تاریخ انتشار :دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۰۹
مشاور رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک مجمع تشخیص می‌گوید، "حسن روحانی و حامیانش انگیزه بالایی برای فعالیت انتخاباتی دارند". وی همچنین از آغاز رایزنی‌های روحانی با چهره‌های سیاسی خبر داد.

به گزارش حدیدنیوز، حجت‌الاسلام تیمورعلی عسگری مشاور پارلمانی حسن روحانی در مرکز بررسی‌های استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به احتمال کاندیداتوری روحانی در انتخابات گفت: روحانی فعلاً در حال بررسی و رایزنی و دیدار با گرو‌ه‌های مرجع و شخصیت‌های تاثیرگذار است.

حسن روحانی چندی پیش در حاشیه کنگره حزب مردم‌سالاری به خبرنگاران گفته بود که مشغول بررسی کاندیداتوری در انتخابات هستم. او، اعلام کرده بود که اگر کاندیدا شود، "مستقل" در انتخابات شرکت خواهد کرد.

تیمورعلی عسگری افزود: مسلم این است که انگیزه فعالیت انتخاباتی در وی و دوستان حامی وی بالاست و با توجه به اینکه روحانی در مجمع تشخیص و مجلس خبرگان سمت دارد، عالمانه و هوشمندانه، ارتباطات خود با ارکان نظام و چهره‌ها را تنظیم می‌کند.

مشاور حسن روحانی تصریح کرد: روحانی هم‌اکنون با نخبگان، احزاب، روحانیت، نمایندگان فعلی و ادوار رایزنی کرده و کتب و آثار تولید شده در مرکز بررسی‌های استراتژیک را به آنها ارائه می‌کند.

حسن روحانی هم‌اکنون عضو مجلس خبرگان رهبری، عضو مجمع تخشیص مصلحت نظام، رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت و نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی است. وی در دوران اصلاحات، دبیر شورای عالی امنیت ملی و مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران با طرف‌های اروپایی و آمریکایی بود.

** حمایت مجمع هم‌اندیشی نمایندگان ادوار از کاندیداتوری روحانی

"با توجه به اینکه حسن روحانی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت نیز هست، با بیشتر اعضای این جامعه رایزنی کرده و با بقیه اعضا نیز رایزنی خواهد کرد؛ روحانی از چهره‌هایی است که در مقابل ثبوت و اثبات، حرف‌های مدیریتی، اقتصادی و سیاسی زیادی دارد؛ وی در عین حال در بین نخبگان و کسانی که در چارچوب قانون اساسی فعالی هستند، اثرگذار است."

عسگری با بیان مطالب فوق ادامه داد: هرکس بتواند تولید فکر کرده و برنامه‌محور باشد، می‌تواند در انتخابات پیش رو موفق‌تر عمل کند. در همین زمینه حسن روحانی ارتباط خوبی با نمایندگان ادوار داشته و دارد و مجمع هم‌اندیشی نمایندگان ادوار هم جلساتی با وی برگزار و از حسن روحانی در انتخابات۹۲ حمایت کرده است.

** گفتمان حسن روحانی "فراجناحی" است

وی با بیان اینکه گفتمان منظور نظر حسن روحانی "فراجناحی" است، اصولگرایان و اصلاح‌طلبان معتدل را نزدیک به روحانی دانست و گفت: روحانی معمولاً احترام بزرگترها را دارد و در سال ۷۶ به احترام کاندیداتوری ناطق نوری کاندیدا نشد و در سال ۸۴ نیز به احترام کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی در انتخابات شرکت نکرد. اما حالا با توجه به اینکه ناطق نوری اعلام کرده که در انتخابات شرکت نمی‌کند و کاندیداتوری هاشمی نیز بعید است، به همین تناسب کاندیداتوری حسن روحانی قوت پیدا کرده است.

مشاور حسن روحانی در مرکز بررسی‌های استراتژیک مجمع تشخیص خاطرنشان کرد: از طرفی هم چون کاندیداتوری سیدحسن خمینی و سیدمحمد خاتمی هم تقریباً منتفی شده است، این مسئله هم برای روحانی نکته قوت محسوب می‌شود که در این صورت وی فضا را مناسب خواهد دید تا کاندیدا شود.

پیشتر، برخی رسانه‌ها از حسن روحانی به عنوان یکی از گزینه‌های مدنظر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای تشکیل دولت وحدت ملی نام برده بودند.

عسگری با بیان اینکه حسن روحانی چهره شناخته شده‌ای است، گفت: در صورتی که هاشمی، خاتمی، ناطق‌نوری و سیدحسین خمینی در انتخابات کاندیدا نشوند که بعید است که بشوند، در این صورت روحانی با آمادگی بیشتری در انتخابات شرکت خواهد کرد و در واقع شرایط نشان می‌دهد که حضور وی در انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی نخبگان ضروری تلقی می‌شود.

http://hadidnews.com/vdcg7w9q.ak9nz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما