تاریخ انتشار :چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۲۴
مربی تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید یحیی گل‌محمدی تجربه لازم برای داربی را دارد و از این نظر برابر قلعه‌نویی کم نمی‌آورد.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از ایسنا، وینگو بگوویچ درباره داربی ۷۶، انگیزه‌های شخصی خود برای پیروزی در این بازی، تاثیر غیبت کریمی در بازی پرسپولیس و خاطرات خود از این بازی صحبت کرد.

* آقای بگوویچ داربی جمعه را چطور می‌بینی؟

این داربی هم مثل داربی‌های مهم دنیا اهمیت زیادی دارد. پرسپولیس و استقلال مهم‌ترین تیم‌های ایران و حتی آسیا هستند و این بازی همیشه بزرگ بوده است. روز جمعه هر دو تیم دوست دارند که پیروز بازی باشند. برای ما مهم نیست که در چه جایگاهی هستیم. مهم این است که می‌خواهیم این بازی را ببریم و به نظر من شانس بالایی هم برای این کار داریم.

* شما خودتان در قامت سرمربی پرسپولیس دو داربی را تجربه کرده‌اید.

خاطره‌های زیادی از آن دو بازی دارم هرچند که در دیداری که ۲ بر یک باختیم فرصت‌های بسیار زیادی داشتیم و می‌توانستیم آن بازی را نبازیم اما آن بازی‌ها دیگر تمام شده و من به روز جمعه و برد برابر استقلال فکر می‌کنم.

* در داربی ۷۴ که پرسپولیس به طرز معجزه‌آسایی استقلال را برد. به عنوان مربی که از زمان آمدن به ایران همواره طرفدار پرسپولیس بوده‌اید، بعد از آن بازی چه احساسی داشتید؟

من هم فکر نمی‌کردم بعد از اینکه پرسپولیس دو بر صفر عقب افتاد بتواند با ۱۰ نفر نتیجه را برگرداند و حتی بازی را ببرد. آن بازی تبدیل به یک خاطره خاص برای پرسپولیس شد. مثل زندگی باید بعضی مواقع خوش‌شانس باشید. در آن بازی بازیکنان پرسپولیس استقلالی‌ها را شوکه کردند و با یک نتیجه به یاد ماندنی داربی را بردند.

* گل‌محمدی گفته برای داربی تاکتیک جدیدی رو می‌کند.

این را باید از یحیی بپرسید. همه از او انتظار دارند. او مرد اول کادر فنی است و من نمی‌توانم درباره تاکتیک‌های تیم حرفی بزنم. یحیی است که درباره همه چیز جواب می‌دهد. با این حال باید هجومی بازی کنیم. فکر می‌کنم یحیی تاکتیک خوبی برای این بازی دارد ضمن اینکه همه بازیکنان خواهان پیروزی در این بازی هستند و در این چند روز دیده‌ام که با انگیزه بالاتری تمرین می‌کنند.

* برخی معتقدند تجربه بیشتر قلعه‌نویی در داربی‌ها به کمک استقلال می‌آید.

این درست نیست. بدون شک قلعه‌نویی داربی‌های بیشتری را تجربه کرده اما یحیی هم چه در بازیگری و چه در مربی‌گری تجربه بالایی دارد. او در جام جهانی و در بازی‌های ملی بزرگی شرکت کرده است. به نظر من تجربه لازم را برای این بازی دارد و برابر قلعه‌نویی کم نمی‌آورد.

* غیبت علی کریمی چه تاثیری در روند بازی پرسپولیس خواهد داشت؟

مصدومیت او واقعا اتفاق بدی برای پرسپولیس بود. او یک بازیکن استثنایی است و هم از نظر کیفیت و هم از نظر تجربه در سطح بسیار بالایی قرار دارد. کریمی می‌تواند در یک صحنه سرنوشت بازی را عوض کند. مصدومیت او واقعا در زمان بدی اتفاق افتاد.

* مهدوی‌کیا اعلام کرد که به این بازی می‌رسد.

او به تمرین‌های تیم اضافه شده و من فکر می‌کنم مشکلی برای این بازی ندارد اما اینکه در ترکیب حضور داشته باشد به نظر گل‌محمدی بستگی دارد.

* نتیجه بازی را پیش‌بینی می‌کنید؟

هیچ وقت پیش‌بینی نمی‌کنم. ما نباید فراموش کنیم که پرسپولیس هستیم و هواداران زیادی در کل ایران منتظر پیروزی ما هستند. ما هم فقط به برد فکر می‌کنیم. با این حال امیدوارم جمعه خوش‌شانس هم باشیم و بتوانیم استقلال را شکست دهیم. http://hadidnews.com/vdcbw9b8.rhbagpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما