تاریخ انتشار :يکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۵۷

دشمن نتراشیم!؟

علیرضا بخشی
از آنجایی که طرح مذاکره با آمریکا در سیاست خارجه ما منسوخ است و همه مسئولان در وزارت خارجه و در پست های دیگر مملکت هم به این مسئله اشاره کرده اند ، اما بر خلاف خواست رهبر انقلاب ...
سرویس سیاسی حدید نیوز/تاریخ سیاسی ایران مملو است از خیانت های ریز و درشت عده ای که با نام منجی بر طبل استعمار کوبیده و ، همه منابع ما را چپاول کردند.

چشم پوشی از این غارتگری ها به واقع نه دیروز می شناسد و نه امروز.

شاید بسیاری از سیاست مداران ما هم به قول همان چپاول گران رئال فکر می کنند و منافع خودشان را ارجح می دانند.

در دنیای سیاسی امروز عده ای هستند که می کوشند جمله معروف ، «تاریخ معلم انسان هاست» را به فراموشی سپرده و برای امروزشان زندگی کنند.

از آنجایی که طرح مذاکره با آمریکا در سیاست خارجه ما منسوخ است و همه مسئولان در وزارت خارجه و در پست های دیگر مملکت هم به این مسئله اشاره کرده اند ، اما بر خلاف خواست رهبر انقلاب چرا برخی افراد هم چنان در رسانه های خود بر این مساله پافشاری می کنند ، جای تردید و سوال است.

یک عده ای امروز بر حسن نیت امریکا و شخص اوباما تاکید دارند و او را متغیر پر اهمیت دیگری در رابطه ایران و آمریکا محسوب می کنند.

این افراد معتقدند اوباما در حال حاضر برای حل و فصل مسائل دنیا از طریق مذاکره انگبزه کافی دارد ، اما باید بدانیم اگر بر فرض مثال هم اگر آقای اوباما شخص درست کرداری باشد که آن هم خدا می داند ، سیاست خارجه ایالات متحده خود را بر رئیس جمهور تحمیل می کند و خوب عملا کاری از دست کسی بر نمی آید.

دو عنصر ساختار سیاسی و لابی پنهان تا اندازه زیادی در رفتار آمریکا و بی نتیجه ماندن برنامه های آنها موثر است.

به عقیده بسیاری از تحلیلگران نظریه رئالیسم بر سیاست خارجی آمریکا حاکم است و واقع گرایی و جست و جوی همه چیز از طریق منافع ملی اصل اول این نگاه قلمداد می شود نگاهی که در بسیاری از مقاطع تاریخی باعث خسران فراوان به ملت های در حال توسعه شده است.

با این حساب عده ای که رخت روشنفکری بر تن کرده اند می گویند ما در توهم خویش برای خود دشمن می تراشیم برای این که با یکدیگر متحد شویم و مجبوریم باور کنیم دنیا ی غرب دشمن ما است و نباید با آن ها مذاکره کرد چون این مسئله را برای اتحاد بیشتر به خود تلقین کرده ایم .

با این که این حرف بیشتر انسان را به یاد همان سالهای تجدد خواهی پهلوی اول و دفاع چشم بسته یک عده از فرهنگ غربی می اندازد ، اما همان حادثه به واقع دارد در شعارهایی با ظاهر جدید ، امروز هم تکرار می شود.

برای خیانت هایی که قابل چشم پوشی نیست نیازی به فلاش بک و بازگشت به تاریخ نیست و جنایات امروز غرب و به ویژه ،انگلیس ، آمریکا ، فرانسه و آلمان به وضوح مشخص و روشن است.

اگر ما امروز آن ها را دشمن می نامیم تنها برای منافع ملی ما نیست و این برای آزادگی و آزادی از حصار استعمارگونه آنها است که یک عده نمی خواهند این اتفاق رخ بدهد http://hadidnews.com/vdccpiqs.2bqpx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما