تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۳۱
دی وی دی های ۱۰۰۰ ساله اینجاست، بیایید ... جایزه اسکار به دو توسعه‌دهنده نرم‌افزار رسید.
معرفی بهترین گجتها برای مسافرت
به گزارش حدیدنیوز، آخرین تحولات عرصه IT را اینجا بخوانید:

*مایکروسافت اسکایپ را با خدمات ایمیلی outlook یکپارچه کرد 

مایکروسافت در تلاش است اسکایپ را با نرم‌افزار مدیریت ارتباط مشتری خود یکپارچه کند.
مایکروسافت اسکایپ را با خدمات ایمیلی outlook یکپارچه کرد 




شرکت مایکروسافت از عرضه نسخه جدید نرم افزار ارتباط تصویری اسکایپ خبر داده است. مایکروسافت نسخه جدید اسکایپ را با خدمات ایمیلی outlook خود یکپارچه کرده است. 

وب سایت cmswire، شرکت مایکروسافت که چندی پیش خدمات ایمیلی جدیدی با نام اوت لوک (outlook) را راه اندازی کرده بود، اخیراً از یکپارچه شدن این خدمات با نرم‌افزار ارتباط تصویری اسکایپ خبر داده است.

مایکروسافت پیش از این در ماه ژوئیه سال گذشته به کاربران اسکایپ قول داده بود این نرم‌افزار را با خدمات اوت لوک یکپارچه کند و حالا با عرضه نسخه ۶. ۱ اسکایپ برای کاربران ویندوز وعده خود را عملی کرده است.

یکپارچه شدن اسکایپ و اوت لوک به کاربران اجازه می‌دهد تا از طریق اوت لوک با مخاطبان خود که مشخصات آن‌ها را بر روی فهرست تماس اسکایپ ذخیره کرده‌اند، ارتباط تصویری زنده برقرار کنند.

مایکروسافت علاوه بر یکپارچگی با اوت لوک، قابلیت‌هایی دیگری نیز به نرم افزار اسکایپ افزوده است. نسخه جدید اسکایپ بر روی رایانه‌های ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی تحت ویندوز (ایکس پی، ویستا و ویندوز ۷) قابل اجراست.
برخی از آسیب پذیری‌های اسکایپ نیز در نسخه جدید برطرف شده است.

شرکت مایکروسافت چند سال پیش نرم افزار اسکایپ را به قیمت ۸. ۵ میلیارد دلار خرید و در عرض چند ماه پس از این خرید توانست توجه بسیاری از کاربران را به آن جلب کند.

مایکروسافت در حال حاضر تلاش می‌کند اسکایپ را با نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری خود که دینامیک سی آر‌ام نامیده می‌شود، نیز یکپارچه کند.

این غول نرم‌افزاری در ماه نوامبر نیز نسخه‌ای از اسکایپ را عرضه کرد که به «اسکایپ در محل کار» معروف شد.

این نسخه از اسکایپ بیشتر مناسب کسب و کارهای کوچکی است که می‌خواهند از آن برای ارتباطات آنلاین خود استفاده کنند. 

*دی وی دی های ۱۰۰۰ ساله اینجاست، بیایید 

کم‌عمر بودن دی.وی.دی‌ها و سی.دی‌ها معضلی که کاربران کامپیوترها گاهی با آن روبرو می‌شوند.
دی وی دی های ۱۰۰۰ ساله اینجاست، بیایید 



کتابی با چاپ نفیس را در قفسه کتاب بگذارید. بعداز ۵۰۰ سال مراجعه کرده و آن را سالم خواهید یافت. به خواندن ادامه دهید. حالا یک دیسک یا دی.وی.دی معمولی را در جای مناسب قرار دهید و ۵ سال بعد به آن مراجعه کنید. اینکه دیتای شما خوانده شود یا نه، بسته به شانس شما است.


آیا راه حلی برای حل این معضل وجود دارد؟ 

کمپانی بنام M-DISC وجود دارد که دی.وی.دی‌هایی با عمر ۱۰۰۰ سال تولید می‌کند.
چگونه؟

لایه‌های دی.وی.دی از جنس مواد معدنی inorganic درست شده اند که دیتا روی آنها ذخیره می‌شود.

دیتای شما واقعا توسط لیزر روی دیسک حک می‌شوند یعنی با سوزاندن لایه روی ان به صورت فیزیکی نوشته می‌شود و این مواد تا هزاران سال در طبیعت یافت می شوند و به همین خاطر دی.وی.دی شما و دیتای روی آن سالم خواهند ماند.

هر کدام از این دیسک‌ها ۳ دلار قیمت دارند و یک پک ۱۰ تایی ۳۰ دلار است. نسخه بلو-ری(blue ray) آن بعد از تولید سه برابر دیسک معمولی قیمت خواهد داشت یعنی هر دیسک ۹ دلار.

از سوی دیگر هر دستگاه رایتری قادر به رایت دیتا روی این نوع دیسک‌ها نیست و فعلا دستگاه رایت LG BURNER می تواند تضمین دهد که دیتا به نحو احسن ذخیره می‌شود.

آیا واقعا این دی.وی.دی ها بعد از ۵۰ سال قابل خواندن خواهند بود؟
رکورد ال پی را در نظر بگیرید که اکنون ۶۵ سال قدمت دارد. (long play record).

حتی اگر ۳۰ سال پیش سی.دی‌ها جایگزین ال.پی‌ها شده‌اند همچنان می‌توانید دستگاه‌های ال.پی بخرید.

صنعت اوپتیکال درایو و سی دی انقدر محبوب است که تا ۵۰ سال آینده تولیدش ادامه یابد (نظر نویسنده) اجرا کننده های آن تا ۵۰ سال بعد وجود خواهند داشت و فروخته خواهند شد و من خیلی خوش بین هستم هر چند فناوری M-DISC آخرین نخواهد بود.

*جایزه اسکار به دو توسعه‌دهنده نرم‌افزار رسید

این دو تن، نرم‌افزار کاربردی جالبی به نام Wavelet Turbulence تولید کرده‌اند.

امسال دو توسعه‌دهنده نرم‌افزاری جزو نامزدهای کسب جایزه معتبر اسکار قرار گرفته‌اند. 



وب سایت TheSpec، دو کانادایی به نام‌های Nils Thuerey و Doug James به دلیل تولید نرم‌افزار Wavelet Turbulence مشترکاً نامزد دریافت این جایزه بین‌المللی شده‌اند.

Wavelet Turbulence نوعی ابزار دیجیتالی در حوزه تولید جلوه‌های ویژه بصری است که فیلمسازان با استفاده از آن، راحت‌تر می‌توانند انتشار و نمایش گاز و دود در فیلم‌ها را کنترل کنند.

Nils Thuerey می‌گوید این نرم‌افزار در بیش از ۲۰ فیلم مطرح هالیوودی از جمله «هیولاها علیه بیگانگان» و «کشتی جنگی» به کار گرفته شده است.

همچنین این ابزار قرار است در پروژه‌های آتی از جمله فیلم «مرد آهنی ۳» و قسمت جدید سوپرمن با عنوان «مرد آهنین» مورد استفاده قرار گیرد.

گفتنی است مراسم پایانی هشتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار قرار است در ۲۴ فوریه ۲۰۱۳ (هفتم اسفند ۱۳۹۱) در لس آنجلس برگزار شود.

چند هفته زودتر، اسامی نامزدهای نهایی از سوی اسکار اعلام می‌گردد. 

*معرفی بهترین گجتها برای مسافرت/ ساعتهای مریخی و گوی سلامتی

در عصر فناوری امروز هزاران دستگاه کوچک و بزرگ روزانه مورد استفاده ما قرار می گیرند اما امسال دستگاه‌ها و گجتهایی معرفی شد که می توانند به طور خاص مورد استفاده مسافران قرار بگیرند و تنوع آنها از سیستم نظارت منزل تا ساعتهای گوش به فرمان مریخی گسترده است. 



 از ۲۰ هزار گجت جدیدی که توسط بیش از ۳۲۵۰ نمایش دهنده امسال معرفی شدند، جدا از تلویزیونهای صفحه تخت بزرگ یا تبلتهای هوشمندی که می توانید مطمئن باشید خودشان دارای هوش هستند، نگاهی به گجتهایی که هنگام مسافرت می تواند برخی از مشکلات ساده اما مهم ما را حل کند خالی از لطف نیست.

نظارت بر خانه

شرکت Y-cam سلوشن امسال یک سیستم امنیتی نظارت بر خانه ارائه کرده است که می توانید هنگام ترک خانه این دستگاه را در خانه قرار داده و با خیال آسوده مسافرت کنید.

وقتی عازم مسافرت هستید، به تعطیلات می روید و یا حتی ساده تر از آن می خواهید منزل را به قصد خرید ترک کنید با استفاده از این گجت می توانید خانه را بدون نگرانی از این که خالی می ماند رها کنید.

این دوربین می تواند کلیپهای کوتاهی از زمانی ضبط کند که افراد نزدیک درب خانه می شوند. کاربر می تواند تمام این وقایع را روی تلفن هوشمند، تبلت، رایانه و یا حتی تلویزیون هوشمند خود بررسی کند و هرگز احساس ترس و وحشت به خود راه ندهد.

این دستگاه با قیمت ۱۹۹.۹۹ دلار برای پیش خرید به منظور استفاده داخلی و ۳۴۹.۹۹ دلار به منظور استفاده خارج از خانه به فروش می رسد.

پولاروید iM۱۸۳۶

iM۱۸۳۶ نخستین دوربین اندرویدی جهان است که از لنزهای قابل تعویض برخوردار است. کیفیت عکسهای بهتر در سایه لنزهایی که بزرگنمایی اپتیکال آن ۱۰-۳۰ میلیمتر است و سیستم عامل اندروید آب نبات ژله ای ۴.۱ با کاربری راحت به دست می آید.

نیازی نیست که دوستانتان منتظر بمانند که از سفر بازگردید و عکسای سفرتان را با آنها به اشتراک بگذارید این برنامه به سادگی امکان آپلود کردن تصاویر را برایتان فراهم می کند. این دوربین از قابلیت اتصال Wi-Fi و بلوتوث برخوردار است.

پولاروید iM۱۸۳۶ قرار است امسال با قیمت ۳۵۰ تا ۴۰۰ دلار وارد بازار شود.

گوی سلامتی کوچک

وقتی که در تعطیلات و مسافرت به سر می برید همراه داشتن این گوی سلامتی کوچک می تواند به شما کمک کند که به رژیم و عادات غذایی که برای سالم ماندن یا کاهش وزن برای خود تعیین کرده اید همچنان پایبند بمانید.

این گوی که اندازه آن چون یک دکمه است از قابلیت بلوتوث برخوردار است و فعالیتهای ورزشی فرد را بررسی می کند، می تواند اطلاعات سلامتی را بررسی کرده و آن را در زمان حقیقی به یک برنامه نصب شده روی تلفن هوشمند ارسال کند.

جالبترین کارکرد این دستگاه برای مسافران، دنبال کردن الگوهای خواب است. این برنامه می تواند حرکات خواب را طی شب ضبط کند تا مشخص شود که چه زمانی فرد در هوشیارترین حالت خود قرار دارد.

این دستگاه با برقراری ارتباطهایی میان بی خوابی و مصرف شکر تلاش می کند اهداف سلامتی کاربر خود را تعیین کند.

این گوی سلامتی با قیمت ۴۹.۹۹ دلار برای پیش سفارش آماده است.

تماسهای ارزان قیمت

اگر همواره نگران قبض سنگین تلفن پس از مسافرت هستید دستگاه اسپیر وان می تواند راهکاری برای این نگرانی باشد. این دستگاه تنها به یک باطری سایز AA و یک سیم کارت نیاز دارد تا تماسها را بدون هزینه های نجومی دریافت کند.

دکمه خدمات اضطراری نیز در این دستگاه تعبیه شده است.

دستگاه اسپیر وان با قیمت ۹۹.۹۹ به فروش می رسد.

ساعتهای فرمان صوتی مریخی

این ساعتها چون تلفن عمل می کنند، می توان با آنها تماسهای تلفنی برقرار و دریافت کرد، همچنین آنها از قابلیت ارسال پیام متنی نیز برخوردارند. ساعتهای مریخی جدید مجهز به بلوتوث شده و می تواند سیستم عامل اپل و یا اندروید داشته باشد.

مدل "پاسپورت" این ساعتها برنده جوایز بهترینهای نمایشگاه کالاهای مصرفی الکترونیک لاس وگاس شد.

http://hadidnews.com/vdcbsab8.rhbawpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما