تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۶
تبانی در تیم ملی فوتبال لبنان

احتمال صعود مستقیم ایران به جام‌جهانی

ایران می‌تواند بدون شکست دادن قطر در میدان فوتبال خود را به جام‌جهانی ۲۰۱۴ نزدیک کند.
احتمال صعود مستقیم ایران به جام‌جهانی

به گزارش حدیدنیوز، با انتشار خبر تبانی بازیکنان لبنان با مسوولان قطری در دو بازی این دو تیم در دیدارهای مقدماتی جام‌جهانی برزیل این فرصت برای ایران پیش آمده تا با شکایت از هر دو تیم و حذف آنها از جدول مسابقات کار خود را در دیدارهای انتخابی جام‌جهانی راحت کند.

تحقیقات وزارت ورزش لبنان نشان داد برخی بازیکنان تیم‌ملی فوتبال این کشور با دریافت رشوه از قطری‌ها در هر دو بازی خود مقابل قطر یک-صفر شکست خورده‌اند تا قطر با همین دو پیروزی و یک تساوی هفت امتیازی شود و همراه با ایران و کره جنوبی شانس صعود داشته باشد. فیلم این دو بازی نشان می‌دهد که لبنانی‌ها با سهل‌انگاری از حریف گل دریافت می‌کنند. با افشای تبانی تیم‌ملی فوتبال لبنان و باخت عمدی این تیم مقابل قطر، سه ملی‌پوش لبنانی به نام‌های محمود علی، حسن مظهر و محمد محمود مادام‌العمر محروم شدند. موضوع تبانی برخی بازیکنان لبنان با قطر ابتدا در حد شایعه منتشر شد، اما وزارت ورزش و جوانان لبنان به جای آنکه از مدعیان بخواهد سند و مدرک رو کنند، خود دست به کار شد و با تشکیل کمیته حقیقت‌یاب موضوع را بررسی و با خاطیان برخورد کرد.

تئو بوکر، سرمربی آلمانی لبنان این خبر را تایید کرد و گفت: «آنها به خاطر سن و سال پایین و بی‌تجربه بودن خطا کرده‌اند و باید یک فرصت دوباره به آنها داده شود.» اگر این دو تیم و نتایج‌شان با ایران، ازبکستان و کره جنوبی از گروه اول دیدارهای انتخابی جام‌جهانی حذف شود، ایران از شرایط مطلوبی برخوردار شده و در بدترین حالت سوم می‌شود و به بازی‌های پلی‌آف راه پیدا می‌کند. اگر نتایج قطر و لبنان حذف شود ایران شش امتیازی می‌شود و ازبکستان و کره جنوبی به ترتیب چهارامتیازی و یک امتیازی.

البته حذف لبنان و قطر به تلاش قابل‌توجه ایران در عرصه بین‌المللی وابسته است، تا به امروز که مسوولان ایران در این زمینه کاملا کم‌کار بودند و هیچ تلاشی انجام ندادند، حتی به این خبر آن‌طور که می‌باید پرداخته نشده است.

با این بازتاب کمرنگی که این خبر در رسانه‌ها داشته و انفعال فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا بعید است که ایران بتواند از این فرصت طلایی استفاده کند. شبکه خبر دیروز به صورت مفصل به این ماجرا پرداخت. همچنین چند رسانه عربی مثل «الجزیره اسپورت» هم به آن اشاره کردند.

http://hadidnews.com/vdcc1xqs.2bqe18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما