تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۷
برنامه ۹۰ شب گذشته با پرداختن به اتفاقات تیم ملی فوتبال کشورمان با دعوت از کارلوس‌ کی‌روش سرمربی تیم ملی روی آنتن رفت.
آنچه که در برنامه دیشب ۹۰ گذشت
به گزارش حدیدنیوز، برنامه نود دوشنبه شب ۱۶ بهمن ماه ۱۳۹۱ از ساعت ۲۲:۳۰ و با حضور کارلوس کی روش در شرایطی اجرا شد که کوتاه‌ترین مدت این برنامه به دلیل پخش ویژه برنامه جشنواره بین‌المللی فیلم فجر روی آنتن رفت. 

این برنامه پس از دو ساعت به کار خود پایان داد که در حاشیه آن خسروی کارشناس داوری بازی بارها به فردوسی‌پور به دلیل اینکه اجازه نمی‌داد حرف‌هایش را کامل بزند اعتراض داشت.

سوال مسابقه پیام کوتاه برنامه در خصوص بازی آینده تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل لبنان بود. پس از ۲ ساعت برنامه ۸۵ درصد به برد ایران، ۱۰ درصد مساوی و ۵ درصد به برد لبنان رای دادند. 



سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان میهمان حضوری برنامه نود بود. کارلوس کی روش در گفتگویی که با فردوسی پور داشت گفت: ما مطمئن هستیم بازی خوبی برابر لبنان انجام خواهیم داد و برای برتری در این مسابقه به مقابله با لبنان می رویم.

کی روش در صحبت های خود راجع به استراحت دژآگه در تمرین دوشنبه تیم ملی و حضور شجاعی و قوچان نژاد در تمرینات گفت: اشکان دیروز به ایران رسید و امروز استراحت کرد، شجاعی و قوچان نژاد به ما می پیوندند ضمن اینکه آنها نیز احتیاج به استراحت دارند ولی مطمئنا در بازی چهارشنبه این بازیکنان آماده هستند.

وی در خصوص بازی روز چهارشنبه ایران و لبنان گفت: مسلما تمامی بازی ها متفاوت هستند ولی حقیقتی که در فوتبال وجود دارد این است که هیچ بازی با دیگری برابر نیست اما این بازی که اولین بازی ما در این مرحله است سخت است و همیشه اینگونه بازی ها مهمترین بازی ها هستند.
به خاطر شکستی که در لبنان داشتیم هنوز آزرده خاطر هستیم ولی هدفمان این است که در این بازی جبران کنیم. اگر بازیکنان ما بازی خودشان را ارائه دهند هیچ شکی ندارم که می توانیم برنده شویم.


سرمربی تیم ملی در ادامه اظهار کرد: همیشه به بازیکنانم اعتماد دارم و در این بازی که در تهران برگزار می شود می خواهیم هواداران را خوشحال کنیم. ما بازیکنان خوبی داریم و می خواهیم نتیجه قبلی مقابل لبنان را جبران کنیم، می خواهیم ثابت کنیم می توانیم ببریم و ثابت می کنیم بازی قبلی نادرست بوده است. ما در بازی های خانگی احتیاج به برد داریم و مساله مهم این است که هواداران در کنار ما حضور داشته باشند.

فردوسی پور: آیا شما از عملکرد کی روش در تیم ملی رضایت دارید و تغییراتی که در ذهن داشتید را در تیم ملی و بین بازیکنان ایجاد کرده اید؟

کی روش: من خوشحال هستم. به خاطر اینکه حس می کنم بازیکنان قدرتمند و با انگیزه بالایی دارم ؛ البته ما در برخی بازی ها خوب کار نکردیم. هم اکنون همه تیم ها در حال جنگ برای صعود هستند و اگر ژاپن را از این مسابقه ها جدا کنید تمامی تیم ها هم برد داشتند و هم باخت. سه بازی انتهایی ما مانند دقایق پایانی یک مسابقه فوتبال است، هیچ کس نمی تواند برنده یا بازنده باشد تا زمانیکه بازی به پایان نرسیده است و اگر به صورت صحیح و کامل آماده شده و متحد باشیم می توانیم برنده شویم.

فردوسی پور: الان در شرایط محکمی که دو سال قبل داشتید نیستید.

کی روش: بله! این مساله یک امری طبیعی است و در تمامی دنیا می تواند اتفاق بیافتد. در زمانیکه برنده نشوید انتقاد ها از شما بیشتر می شود و من باید تمامی انتقاد ها را گوش کنم اما وظیفه من این است که انتقادهای صحیح را از انتقادهای نادرست تشخیص دهم.متاسفانه برخی انتقادها مساله خاصی ندارد و باید انتقادها مفید باشد که به تیم کمک کند. ما به عنوان مربی و بازیکنان باید شنوده انتقاد باشیم تا بتوانیم بهترین راه را انتخاب کنیم و امیدوار باشیم که با عملکردی مناسب بهترین نتیجه را بگیریم.


فردوسی پور: اکنون فوتبال ما با گذشته که شما نبودید چه فرقی کرده است؟ تیم ملی ما در خلق موقعیت توانا نیست.

کی روش: ما بیشترین تلاش را می کنیم که بتوانیم متحد به مصاف حریفان برویم. اما یکسری از مسائل در تیم ملی وجود دارد که از دست من خارج است. یکسری از مسائل کوتاه مدت در دست من است و مسائلی که برمی گردد به بلند مدت و اصلاحات در تیم از دست من خارج است. ما خوشحال نیستیم از نتیجه ای که مقابل ازبکستان به دست آمد و نمی توانیم بگوییم استحقاق شکست در لبنان را نداشتیم اما زمین و داوری ناعادلانه و بدکه از وقت کشی لبنانی ها حمایت کرد سبب شد آن نتیجه را بگیریم ولی با این حال ما باید در آن بازی عملکردی بهتر از خود ارائه می کردیم. من شکست مقابل لبنان را توجیه نمی کنم اما متاسفانه داور مناسبی برای آن بازی انتخاب نشده بود. بازیکنان ما باید درک کنند که در بازی های آینده به فکر کسب نتایج بهتر باشند چون کسب نتیجه یک بر صفر در بازی نمی تواند کافی باشد.

فردوسی پور: اما همین اشتباهات داوری کمک کرد که در بازی رفت با ازبکستان ما پیروز شویم.

کی روش: من راجع به کمک کردن صحبت نکردم. آنها نباید کمک کنند باید تصمیمی صحیح و عادلانه بگیرند؛ من سی سال در فوتبال تجربه دارم اما چیزی که برای من قابل قبول نیست این است که چگونه می شود برای بازی ما مقابل کره از داوری سنگاپوری استفاده شود ولی در بازی مقابل لبنان داوران ژاپنی قضاوت کنند. داوران هم مثل ما اشتباه می کنند اما وظیفه آنها کمک کردن نیست بلکه قضاوت عادلانه است.

فردوسی پور: اگر تیم ملی ما به جام جهانی نرود و کی روش از فوتبال ما جدا شود آیا نسل جدیدی به فوتبال ما معرفی شده است؟ شما چیزی از خود در فوتبال ایران به جای گذاشته اید؟

کی روش: وظیفه من مربیگری است و من وظیفه ندارم قدم های جادویی بردارم. می خواهم توجه شما را به بازی های غرب آسیا جلب کنم؛ آن مسابقه ها فرصت خوبی بود برای بازیکنان جوان، اما در بازی های مقدماتی جام جهانی برای کسب سه امتیاز بازی می کنیم و باید از بهترین بازیکنان استفاده شود.رضا حقیقی، کریم انصاری فرد و تعدادی از بازیکنان جوان دیگر از زمانیکه من به تیم ملی آمدم به جمع ما اضافه شدند و سعی می کنم در بازی های بین المللی به آنها تجربه بازی بدهم.

فردوسی پور: شما در مصاحبه ای به انتقاد از سطح کیفی بازی های لیگ پرداختید، کیفیت بازی های تیم ملی را چقدر با لیگ مرتبط می دانید؟ آیا لیگ و تیم ملی با هم ارتباط دارند؟

کی روش: شما و همینطور تمامی رسانه ها این موضوع را می دانید؛ نوع اخلاق و نوع نگرشی که در بازی های لیگ وجود دارد. از زمان ورودم به ایران به این موضوع اشاره کردم که نباید در بازی ها تمارض و وقت کشی باشد و این موضوع را باید اصلاح کنیم. بدین صورت فوتبال ایران رشد می کند و این مساله در اختیار مربیان، بازیکنان و به ویژه داوران است. داوران در این قضیه می توانند خیلی تاثیرگذار باشند به ویژه اینکه فیفا نیز روی این موضوع خیلی تاکید کرده است.

فردوسی پور: از زمان حضور شما در تیم ملی بازیکنانی که در خارج از ایران بازی می کنند به تیم ملی اضافه شده اند، نظیر دژآگه، قوچان نژاد و اکنون هم صحبت از آمده داوری است. آیا به بازیکنان دیگر خارج از کشور هم نگاه دارید؟

کی روش: کار من یک نگرش ساده است. وظیفه من این است که تمامی بازیکنان ایرانی و نگرششان را زیر نظر داشته باشم. گروه استعدادیابی و آنالیز ما آنها را زیر نظر می گیرند تا شناخت خوبی از آنها داشته باشیم و اگر بتوانند به ما کمک کنند. دعوت بازیکنانی نظیر قوچان نژاد به تیم ملی کار راحتی نبود و زمان زیادی برای صحبت با آنها و آوردنشان به ایران اختصاص دادیم. من دو بازیکن بزرگ که دژآگه و قوچان نژاد هستند را به تیم ملی آوردم و اگر در آینده فرصت کافی در اختیار داشته باشیم بازیکنان دیگری برای حضور در تیم ملی ایران مد نظر دارم.

فردوسی پور: آیا دانیل داوری یکی از این بازیکنان است؟

کی روش: ما چند بازیکن عالی را مد نظر داریم. داوری در تمامی بازی های تیمش حضور داشته و فرایند حضور وی در تیم ملی تکمیل شده است و در بازی فروردین ماه به جمع ما می پیوندد. هم اکنون نیز از سه دروازه بان حاضر در اردوی تیم ملی بسیار راضی هستم.

فردوسی پور: آیا دروازه بان اصلی ما اکنون رحمان احمدی است؟

کی روش: بله! همین گونه است.

فردوسی پور: رحمتی تصمیم خوبی نگرفت اما گویا شما از خداحافظی او استقبال کردید.

کی روش: این برداشت شماست و من به آن احترام می گذارم اما موضوع اینگونه نبوده است. نمی خواهم در خصوص بازیکنانی که در لیست نیستند صحبت کنم. من مربی بازیکنان بازنشسته نیستم اما این تصمیم رحمتی من را هم شگفت زده کرد.

فردوسی پور: اگر رحمتی قبول کند که اشتباه کرده، امکان بازگشت او به تیم ملی وجود دارد؟

کی روش: من در این خصوص صحبت نمی کنم. این تصمیم به صورت خصوصی و بدون مشورت با من اتخاذ شده است، چرا باید در رابطه با آن صحبت کنم. اکنون در تیم ملی بازیکنان خوبی دارم و وظیفه من به عنوان سرمربی این است که به آنها اعتماد کنم. بازیکنان ما می توانند عملکرد خوبی داشته باشند و در درون دروازه هم بازیکنانی داریم که می توانند آینده روشنی داشته باشند.

فردوسی پور: تیم ملی ما در خط دفاعی عملکرد خوبی داشته اما گل هایی که خوردیم مشابه هم بوده است.

کی روش: ما فقط یک راه داریم و آن هم این است که سخت تلاش بکنیم و با آمادگی کامل به مصاف حریفان برویم. از لحاظ میانگین بین المللی ما بد کار نکردیم اما گل هایی که خوردیم شبیه هم است و باید روی این اشتباه کار کنیم. اما مساله ای که ذهن من را مشغول کرده مساله گلزنی ماست و باید مشکل گلزنی را برطرف کنیم.

فردوسی پور: این آماری است که مجید جلالی به کمک برخی همکاران خود از تیم ملی درآوده است و آنرا با شهرآورد تهران مقایسه کرده، این آمار ها نشان می دهد که ما از استاندارد فوتبال دنیا عقب هستیم.

کی روش: این مساله ای جالب است، ما باید به اعداد احترام بگذاریم. من معیار این تحلیل ها را نمی دانم اما این مساله مرا شگفت زده نکرده است. سالم بودن پاس ها و به هدف رساندن ضربات دارای اهمیت است و ما نباید دنبال مقصر باشیم و برای آن باید برنامه ریزی کنیم. وقتی که سرمربی تیم ملی اعلام می کند ما برای برنامه ریزی و آماده سازی احتیاج به اردو داریم به خاطر این نیست که بازیکنان خارج از لیگ دور هم جمع شوند بلکه برای تمرین و آماده سازی و هماهنگی بین آنهاست.

فردوسی پور: اما میانگین کلی تیم ملی ما خوب نبوده.

کی روش: ما در آسیا بازی می کنیم و مقابل تیم های آسیایی! شرایط تیم های آسیایی با ما فرقی نمی کند؛ ما از خودمان چه توقعی داریم. اگر می خواهید رشد خوبی داشته باشید و به هدف برسیم باید سخت کار کنیم. ما اکنون بازی مهمی با لبنان داریم و فکر نمی کنم زمان خوبی برای این صحبتها باشد.

فردوسی پور: آیا مشخص شده برای بازی با لبنان کدام بازیکنان از تیم ملی خط می خورند؟

کی روش: این بازیکنان مرا دچار سردرد کرده اند! تمامی آنها آماده بازی هستند و تنها صبح روز بازی مشخص می شود چه کسی از تیم ملی خط می خورد و من در آن زمان این تصمیم سخت را خواهم گرفت.

فردوسی پور: لیست تیم ملی سلیقه ای است اما برخی از بازیکنان نظیر سیدصالحی شایستگی حضور در این لیست را داشتند.

کی روش: مساله مهم این است که ما برترین ها را دعوت کردیم. با بیان این مساله نمی خواهم بگویم که برخی ها استحقاق حضور در تیم ملی را نداشتند اما به عنوان مثال ما نمی توانیم شش دروازه بان دعوت کنیم. اگر این بازیکنان در ادامه همین شرایط خوب را داشته باشند در آینده به تیم ملی دعوت می شوند.

فردوسی پور: منتقدان از تعطیلی زیاد لیگ گلایه می کنند و می گویند نگاه شما به فوتبال ایران از بالا به پایین است و بسیار بداخلاق هستید.

کی روش: من فکر نمی کنم این مساله درست باشد. از ابتدای ورودم به ایران برنامه ریزی داشتم و بدون برنامه ریزی به هیچ کجا نمی رسیم. در اروپا بازی های ملی معمولا در ماه های آگوست، سپتامبر، اکتبر و نوامبر انجام می شود اما در آسیا اینگونه نیست؛ بازی های غرب آسیا، کشورهای عربی و جام ملتهای آسیا را داریم. به عنوان مثال بازی های مقدماتی جام ملتهای آسیا در برنامه ریزی ما گنجانده نشده بود ولی مجبور شدیم آن را در برنامه بگنجانیم. برای ما بسیار مهم است که برای آینده برنامه داشته باشیم. 




در آیتم حاشیه های روز برنامه نود گزارشی از مسابقه های فوتبال پیشکسوتان، جام یونس شکوری پخش شد که درگیری پایان بازی بازیکنان دوتیم و داور مسابقه در بازی فینال سوژه اصلی این آیتم بود. 



نکته جالب برنامه دوشنبه شب نود جایی بود که گزارشگر برنامه از کفاشیان دلیل حرکت عجیب وی که با انگشت عدد چهار را نشان داده بود را از وی پرسید؛ کفاشیان در پاسخ گفت: "من نمی دانم عدد چهار برای چه کسی است از من خواستند و من این کار را انجام دادم"!
سپس گزارشگر برنامه گفت: اگر ما بخواهیم عدد شش را نشان بدهید شما این کار می کنید؟
کفاشیان در اظهار نظری جالب گفت: "عدد شش برای چه کسی است"؟!!

مشکلات همیشگی خبرنگاران در ورزشگاه ها از دیگر آیتم های پخش شده در برنامه نود بود.

شکسته شدن شیشه رختکن تیم ذوب آهن در پایان بازی با نفت تهران از سوژه های جالب برنامه نود بود. 



در حالیکه بازیکنان و سرپرست ذوب آهن شکسته شدن شیشه توسط بازیکنان این تیم را انکار می کردند، اما فرهاد کاظمی ضمن تایید شکست ان توسط دروازه بان تیمش و جریمه ده میلیون تومانی این بازیکن اعلام کرد: چرا دروغ می گوییم؟!

کتک کاری در بازی دوستانه تیم های استقلال و پیکان که دوشنبه بعداز ظهر برگزار شد از موارد مطرح شده در برنامه بود. 



یکی از هواداران تیم استقلال تهران که به حضور پسر قلعه نویی در ترکیب تیم استقلال معترض بود با واکنش سرمربی و برخی از عوامل منتسب به این تیم روبرو شد.

قبل از پخش بازی تیم های ملوان و داماش، گفتگویی با پیشکسوتان فوتبال گیلان انجام شد و آنها از اهمیت بازی هایی که بین تیم های رشت و انزلی برگزار می شود صحبت کردند. 



در ادامه برنامه گزارشی متاثر کننده از درگذشت رضا داوودی دروازه بان پیشین خوزستانی به روی آنتن رفت.

هواداران ملوان و داماش قبل از بازی دو تیم ضمن پیش بینی برد تیم محبوبشان از مقابله به مثل در ناسزاگویی به یکدیگر سخن می گفتند. 



پیامکی که مسئولین تیم ملوان برای هوادارانشان ارسال کرده بودند با واکنش مسئولین تیم داماش همراه شد. 


هواداران تیم داماش که از باخت تیمشان ناراحت بودند با شکستن صندلی های ورزشگاه و پرتاب آنها به سمت زمین اعتراض خود را به داوری بازی اعلام کردند. http://hadidnews.com/vdcawan6.49nm015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما