تاریخ انتشار :شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۵۶
اخبار ویژه روزنامه های شنبه

پایداری‌ها اخراجی های دولت هستند

انتقاد عباس عبدی از مدعیان تقلب...آیت ا... هاشمی صفحه فیس بوک ندارد.
پایداری‌ها اخراجی های دولت هستند
به گزارش حدیدنیوز، اخبار ویژه روزنامه های امروز شنبه را در اینجا می توانید بخوانید: 

*روزنامه وطن امروز : 


انتقاد عباس عبدی از مدعیان تقلب

عباس عبدی از مهره‌های فعال اصلاح‌طلبان در مصاحبه با دويچه‌وله با دعوت اصلاح‌طلبان به حضور در انتخابات سال آینده ریاست‌جمهوری، گفت: بايد ببينيم دنبال چه هستيم در انتخابات. مجموعه‌اي كه در انتخابات ۸۸ آن نحوه برخورد را داشتند، فارغ از اينكه سياست‌شان درست يا غلط بوده، ديگر نمي‌توانند در اين انتخابات باز هم از همان زاويه وارد شوند، اصلاً اجازه به آنها داده نمي‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، عضو مستعفي حزب مشاركت در ادامه با انتقاد از این منطق اصلاح‌طلبان که «در انتخابات تقلب شده چون ما برنده نشده‌ایم» اظهار داشت: من اين فرض را غلط مي‌دانم كه يك كساني بيايند و بگويند حتما راي مي‌آوريم. چرا؟ چون وقتي راي نياورند، مي‌زنند زيرش و مي‌گويند تقلب شده. اين چه فرضي است كه ما داريم مي‌گذاريم؟ چه كسي اين را گفته، اصلا از كجا اين را درآورده‌اند كه اگر يك نامزد اصلاح‌طلب بيايد، حتماً و حتماً رأي مي‌آورد. من از جمله كساني هستم كه (حالا شايد خيلي صحيح نباشد اين را بگويم) معتقد نيستم كه حتي اگر قوي‌ترين چهره اصلاح‌طلب هم بيايد، لزوماً رأيش قطعي است. اتفاقاتي ممكن است در عرصه سياسي بيفتد كه اصلاً چنين چيزي رخ ندهد. همچنان كه در سال ۸۸ هم معتقد به اين نبودم كه مثلاً هر كسي كه از اين ور بيايد، گارانتي است و رأي دارد. اين گارانتي كلاً مخل انديشه سياسي است و آدم‌ها را از واقعيت اجتماعي منحرف مي‌كند. وی در انتهای اظهاراتش می‌افزاید: ببينيد اين مساله خيلي روشني است. من هم بدم نمي‌آيد كه كسي بيايد كه همه بتوانند به او رأي دهند ولي اين حكايت يك كاسه ماست و يك دريا دوغ است. بحث سر اين است كه نامزدي بايد معرفي شود كه تا حدي ويژگي‌هاي قابل قبول اصلاح‌طلب‌ها را داشته باشد و همچنين معرف تغيير نگاه اصلاح‌طلب‌ها به وضع جاري باشد.

کیسینجر: ایران هسته‌ای نزدیک است

وزیر خارجه اسبق آمریکا روز پنجشنبه با اعلام اینکه «ایران هسته‌‌ای نزدیک است» واکنش هرچه سریع‌تر را در قبال ایران خواستار شد. هنری کیسینجر در نشست جهانی اقتصاد در داووس سوییس گفت: در ۱۵ سال گذشته اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرده‌اند که ایران هسته‌‌ای را نمی‌پذیریم اما اکنون به ایران هسته‌ا‌ی نزدیک شده‌ایم. وی تاکید کرد: باور من این است که هسته‌ا‌ی شدن ایران در آینده‌ای بسیار نزدیک محقق خواهد شد. در سال‌های آینده باید درباره واکنش در برابر ایران هسته‌ا‌ی تصمیم گرفت یا فکر کرد.

اعتراض‌های دختر جوان سخنرانی کری را متوقف کرد

در جریان سخنرانی جان کری در جلسه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، یک زن معترض به سیاست‌های جنگ‌طلبانه آمریکا در خاورمیانه با فریادهای بلند خود سخنان کری را قطع کرد که توسط نیروهای امنیتی دستگیر و به خارج از سالن نشست منتقل شد. به گزارش ایرنا، روز پنجشنبه در جلسه کمیته روابط خارجی سنا که برای شنیدن دیدگاه‌های جان‌کری درباره مسائل بین‌المللی و پرسش و پاسخ نمایندگان با وی تشکیل شده بود، یک دختر جوان از میان شنوندگان بلند شد و خطاب به جان کری و نمایندگان حاضر فریاد زد شما هزاران بی‌گناه را به قتل رسانده‌اید.

این دختر با فریاد بلند گفت: دیگر نمی‌توانم ببینم هر روز دوستانم در خاورمیانه کشته می‌شوند. در این لحظه نیروهای امنیتی مداخله کرده و با دستگیر کردن این دختر مانع از آن شدند که وی سخنانش را ادامه دهد. پس از خارج کردن این معترض، جان کری که تلاش می‌کرد جلسه را به روال عادی بازگرداند مدعی شد به دیدگاه‌های مخالفان احترام گذارده و آنها را می‌شنود. کری به اعتراض این دختر اشاره کرد و گفت: شبیه این سخنان را در خاورمیانه از مردم بسیاری شنیده‌ایم، مردم آنچه را ما انجام می‌دهیم به دقت زیر نظر دارند. جان کری که از سوی اوباما برای وزارت خارجه آمریکا نامزد شده است روز پنجشنبه در جلسه کمیته روابط خارجی سنا حاضر شده بود تا به دفاع از برنامه‌های آینده خود و تشریح خطوط کلی سیاست خارجی آمریکا بپردازد.

آمریکا حمله کند تنگه هرمز را می‌بندیم

سفیر ایران در بغداد هشدار داد اگر آمریکا به ایران حمله نظامی کند، تهران تنگه‌هرمز را خواهد بست. به گزارش عصر ایران، حسن دانایی‌فر در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: ایران در پاسخ به هر اقدام دشمنانه یا نظامی، حق بستن تنگه‌هرمز را برای خود محفوظ می‌دارد. آبراهی که یک سوم جابه‌جایی دریایی نفت در جهان از آن صورت می‌گیرد.

دانایی‌فر افزود: اوباما چه کاری می‌تواند انجام دهد؟ تنها کارت بازی باقیمانده در دستان وی، جنگ است. آیا این گزینه به سود آمریکا، جهان یا منطقه است؟ سفیر ایران در بغداد ادامه داد: اگر ایران با مشکلی روبه‌رو شود حق واکنش و دفاع از خود را دارد. در این وضعیت همه ضرر خواهند کرد. این دیپلمات ایرانی در بخش دیگری از مصاحبه به بحران سوریه هم پرداخت و گفت: تحقق صلح در سوریه در سال ۲۰۱۳ بعید است. این کشور در آستانه جنگ داخلی قرار دارد. درگیری در سوریه نشانه‌هایی از جنگ داخلی دارد.

*روزنامه آرمان:
آیت ا... هاشمی صفحه فیس بوک ندارد

شنیده شد که مدیر مسئول پایگاه اطلاع رسانی آیت ا... هاشمی رفسنجانی خبر راه اندازی صفحه فیس بوک ایشان را تکذیب کرد. محسن هاشمی مدیر دفتر نشر معارف انقلاب و سایت شخصی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به اخبار منتشر شده در برخی از رسانه‌ها مبنی بر راه‌اندازی صفحه فیس بوک ایشان ضمن تکذیب این خبر و اخبار مشابه، تاکید کرد: هرگونه خبری در این زمینه فقط از طریق سایت شخصی ایشان به نشانی hashemirafsanjani.ir اطلاع رسانی می‌شود.

همایش وحدت یا همایش انتخاباتی؟

شنیده شد که همایش «شکوه وحدت» رنگ و بوی کاملا انتخاباتی داشت. فارس نوشت؛ در این همایش ویژه‌نامه‌ای با نام «آبی فیروزه‌ای» در اختیار میهمانان قرار گرفته بود که در آن مطالبی با عناوین «دولتی فراگیر که جامعه امید را به همراه خواهد داشت»، «دست در دست او دهیم به مهر»، «نشاط و رقابت دو حلقه مفقوده بانکداری در کشور»، «رفع مشکلات اقتصادی با استفاده از ظرفیت‌های اقوام»، «انتقاد محسن رضایی از بی‌توجهی به مفهوم زندگی»، «مبانی اقتصاد فدرالی» و ... وجود داشت. در این همایش پرچم جمهوری اسلامی ایران درحالی در دست حضار قرار داشت که آن روی برگه نوشته شده بود «ما آمدیم ...! از رد پایمان پیداست...».

من سالم هستم!

شنیده شد که محمدرضا باهنر نماینده مردم تهران و نایب رئیس دوم مجلس ضمن ردّ اخبار منتشره درباره عارضه قلبی و بستری‌شدنش در بیمارستان، اظهار داشت: به شکر خدا در سلامت کامل به سر می‌برم و مشکل خاصی برایم به وجود نیامده است.

من چيزي به جيب نزدم!

شنیده شد که صرفا جهت اطلاع با پخش بخشي از مصاحبه نجف‌زاده و مهران مديري آغاز شد. مديري به خبرنگار واحد مرکزي خبر گفت انتقادهايي که در چارچوب اخلاق باشد را مي‌پذيرد. نجف زاده به مهران مديري گفت شما گفته‌ايد «براي بهبود شرايط بد شبکه خانگي، فقط بايد بايد دعا کرد»، قبول! اما خب کساني که در اين شبکه خانگي برنامه توليد مي‌کنند علاوه بر دعا بايد کارهاي ديگري هم بکنند. فکر کنند به آرزوهاي آنهايي که در انتظار قرعه‌کشي هستند. فکر کنند وقتي برنامه‌اي را مي‌سازند بايد تمامش کنند. فکر کنند به احترام مردمي که حرف شما را خريدند و کپي نکردند شما هم تعهدهايي داريد و بعد کامران در دلجويي از مهران مديري آيتمي از مرد هزار چهره پخش کرد که او در دادگاه مي‌گفت: من مقصر نبودم، من چيزي به جيب نزدم!

احمدی‌نژاد در پوستر تبلیغاتی یک شرکت لبنانی

شنیده شد که محمود احمدی‌نژاد در یک پوستر تبلیغاتی. خیلی‌ها شاید منتظرند که این اتفاق را در هنگام انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ ببینند اما محمود احمدی‌نژاد مدت‌ها قبل در اولین پوستر تبلیغاتی خود ظاهر شده است. قدس نوشت؛ شرکت ترویج که یک شرکت لبنانی است و کار آن رساندن روزنامه به درب منازل؛ در سال ۲۰۰۹ پوستری تبلیغاتی را به شرکت BBDO که یکی از بزرگترین شرکت‌های تبلیغاتی جهان است سفارش می‌دهد. این شرکت هم با استفاده از عناصر صبحانه و آشپزخانه ایرانی با حضور محمود احمدی‌نژاد، فرانسوی با حضور نیکولا سارکوزی و آمریکایی با حضور هیلاری کلینتون، سه پوستر طراحی می‌کند. در قسمت پایین هر سه پوستر شعار شرکت ترویج نوشته شده است: «خبر را با صبحانه‌تان دریافت کنید.»

پخش فیلم آمریکایی «آرگو» در صداوسیما

شنیده شد که «علی دارابی» معاون سیما گفت: شبکه نمایش در حال بررسی است که فیلم «آرگو» را در دهه فجر به روی آنتن ببرد. فارس نوشت؛وی ادامه داد: اگر بخواهیم این فیلم سینمایی را پخش کنیم همراه با جلسه میزگرد نقد و بررسی آن با حضور صاحب‌نظران خواهد بود. دارابی تصریح کرد: به شبکه نمایش ماموریت داده‌ایم که این موضوع را بررسی کند. فیلم سینمایی «آرگو» محصول کشور آمریکا در سال ۲۰۱۲ میلادی و ساخته بن افلک است. داستان این فیلم تحریف ماجرای گروگان‌گیری در سفارت ایالات متحده آمریکا در تهران است، که در آن ۶ دیپلمات آمریکایی توانستند از منزل سفیر کانادا در تهران به خارج از ایران بگریزند.

تجمع کارگران مقابل نهاد ریاست‌جمهوری

شنیده شد که تعداد ۵۰۰ نفر از مجموع ۲۰۰۰ کارگر فصلی که به کار بریدن نی‌شکر در مجتمع کشت و صنعت کارون شوشتر اشتغال دارند از بامداد سه‌شنبه (سوم بهمن‌ماه) با سفر به پایتخت به اجرای نشدن طبقه‌‌بندی مشاغل و بازنشستگی پیش از موعد در مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کردند. این کارگران چهارشنبه و پنجشنبه (چهارم و پنجم بهمن) نیز در اعتراض به عدم پایپندی به وعده‌هایی که در سفر استانی هیات دولت درخصوص اجرای طرح بندی مشاغل و بازنشستگی پیش از موعد به آنان داده شده بود، تجمع خود را ادامه دادند. به گفته یکی از کارگران حاضر در این تجمع، در سه روز گذشته هیچ مقام مسئولی برای شنیدن و رسیدگی به مطالبات آنان در جمعشان حضور پیدا نکرده است.

جریان انحرافی در تلاش برای رد صلاحیت کاندیدای اصولگرایان

شنیده شد که حلقه انحرافی علاوه بر عزم جدی برای حضور فعال و معرفی کاندیدای مستقل در انتخابات دور یازدهم ریاست‌جمهوری، برنامه‌های ویژه‌ای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ در سر می‌پروراند. ندای انقلاب نوشت؛ گفته‌ می‌شود حلقه انحرافی علاوه بر مطرح کردن برخی پرونده‌ها و افشاگری‌های گسترده علیه کاندیداهای احتمالی و نهادهای انقلابی، برنامه خاصی برای ردصلاحیت یکی از کاندیداهای احتمالی اصولگرایان در هنگام بررسی صلاحیت‌ نامزدها در وزارت کشورـ در هیات‌ اجرایی انتخابات که صلاحیت اولیه نامزدهای انتخاباتی را بررسی می‌کند- دارد و این اقدام بخشی از برنامه‌های ویژه این جریان برای ایجاد چالش در ماه‌های منتهی به انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم است.

مظفر: ولایتی هنوز نامزد نهایی نیست

رئیس ستاد انتخابات ائتلاف سه‌گانه با بیان اینکه این ائتلاف در حال بررسی و ارزیابی است، از تعیین مکانیزمی برای ارائه کاندیدای واحد خبر داد و گفت: این مکانیزم در آینده مشخص می‌شود. فارس نوشت؛ حسین مظفر درباره خبری مبنی بر کاندیداتوری ولایتی از سوی این ائتلاف اظهار داشت: خیر؛ ائتلاف بر مبنای همان تصمیم قبلی است و تصمیم جدیدی نگرفته است و هنوز موضع قبلی خود را دارد.

*روزنامه تهران امروز:

پایداری ها اخراجی های دولت هستند

اسماعيل كوثري،عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي ‌در گفت‌وگو با آريا گفت:پايداري از دولت جدا شده و اخراجي‌هاي دولت محسوب مي‌شوند؛ در واقع دولتي كه خودشان براي آن زحماتي كشيده‌اند بنابراين انتظار داشتند دولت همان دولت‌سال ۸۴باشد از اين رو بعيد مي‌دانم با كانديداي دولت ائتلافي داشته باشند.

وي تاكيد كرد:افرادي مثل لنكراني و فتاح نيز اخراجي‌هاي دولت محسوب مي‌شوند و گزينه‌هاي خوبي هستند.

كوثري درباره اظهارت منتسب داده شده به آقا تهراني مبني امكان ائتلاف ميان دولت و مجلس افزود:اين نظر شخص آقاي آقا تهراني است اما آنچه بنده گفتم كليت پايداري است به عقيده بنده جبهه پايداري ازگزينه دولت حمايت نخواهد كرد.

اتاق مبادله ارزی حرف راست را نمی گویید

اسدالله عسگر اولادی با انتقاد از عملکرد اتاق مبادلات ارزی گفت: اتاق مبادلات کار خود را با نقص انجام مي‌دهد. واردكننده‌ای تخصیص اعتبار کرده و کالای خود را وارد کرده است اما بانک داخلی پول طرف خارجی را پرداخت نمي‌كند.

در سايت شفاف گفته شده است كه عسگر‌اولادي گفته است: اگر اتاق مبادلات ارزی مي‌توانست ارز مورد نیاز را تامین کند هیچ‌گاه قیمت ارز افزایش پیدا نمی‌کرد. واقعیت این است که اتاق مبادله ارزی حرف راست را نمی‌گوید، نماینده بانک مرکزی در این اتاق نشسته است و حرف‌هایی مي‌زند که درست نیست و به آن عمل نمي‌كند و به همین دلیل است که قیمت ارز هر روز گرانتر مي‌شود.

منع نیروهای مسلح از ورود به انتخابات

حجت‌الاسلام حسین رضایی رئيس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح باید فقط بستر اجرا و امنیت انتخابات را فراهم کنند و حق ورود به مسائل سیاسی را ندارند و طبق قانون و بر‌اساس وصیت‌نامه حضرت امام(ره) و فرمایشات رهبر معظم انقلاب، نیروهای مسلح از ورود به بازی‌ها و مناقشات سیاسی منع شده‌اند.

رضایی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ وحدت در کشور گفت: ایشان ۲۰‌سال است که بر وحدت تاکید و همه را به این مهم دعوت می‌کنند، چند نفر از ما و احزاب گوش کردیم، اگر گوش می‌کردند، آیا اخطار می‌خواست؟ مگر بصیرت فقط ادعاست.

کوه یخ آب شده، آبروی خاتمی است!

اخیرا سیدمحمد خاتمي، ‌رئیس مجمع روحانیون مبارز طی سخنانی در جمع اعضای سازمان جوانان مجمع نیروهای خط امام(ره) مطالبی گفته که بازخوردهايي در سايت‌ها داشته است. خاتمي‌در بخشي از سخنانش گفته بود: آدم احساس می‌کند که کوه فاخری به نام ایران مانند یک کوه یخ در حال آب شدن است.

روزنامه رسالت در نامه‌اي طولاني به اظهارات خاتمي‌ پاسخ داد و درخصوص بند ذكر شده گفت: اجازه می‌خواهم یک حقیقت را به شما بگویم و این حقیقت آن است که این کوه اعتبار و حیثیت سیاسی شماست که مثل کوه یخ در حال آب شدن است.

تقدیر علی مطهری از مواضع اخیر عسگراولادی

علی مطهری نماینده تهران در نامه ای سرگشاده با تقدیر از حبیب‌الله عسگراولادی دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری به دلیل موضع وی نسبت به کاندیداهای انتخابات‌سال ۸۸ گفت: باید به بصیرت و روشن بینی و اعتدال حضرت عالی که ناشی از‌سالها همراهی شما با امام خمینی(ره) و شهید آيت‌الله مطهری و بهره‌‌مندی از تفکر و سیره این دو بزرگوار است آفرین گفت.

در بخشي از نامه آمده است:رهبر گرانقدر انقلاب اسلامی نیز حدود دو‌سال پیش قریب به همین مضمون را فرمودند که «اینکه مي‌گوییم «سران فتنه» منظور طراحان خارجی فتنه است نه افراد داخلی» و معلوم نیست چرا عده ای از این سخن حضرت عالی برآشفتند. به نظر مي‌رسد حیات سیاسی آنها بسته به یک موجود موهوم به نام «سران فتنه» و «فتنه گران» است و اگر این تعبیرات را از آنها بگیرند دیگر نمي‌توانند کاسبی سیاسی کنند. به همین دلیل حاضر نیستند این به تعبیر آنها «فتنه گران» سخن بگویند و از خود دفاع کنند چون مي‌دانند اکثر ساخته‌ها و بافته‌های ذهنی آنها در هم مي‌ریزد. همچنين در اين نامه ذكر شده است: دیدگاه جناب‌عالی دیدگاه زجرکشیدگان انقلاب از خرداد ۴۲ تا بهمن ۵۷ و بعد از آن است، کسانی که مي‌دانند این انقلاب با چه زحمتی به دست آمده و اگر از بین برود تکرار آن امری نزدیک به محال است و دیدگاه مخالفان شما دیدگاه کسانی است که با کمترین زحمت سر سفره انقلاب نشسته‌اند و مي‌خواهند همه را جز خود از قطار انقلاب پیاده کنند.

دلايل محكوميت طلبه سيرجاني

در پی صدور حکم بدوی علیرضا جهان‌شاهی (معروف به طلبه سیرجانی) یک مقام آگاه در دادگاه ویژه روحانیت در گفت‌وگو با فارس گفت: دادگاه بدوی ویژه روحانیت در پی صدور کیفرخواست علیه علیرضا جهان‌شاهی مبنی بر اخلال در نظم عمومی از طریق تجمع، تحصن و راهپیمایی غیرقانونی، تشویش اذهان عمومی با افترا و نشر اکاذیب و رفتار خلاف شأن روحانیت و... وی را به استناد مواد ۶۰۹ و ۶۱۸ و ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی و ماده ۴۳ آيين‌‌نامه دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت به حبس محکوم نموده است که حکم صادره غیرقطعی و در صورت اعتراض متهم، قابل تجدیدنظرخواهی می‌باشد.

این مقام آگاه با اشاره به برخی اقدامات غیرقانونی علیرضا جهان شاهی یادآور شد: نامبرده در آخرین اقدام، همزمان با میزبانی کشورمان از سران کشورهای غیرمتعهد در شهریورماه‌سال‌جاری، اعتراض خود و همفکرانش نسبت به احکام قطعی دادگاه را بدون پیگیری قانونی از طریق مراجع ذی‌صلاح، با رسانه‌ای کردن و تحصن در یکی از مدارس علمیه بروجرد ابراز نمود که اقدام وی موجب اخلال در نظم و حتی تعطیلی دروس و اعتراض مدیریت و طلاب آن حوزه شد.

این مقام آگاه با اشاره به بهره‌گیری طلبه سیرجانی از عناوین مقدسی چون تلاش برای مقدمه‌سازی ظهور امام عصر(عج) و رفع موانع ظهور و یادآوری اینکه قبلا نیز وی با استفاده از روش‌های مشابهی که حتی مورد تایید همفکران خودش هم نیست، اقداماتی را در شهرهای قم، کرمان، اهواز و شیراز انجام داده، افزود: اصرار بر روش‌ها و تداوم این اقدامات در حالی است که رهبر معظم انقلاب ضمن برحذر داشتن افراد از قرار گرفتن در پازل توطئه دشمنان داخلی و خارجی در مقابله با نظام اسلامی، همواره در رهنمودهای خود، گروه‌ها و جریانات را در پیگیری مطالبات، به اجتناب از اقدامات خودسرانه و غیرقانونی توصیه فرموده‌اند.

*روزنامه جمهوري اسلامي:

* تب فوتبال بار ديگر توسط رسانه ملي به جان جامعه افتاد. راديو و تلويزيون در چند روز گذشته با بزرگ‌نمائي مسابقه ليگ برتر جام خليج فارس كه ديروز عصر ميان تيم‌هاي پيروزي و استقلال در استاديوم آزادي برگزار شد، تلاش كردند اين مسابقه را به خبر اول كشور تبديل كنند و ساير خبرها را تحت الشعاع قرار دهند. تعجب آورتر اينكه ديروز شبكه‌هاي تلويزيوني از جمله شبكه اول سيما، اين مسابقه را در صدر اخبار نيم روزي خود قرار دادند و حتي آن را بر خبر هفته وحدت و ايام ميلاد فرخنده حضرت رسول مكرم اسلام نيز مقدم داشتند! طرفه اينكه عمده كردن اخبار مربوط به اين دو تيم در دوران طاغوت نيز از شگردهاي راديو تلويزيون آن زمان بود. لابد صرفنظر كردن از عنوان "پيروزي" و بازگشت به "پرسپوليس" نيز نوعي ناديده گرفتن پيروزي بر طاغوت است. نوبت صرفنظر كردن از "استقلال" چه وقت برسد، خدا مي‌داند! ضمناً دست‌هاي مرموزي تلاش مي‌كنند روحانيون جوان را هم وارد اين معركه كنند،‌ خدا خير پيش بياورد.

* شيخ الازهر مصر كه قصد داشت با هواپيماي سعودي به جده سفر كند، در اعتراض به دليل عدم برخورداري از صندلي در قسمت فرست كلاس، سفر خود را لغو كرد‍! به گزارش پايگاه العهد، "احمد الطيب" شيخ الازهر مصر زماني كه سوار هواپيما شد، متوجه شد كه صندلي‌هاي اختصاص داده شده به وي و هيئت همراهش صندلي عادي است و به همين دليل از مهماندار هواپيما خواست تا بنا به احترام به جايگاه ديني، ادبي و علمي هيئت همراهش در بخش فرست كلاس هواپيما جايي را به آنها اختصاص دهد اما مهماندار هواپيما عذرخواهي كرده و گفت بليت آنها مربوط به صندلي‌هاي عادي است و همين امر عصبانيت شيخ الازهر را برانگيخته و سفرش را لغو كرد. اين هيئت متشكل از شيخ الازهر، "محمد عبدالسلام" مشاور حقوقي وي و تعدادي از علماي ارشد مصر بود كه قصد داشتند براي به جاي آوردن اعمال عمره مفرده و شركت در مراسم اعطاي جايزه ملك فيصل در رياض و نيز ديدار با تعدادي از علماي سعودي به عربستان سفر كنند. http://hadidnews.com/vdcgnz9q.ak9n34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما