تاریخ انتشار :يکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۲۲
تعداد نظامیانی که در ارتش ترکیه در ۱۰ سال گذشته اقدام به خودکشی کرده اند بیش از تعداد نظامیانی است که در درگیریهای نظامی کشته شده اند.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، یکی از مهمترین مشکلات ارتش ترکیه طی سالهای اخیر، نه پ ک ک و موضوعات مرزی و نبرد اسلام گرایان و لائیک ها در این سیستم، بلکه موضوع خودکشی سربازان بوده است و رسانه های ترکیه طی روزهای اخیر از خودکشی پنج سرباز در مراکز نظامی این کشور خبر داده اند.

خودکشی های پی درپی در مراکز نظامی ترکیه موجب شده است مراجع قضایی، پلیس و ارتش تحقیقاتی را در این زمینه شروع کنند و انجمن حمایت از حقوق سربازان در ترکیه، با انتشار اطلاعیه ای با اشاره به تنبیهات خودسرانه انضباطی، از افزایش آمار خودکشی در میان سربازان این کشور ابراز تاسف کرده است.

در این اطلاعیه با اشاره به خودکشی پنج تن از سربازان ترکیه طی پنج روز آمده است، تمامی این سربازان دوران اجباری سربازی را می گذراندند. این انجمن با تاکید بر سوء استفاده هایی که از سربازان در طول خدمت آنان در ترکیه می شود ، اضافه کرد: تحولات در خصوص حمایت از حقوق سربازان در ارتش ترکیه صورت گرفته ولی بسیاری از موارد هنوز تغییر نکرده است.

همچنین در گزارشی که از سوی آیهان سفر اوستون رییس کمیسیون حقوق بشر مجلس ترکیه تهیه و در نشست این کمیسیون قرائت شد، آمده است: تعداد نظامیانی که در ارتش ترکیه در ۱۰ سال گذشته اقدام به خودکشی کرده اند بیش از تعداد نظامیانی است که در درگیریهای نظامی کشته شده اند. طبق آمار اوستون، در ۱۰ سال گذشته ۸۱۸ نظامی ترکیه در درگیریهای نظامی در این کشور جان خود را از دست داده اند و در مقابل تعداد نظامیانی که اقدام به خودکشی کرده اند، ۹۳۴ نفر بوده است. http://hadidnews.com/vdcfjydy.w6dttagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما