-Fi)، پورت اترنت ۱۰۰/۱۰ مگابایت بر ثانیه و سازگاری با سیستم عامل های مختلف از جمله Win۸، Mac OS‌ و iOS‌ از دیگر امکانات کوچکترین روتر جهان محسوب می شود.

عرضه این محصول از ماه مارس (فرودین ۹۲) با قیمت ۴۰ دلار در آمریکا آغاز خواهد شد. 

*اسکنر دستی برای تشخیص سریع خونریزی مغزی


محققان آمریکایی دستگاه اسکنر دستی غیرتهاجمی طراحی کرده‌اند که عملکردی مشابه دستگاه سی تی اسکن داشته و می‌تواند خونریزی مغزی را به سرعت تشخیص دهد. 

پیشرفت‌های فراوانی در حوزه فناوری کلاه ایمنی برای سربازان و دوچرخه و موتورسواران صورت گرفته است، با این حال ورزشکاران به ویژه فوتبالیست ها با خطر آسیب‌های مغزی و خونریزی در حین مسابقات مواجه هستند. 



کلید اصلی پیشگیری از صدمات جدی مغزی یا حتی مرگ مصدوم، تشخیص زودهنگام خونریزی و آسیب مغزی است.

دستگاه اسکنر دستی Infrascanner ۲۰۰۰ از فناوری مادون قرمز نزدیک برای تشخیص هماتوم (خونریزی) در مغز استفاده می کند.

نور جذب شده توسط دو نیمه مغز با کمک اسکنر دستی اندازه گیری می شوند؛ مغز سالم دارای جذب متقارن نور است و هرگونه تفاوت جذب نور در دو ناحیه مغز می تواند نشانه ای از وجود هماتوم باشد.

دستگاه اسکنر دستی Infrascanner ۲۰۰۰ با دو باتری سایز AA‌ کار می کند و فروش آن به زودی در آمریکا آغاز می شود که می تواند برای تشخیص زودهنگام خونریزی مغزی ورزشکاران در میادین ورزشی یا سربازان در میدان جنگ مورد استفاده قرار بگیرد. 

*دوربینی که زندگی و فعالیتهای روزانه را وقایع نگاری می‌کند 

اخیرا تعداد دستگاه‌های ورزشی قابل حمل با هدف نظارت بر سطح فعالیتها و رژیم غذایی کاربر افزایش یافته اما براساس نتایج برخی تحقیقات جدید، دوربین وقایع نگار زندگی مایکروسافت با نتایج قابل قبولی این عملکردها را ارائه می کند. 

دوربین وقایع نگار مایکروسافت که با عنوان سنس‌کم (SenseCam) در بازار فروش عرضه شده کنار یقه لباس نصب می شود و سه تصویر در دقیقه ثبت و ذخیره می کند و می تواند برای ۱۲ ساعت با باطری کار کند.

کاربر این دستگاه می تواند تصاویر را زمان دیگری برای تداعی خاطرات یک روز خود مشاهده کند. این دوربین با اهداف درمانی برای کمک به افرادی طراحی شده که از مشکلات حافظه رنج می برند از سوی دیگر می تواند میزان فعالیتهای روزمره را نیز کنترل کند.

در تحقیقات انجام شده برای گروه ترویج تحقیقات سلامتی در بنیاد قلب بریتانیا ، ۴۰ نفر این دوربین را برای ۳ تا ۵ روز همراه داشتند و درحالی که فعالیتهای روزمره خود را انجام می دادند این دوربین همچنان به یقه لباس آنها متصل بود. 



یک شتاب سنج جداگانه غیر از شتاب سنج داخل این دوربین برای ۴۰ نفر گروه شاهد فعال شده بود.

وقتی این اطلاعات تحلیل شد، مشخص شد که این شتاب سنج نتوانسته است میان فعالیتهای بی حرکتی چون تماشای تلویزیون و فعالیتهای پرحرکت تمایز قائل شود.

در تحقیقات دیگری که توسط گیلیان او لولین از دانشگاه دوبلین ایرلند انجام شد، یک گروه ۴۷ نفره بازیکن فوتبال و دانشجویان کالج که از نظر فیزیکی فعال هستند این دوربین را همراه داشتند. 



این دوربین نشان داد که افراد حاضر در این تحقیقات درباره میزان غذا، نوع غذاهایی که نباید مصرف شود و نام شرکتهای تولید کننده غذا و همچنین دست کم گرفتن کالری هایی که مصرف می کنند تاکنون گزارش اشتباه ارائه می کردند.

تحقیقات منتشر شده به وسیله دوربین سنس کم مایکروسافت در مجله طب پیشگیرانه آمریکا منتشر شده است. http://hadidnews.com/vdcd5f0f.yt09n6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما