تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۷
اتحاديه عرب در مساله سوريه شكست خورد، اين اعترافي ديرهنگام بود كه دبيركل مصري اين اتحاديه در تازه‌ترين اظهارات خود بر زبان رانده است.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از ايران آباد، اتحاديه عرب كه با هزينه عربستان و قطر وارد عرصه سوريه شد و تلاش داشت تا اين كشور را در بعد عربي و بين‌المللي نابود كند، اكنون از زبان نبيل‌ العربي اعتراف مي‌كند كه تمام تلاش‌هايش در اين زمينه بيهوده بوده و راه به جايي نبرده است و تنها اميد آنها اخضر ابراهيمي است.

به نوشته روزنامه مصري اليوم السابع، نبيل العربي، دبيرکل اتحاديه عرب در سخنراني خود در مقابل وزيران اطلاع رساني کشورهاي عربي اظهار کرد: تلاش‌هاي اتحاديه عرب تاکنون به نتايج ملموسي در جهت تحقق امنيت و ثبات در اين کشور عربي و دستيابي به راه حلي مطابق با خواسته‌هاي مردم سوريه دست نيافته است.

نبيل العربي خاطرنشان کرد:‌ اتحاديه عرب به تلاش‌هاي خود از طريق اخضر الابراهيمي، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحاديه عرب به سوريه براي حل بحران اين کشور ادامه خواهد داد.

وي به افزايش رخدادهاي خونين که از حدود دو سال گذشته آغاز شده و همچنين حمام خون مردم سوريه و سياست ويران گرانه و برنامه‌ريزي شده اشاره کرد که زيرساخت‌ها و منابع حياتي را در سوريه مورد هدف قرار مي‌دهد.

العربي كه خود يك پاي بحران سوريه بوده و به شعله‌ور شدن آتش جنگ در اين كشور كمك كرده در حالي مي‌گويد كه اقدامات خشونت‌آميز در سوريه امنيت و ثبات منطقه را تهديد مي‌کند كه بر اساس همه شواهد و اسناد موجود اين كشورهاي عربي هستند كه با ارسال سلاح و مهمات براي شورشيان مسلح، آنها را به نابودي سوريه وادار كردند.

نبيل العربي خاطرنشان کرد: اتحاديه عرب با راه‌ها و ابزارهاي گوناگون تلاش کرد تا اقدامات خشونت آميز را متوقف کند و به راه حلي دست يابد که با خواسته‌هاي قانوني مردم سوريه هماهنگ باشد، اما با وجود تمام تلاش‌هايي که در دو سال گذشته صورت گرفت، تنها اوضاع وخيم‌تر شد تا آنکه سوريه به صورت کامل وارد جنگ داخلي گسترده‌اي شد که شهروند سوري بهاي آن را مي‌پردازد و اين رخداد وجدان عربي و جهاني را نگران مي‌سازد. http://hadidnews.com/vdcawin6.49nyw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما