تاریخ انتشار :چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۰
داربی پایتخت جمعه، ششم بهمن ماه در حالی برگزار می‌شود که دیدارهای این دو تیم در قالب بازی‌های لیگ عدد ۳۸ را نشان می‌دهد که هشت برد سهم پرسپولیس و دوازده پیروزی نیز سهم استقلال است.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از ایسنا، داربی سنتی پایتخت که شاید به زعم بازیکنان و کادر فنی دو تیم تنها سه امتیاز دارد و مانند سایر بازی‌ها است در حالی برگزار می‌شود که هر دو تیم در اوج آمادگی به سر می‌برند و پرسپولیس با شروع نیم فصل دوم و مربیگری یحیی گل‌محمدی موفق به کسب نتایج قابل قبولی شده و در طرف مقابل امیر قلعه نویی اعتقاد دارد که بازیکنان تیمش به حد قابل قبولی از بلوغ تاکتیکی رسیده‌اند و حضور این تیم در صدر جدول نیز شاهدی بر این مدعاست.

از نکات جالب این دیدار می‌توان به این مهم اشاره کرد که مهدی مهدوی کیا، مجتبی جباری و امیر قلعه‌نویی هیچگاه در داربی‌ها بازنده نبوده‌اند. امیر قلعه نویی تاکنون ۹ بازی در مقابل پرسپولیس به عنوان سرمربی حاضر شده که سه برد و شش تساوی حاصل دیدارهای او با پرسپولیس است، این مطلب وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم تیم‌های قلعه نویی همواره اولین گل را به پرسپولیس زده اند.

استقلال و پرسپولیس که با فاصله‌ی سیزده امتیازی در جدول هشت رتبه با یکدیگر فاصله دارند در حالی برابر یکدیگر قرار می‌گیرند که شاید تقابل فرهاد مجیدی و پرسپولیس کمی به حساسیت‌های این دیدار بیفزاید و از سوی مقابل غیبت احتمالی علی کریمی در این دیدار از نگرانی‌های اصلی هوادان پرسپولیس در این دیدار است، هر چند که دکتر رازی در تازه‌ترین اظهارنظر گفته حضور کریمی در داربی به خودش بستگی دارد.

از دیگر نکات جالب این دیدار می‌توان به همزمانی این دیدار با تولد ۶۴ سالگی منصورپورحیدری، مدیر فنی این تیم با تاریخ برگزاری این دیدار اشاره کرد.

در بین سرمربیان پرسپولیس می‌توان به حمید درخشان اشاره کرد که تا کنون با هیچ تیمی از استقلال شکست نخورده است و در حال حاضر سکان هدایت داماش گیلان را بر عهده دارد.

استقلال با داشتن برترین خط دفاع ( ۱۲ گل خورده) از لحاظ ساختار دفاعی کمی مطمئن‌تر از پرسپولیس است ولی این نکته را هم نباید دور از ذهن داشت که از ترکیب بازی رفت این دو تیم، پرسپولیس همه‌ی نفرات بازی رفت را در اختیار دارد و این در حالیست که استقلال با تغییراتی که در نیم فصل داشته، توزی، منوچهری، جانواریو و زندی را در اختیار ندارد و حضور بائو و پولادی که هر دو سابقه بازی در تیم رقیب را هم دارند هم از نکات دیگر این دیدار است.

دیدار رفت این دو تیم با نتیجه تساوی صفر بر صفر به پایان رسید.

نگاهی به دیگر دیدارهای هفته بیست‌وسوم:

• گهر دورود – فجر سپاسی

فجر سپاسی شیراز در حالی مهمان گهر دورود است که این تیم در بازی‌های خانگی به تیمی دیگر تبدیل می‌شود و اکثر امتیازاتی که گهر موفق به کسب آنها شده در بازی ‌ای خانگی بدست آمده است. دورودی‌ها که مدتی است نتایج قابل قبول و خوبی را بدست آورده‌اند و توانسته‌اند از انتهای جدول خودشان را کمی بالا بکشند، امیدوارند تا با شکست شاگردان یاوری خودشان را امیدوار به حفظ در لیگ برتر نگاه دارند. از طرف دیگر شاگردان محمود یاوری می‌توانند با یک پیروزی خودشان را به منطقه سهمیه آسیا نزدیک‌تر کنند.

دیدار رفت این دو تیم با نتیجه ی تساوی صفر بر صفر به پایان رسید.

• آلومینیوم هرمزگان – سایپا

سایپا با شکست از استقلال در جام حذفی وارد بحرانی شد که هنوز با آن دست به گریبان است. سایپا هفت بازی است که موفق به برد نشده و از سوی دیگر شاگردان میثاقیان در هرمزگان مطئنا به چیزی کمتر از سه امتیاز راضی نخواهند شد. آلومینیوم که در نزدیکی منطقه سقوط قرار دارد احتمالا با ترکیبی تهاجمی در این دیدار حاضر خواهد شد. از سویی دیگر تقوی هرچند که تا الان خطر برکناری را حس نکرده است ولی بعید نیست با ادامه این روند هشدارهایی از سوی هیات مدیره سایپا دریافت کند.

دیدار رفت این دو تیم با نتیجه ی یک بر صفر به سود سایپا به پایان رسید.

• سپاهان – سایپا

شاگردان کرانچار بعد از چند هفته ناکامی پیاپی دو سه هفته‌ای است که با نتایج خوب توانسته‌اند باز هم به جمع مدعیان به پیوندند و دیدارشان با پیکان بحران زده می‌تواند دیدار چندان سختی برای آنها نباشد. پیکان که مدتهاست وارد بحران شده با دریافت ۴۲ گل ( میانگین هر بازی دو گل ) بدترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد و در منطقه سقوط قرار دارد و مطمئنا نیاز به شوکی دارد تا بتواند از این شرایط فرار کند.

شاگردان کرانچار این روزها در آرامش تنها به صدر جدول فکر می‌کنند و می‌توانند امیدوار باشند که از سد پیکان هم بگذرند و فاصله‌ی خود را با سایر مدعیان کمتر کنند.

دیدار رفت این دو تیم با نتیجه ی یک بر صفر به سود پیکان به پایان رسید.

• تراکتور سازی – ذوب آهن

تراکتور سازی تنها تیم بدون شکست در خانه‌ی این فصل رقابت‌های لیگ برتر است. شاگردان اولیویرا تنها تیمی هستند که در خانه به هیچ تیمی نباخته‌اند. از سویی دیگر نیز رکورد بالاترین تعداد گل زده نیز در اختیار شاگردان اولیویرا است. در طرف مقابل ذوب آهن که در نیم فصل دوم تبدیل به تیم بهتری شده به دنبال یک برد است که از منطقه سقوط کمی فاصله بگیرد که با توجه به آمار گلزنی این تیم ( ۱۶ گل ) که دومین خط حمله‌ی ضعیف لیگ برتر است، شاید بتوان گفت تساوی در تبریز هم نتیجه‌ی خوبی برای این تیم در این هفته خواهد بود.

دیدار رفت این دو تیم با نتیجه ی سه بر یک به سود ذوب آهن به پایان رسید.

• صبای قم – نفت ابادان

علیرضا فیروزی سرمربی جدید نفت آبادان که به جای کاسیمیروی پرتغالی سرمربی این تیم شده، اولین تجربه‌ی حضور در نیمکت نفت آبادان را در قم و مقابل شاگردان مرفاوی بدست خواهد آورد. نفت آبادان که در انتهای جدول لیگ برتر با چهارده امتیاز قرار دارد، با ادامه ی این روند احتمالا اولین سقوط کننده به دسته‌ی اول خواهد بود و باید دید شک ناشی از ورود فیروزی به این تیم می‌تواند برای این تیم راه گشا باشد یا خیر.

از طرف مقابل صبای قم که با تلفیقی از بازیکنان جوان و با تجربه شش هفته‌ی متوالی است که نباخته تنها به برد در مقابل نفت آبادان فکر می‌کند تا بتواند خود را به سایر تیم‌های مدعی کسب سهمیه آسیایی نزدیک کند.

از نکات جالب این دیدار می‌توان به تک برد نفت آبادان در لیگ برتر اشاره کرد که در مقابل صبای قم بدست آمده است.

دیدار رفت این دو تیم با نتیجه‌ی دو بر یک به سود نفت آبادان پایان یافت.

• داماش گیلان – مس کرمان

حمید درخشان که اعتقاد دارد هفته‌ی گذشته به هیچ وجه مستحق شکست در مقابل پرسپولیس نبوده و مماشات داوری موجب شکست تیمش از پرسپولیس شده است این هفته در مقابل بوناچیچی قرار می‌گیرد که با این تصور جایگزین قاسمپور شد که بتواند نتایج بهتری را کسب کند ولی او از چهار دیداری که در این تیم حضور داشته تنها به چهار امتیاز دست پیدا کرده است.

مس کرمان که ضعیف‌ترین خط حمله‌ی لیگ را نیز در اختیار دارد به دنبال حفظ فاصله‌ی خود با تیم‌های در منطقه خطر سقوط است و نزدیک‌ترین تیم در حال تعقیب این تیم داماش است که مطمئنا این فرصت رویارویی را در زمین خانگی براحتی از دست نمی دهد.

دیدار رفت این دوتیم با نتیجه ی یک بر صفر به سود مس کرمان پایان یافت.

• فولاد – راه آهن

تقابل فرکی و دایی که سالها در تیم ملی نسبت استاد و شاگرد داشتند مطمئنا تقابل زیبایی خواهد بود. شاگردان فرکی که ۱۴ هفته است که نباخته‌اند بدنبال حفظ این رکود هستند و بازی در زمین خانگی هم در احتمال شکست نخوردن این تیم تاثیر گذار است.

فولادی‌ها که از چهار مدعی اصلی قهرمانی در این دوره از رقابت‌ها هستند تنها برای سه امتیاز این دیدار پای به میدان می گذارند و حضور چهار بازیکن چهار گله در این تیم نشان دهنده‌ی قدرت تیمی این تیم است که متکی به فرد نیست.

دیدار رفت این دو تیم با نتیجه‌ی دو بر یک به سود راه آهن به پایان رسید.

• نفت تهران – ملوان

نفت تهران که در هفته‌های اخیر با درخشش خوب بازیکنان جذب شده‌اش از استقلال موفق به کسب نتایج خوبی شده است در مقابل ملوانی قرار می‌گیرد که بعد از شکست شش بر صفر در جام حذفی هنوز نتوانسته به شکل تیمی خود بازگردد.

ملوانی‌ها پنج هفته‌ی پیاپی است که موفق به برد نشده‌اند و شاید بحران ملوان را وقتی بهتر بتوان فهمید که این تیم در نیم فصل اول حتی به صدر جدول هم رسیده بود ولی در حال حاضر در جایگاه ششم لیگ قرار گرفته و این در حالی است که فاصله‌ی تیم دوازده تا این تیم تنها سه امتیاز است.

ملوان هفته‌ی گذشته در مقابل استقلال نشان داد که می‌تواند بازی درگیرانه و خوبی را از خود به نمایش بگذارد و تنها به یک برد نیاز دارد تا بتواند بار دیگر در قامت یک مدعی کسب سهمیه آسیایی در ادامه مسابقات حضور داشته باشد.

دیدار رفت این دو تیم با نتیجه ی سه بر یک به سود نفت تهران به پایان رسید.

لیست کامل برنامه بازی های هفته بیست و سوم لیگ برتر به شرح زیر است.

بازی‌های روز پنجشنبه، پنجم بهمن:

گهر – فجر سپاسی ۱۴:۱۵

آلومینیوم - سایپا ۱۵:۳۰

سپاهان - پیکان ۱۵:۳۰

تراکتور – ذوب آهن ۱۵:۳۰

صبای قم – نفت ابادان ۱۵:۳۰

بازی‌های روز جمعه، ششم بهمن :

- استقلال – پرسپولیس ۱۵:۰۰

- داماش – مس کرمان ۱۵:۳۰

- فولاد – راه آهن ۱۵:۳۰

- نفت تهران – ملوان ۱۵:۳۰ http://hadidnews.com/vdcd9n0f.yt0oo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما