تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۳
رئیس‌مجلس امروز گفته که رئیس جمهور در جلسه علنی صبح فردای مجلس، "متکلم وحده" نخواهد بود و نمایندگان نیز در این جلسه سخنرانی خواهند کرد.
به گزارش حدیدنیوز، سید شریف حسینی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم ، با اعلام خبر برگزاری جلسه غیرعلنی امروز مجلس اظهار داشت: موضوع جلسه غیرعلنی امروز درباره حضور رئیس جمهور در جلسه علنی فردای مجلس بود.

وی ادامه داد: در این جلسه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی طی سخنانی به تشریح برنامه‌های جلسه فردای مجلس پرداخت و گفت که آقای رئیس جممهور از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۰ در مجلس حاضر خواهد شد.

این عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: همچنین رئیس مجلس در خصوص اصل ۷۰ قانون اساسی توضیحاتی بیان کرد و نمایندگان نیز در این خصوص تذکراتی دادند.

** لاریجانی: نمایندگان هم فردا سخنرانی می‌کنند

همچنین عبدالله‌زاده نماینده مردم طبس در مجلس نیز در به گفته است: آقای لاریجانی در جلسه غیرعلنی امروز تاکید کرد رئیس جمهور در جلسه فردا متکلم وحده نخواهد بود و چه وی در ادامه جلسه فردا حضور داشته باشد و چه حضور نداشته باشد، نمایندگان صحبت خواهند کرد.

اصل ۷۰ قانون اساسی به علی لاریجانی در جلسه امروز در خصوص آن توضیح داده است به شرح ذیل است:

اصل ۷۰: رئیس جمهور و معاونان او و زیران به اجتماع یا به انفراد حق شرکت در جلسه علنی مجلس دارند و می‌توانند مشاوران خود را همراه داده باشند و در صورتی که نمایندگان لازم بدانند وکلا مکلف به حضور هستند و هرگاه تقاضا کنند مطالباتشان استماع می‌شود.

هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی روز گذشته با درخواست معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور مبنی بر حضور ۹۰ دقیقه‌ای احمدی نژاد در جلسه علنی فردا مجلس موافقت اما زمان این درخواست را از ۱۰:۳۰ تا ۱۲ ظهر، به ۸:۳۰ تا ۱۰ صبح تغییر داد.

در عین حال، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده برخوار و میمه در مجلس نیز به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم گفته که "در جلسه غیرعلنی امروز در ابتدا رئیس مجلس مطالبی در مورد حضور احمدی‌نژاد در جلسه علنی فردای مجلس از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۰ عنوان کرد و گفت که مقرر شده تا رئیس جمهور پس از سخنرانی و بیان مطالبش جلسه را ترک کند؛ با این سخنان رئیس‌مجلس عده‌ای از نمایندگان خواستار حضور رئیس‌جمهور پس از ایراد سخنانش در صحن علنی را خواستار شدند."

** کوچک‌زاده: رئیس‌جمهور می‌تواند بماند یا برود

وی تصریح کرده است: در ادامه این جلسه مهدی کوچک‌زاده نماینده تهران با استناد به ماده ۱۱۰ آیین‌نامه داخلی مجلس گفت که رئیس جمهور می‌تواند براساس این ماده از آیین‌نامه داخلی مجلس پس از صحبت‌هایش جلسه را ترک کرده و یا به اظهارات نمایندگان توجه کند و این اختیار با رئیس جمهور است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه هم در این جلسه خواستار حضور رئیس جمهور پس از ارائه مطالبش در صحن علنی شد.

وی تصریح‌کرد: با توجه به مستندات قانونی و نیز آیین‌نامه داخلی مجلس، رئیس جمهور در جلسه علنی فردای مجلس پس از ارائه مطالبش جلسه را ترک می‌کند و جلسات جداگانه‌ای با نمایندگان خواهد داشت. http://hadidnews.com/vdcgzw9q.ak9ty4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما