تاریخ انتشار :يکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۷
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت وگو با«حدیدنیوز»

كليدواژه انتخابات آزاد اعتماد مردم به نظام را نشانه رفته است

انتخابات گذشته افتخار جمهوری اسلامی هستند .
كليدواژه انتخابات آزاد اعتماد مردم به نظام را نشانه رفته است

افتخار جمهوری اسلامی در برگزاری آزادترين انتخابات در ميان كشورهای جهان است، در طول اين سال ها اين افتخار برای جمهوری اسلامی محفوظ است و نمی‌توان هيچ شبهه‌ای بر آن وارد كرد. 

منصور حقيقت پور نايب رئيس كميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس در گفت‌وگو با حدیدنیوز با اشاره به مسئله انتخابات گفت: تجربه سال ۸۸ و فتنه‌ای كه ايجاد شد، در ذهن دشمنان باقی است و تلاش می‌كنند اين تجربه را برای انتخابات سال ۹۲ پياده كنند. 

وی افزود: كليد واژه انتخابات مقدمه فتنه و توطئه‌های ديگر دشمنان است، در صحنه عمومی نيز دشمن با فشار و تشديد تحريم‌ها در صدد تضعيف قدرت اقتصادی كشور است و در عرصه‌های ديگر نيز به يك سری اختلافات دامن می‌زند.
حقيقت پور با اشاره به تلاش دشمن در فضای مجازی عنوان كرد: دشمن در فضای مجازی به روشهای مختلف اهداف خود را پيگيری می‌كند و از جريانهايی كه با نظام مشكل و عناد دارند پيوند برقررا می كند.
نايب رئيس كميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس حس نااميدی را مهمترين حربه دشمن دانست و افزود: البته دشمن در وهله اول تلاش می‌كند مردم مشاركت حداقلی در انتخابات داشته باشند و همزمان با تزريق ياس و نااميدی و به كمك كليد واژه‌های چون عدم انتخابات آزاد مردم را دلسرد كند.
حقيقت پور در مورد ديگر برنامه‌های دشمن گفت: دشمن قصد دارد تا افرادی كه تمايل بيشتری به ضد انقلاب دارند را با كمكهای خود بر مسند قدرت بنشاند.
نايب رئيس كميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس با بيان اينكه همه بايد رفتارهای دشمن را رصد كنيم، افزود: بايد در اين فرصت باقی‌مانده تا انتخابات هر اقدام و رفتار و سخن دشمنان مورد بررسی و تحليل قرا بگيرد و اقدام به موقع و مبتنی بر منافع ملی اتخاذ شود.
وی با اشاره به برخی افرادی كه اصرار در مطرح كردن لزوم برگزاری انتخابات آزاد را دارند، گفت: آنها پيش از هرچيز در اين انقلاب مسئوليت داشته‌اند و امروز به انقلاب اسلامی جفا می‌كنند.
تأكيد كرد: اين افراد خود بعضا مجری انتخابات‌های گذشته بوده و به آن انتخابات افتخار كرده‌اند و خود با همين سازوكارهای انتخاباتی رای آوردند اكنون با چه نيتی از لزوم برگزاری انتخابات آزاد سخن می‌گويند؟
نايب رئيس كميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس با ذكر اينكه افتخار جمهوری اسلامی در برگزاری آزادترين انتخابات در ميان كشورهای جهان است، گفت: در طول اين سال ها اين افتخار برای جمهوری اسلامی محفوظ است و نمی‌توان هيچ شبهه‌ای بر آن وارد كرد.
حقيقت پور اظهار كرد: مكانيسم انتخابات نيز در كشور به نحوی است كه تقلب را از ميان می‌برد، اگر دستگاهی مجری است دستگاه بالاتری ناظر است كه به هيچ وجه در روند اجرای انتخابات دخالت نمی‌كند و مجريان را كنترل می‌كند و اجازه تخلف را نخواهد داد.
نايب رئيس كميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس افزود: سازوكارهای انتخاباتی به خوبی ترسيم شده است و شورای نگهبان به عنوان ناظر با حضور جمعی از فقها و حقوقدانان و ناظران خود به همه مراحل انتخابات نظارت می‌كنند و اين ناظران نير از اقشار مختلف مردم هستند.
حقيقت پور در پايان عنوان كرد:با توجه به همه مولفه‌های مثبتی كه انتخابات در نظام اسلامی از آن برخوردار و تدارك ديده شده است بحث لزوم انتخابات آزاد و مطرح كردن آن ظلم به نظام اسلامی و نوعی خودزنی سياسی از سوی برخی افراد است.

http://hadidnews.com/vdcgtq9q.ak9n34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما