تاریخ انتشار :سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۱۶
وزیر نفت از کشف میدان مشترک گازی بزرگ جدید در شمال شرقی ایران در مرز ایران و ترکمنستان و همچنین کشف یک میدان نفتی جدید مشترک با عراق خبر داد.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر، رستم قاسمی در حاشیه سومین همایش اتوماسیون صنعتی ایران با بیان اینکه حجم ذخایر گازی این میدان، عظیم و قابل توجه است افزود: با تکمیل شدن اطلاعات و انجام لرزه نگاری سه بعدی رقم دقیق گاز موجود در آن اعلام می شود. وی گفت: کشف این میدان به ویژه در شمال کشور که نیازمند گاز هستیم نعمت بزرگ الهی برای ملت ایران است.

قاسمی با اشاره به اینکه هم اکنون لرزه نگاری سه بعدی در مناطق شمال و شمال شرق کشور ادامه دارد، افزود: در حال حاضر هم یک میدان گازی مشترک با ترکمنستان در منطقه خانگیران وجود دارد.
وزیر نفت با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای اکتشافات جدی نفتی و گازی در همه مرزهای کشور در حال انجام است افزود: توسعه فعالیت‌های اکتشافی و حفاری در مناطق مرزی و میدان های مشترک نفت و گاز یکی از راهبردهای صنعت نفت است.

وی همچنین درباره اعلام وزارت نفت عراق مبنی بر کشف ذخایر جدید نفت در مرز مشترک با ایران گفت: این میدان، نفتی است و احتمالا گاز همراه هم داشته باشد. قاسمی با بیان اینکه کمیسیون‌ نفتی مشترک دائمی میان کشورمان و عراق داریم افزود: این کمیسیون میدان های مشترک مرز دو کشور را رصد می کند.

وزیر نفت با اشاره به اینکه هرسال اکتشافات جدیدی در کشور انجام می شود اضافه کرد: از پارسال تاکنون بیش از دو میلیارد بشکه ذخایر درجای نفت خام در سطح کشور کشف شده است http://hadidnews.com/vdcftcdy.w6djcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما