تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۴۰
چندی پیش خبری منتشر شد که یک گروه عشایری در مجتمع ولی عصر دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز به اجرای حرکات موزون به صورت مختلط پرداخته و به علت عدم رعایت شئونات اخلاقی متناسب با ماه محرم ...
به گزارش حدیدنیوز به نقل از سراج۲۴، چندی پیش خبری منتشر شد که یک گروه عشایری در مجتمع ولی عصر دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز به اجرای حرکات موزون به صورت مختلط پرداخته و به علت عدم رعایت شئونات اخلاقی متناسب با ماه محرم و نیز محیط دانشگاه موجب اعتراض دانشجویان، بسیج و برخی اساتید شد. و بلافاصله پس از آن فیلم و عکس‌های این واقعه غیر متعارف در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها منتشر شد.

پس از این موضوع فردوس حاجیان رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز در مصاحبه با یکی از رسانه‌ها عنوان کرد که با مسببان این حادثه برخورد شده و مدیر گروه متخلف استعفا کرده یا به نوعی تغییر کرده است.
وی در اظهارات خود اشاره کرد که برگزاری جشنواره عشایری در مجتمع ولی عصر بدون مجوز بوده و مدیر گروه جغرافیا با این اتهام تغییر کرده است.
در اینکه یک موضوع کاملاً غیر متعارف در محیط دانشگاه که محل تحصیل علم و فراگیری فرهنگ غنی ایرانی اسلامی رخ داده و نیز مغایر با ارزش‌های دینی و اسلامی است شکی وجود ندارد اما آنچه باعث شد تا به این موضوع پرداخته شود خارج شدن مسئولان دانشگاه آزاد از دایره اخلاق کاری و تعهد مدیریتی و نیز برچسب ‌زدن و اتهام به مدیر گروهی است که هیچ‌گونه نقش مستقیمی در این بین نداشته است.
چگونه می‌شود که همایش و جشنواره‌ای در یک میحط علمی که دارای قانون، ساختار اداری و ضوابط است بدون مجوز برگزار شود.

در حالی که براساس اسناد و مدارک موجود، این همایش با عنوان معرفی عشایر ایران توسط مدیر گروه مردم شناسی در تاریخ ۲۹/۷/۹۱ به شماره نامه (۱۰۹۹۶/۸۰۵) درخواست شده است و همچنین براساس این نامه مجوز مربوطه توسط معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد صادر شده و رئیس مجتمع دانشگاهی ولیعصر نیز رونوشت آن را دریافت کرده است.

در صورتی که انکار اخذ مجوز همایش توسط مسئولان ذی‌ربط از روی ناآگاهی و سهوا صورت گرفته باشد نشان از سطح پایین مدیریت وی بر زیر مجموعه خود دارد.

چگونه است که رئیس دانشگاه واحد تهران مرکز عنوان می‌کند که این جشنواره مجوز نداشته است، در حالی که مدارک و نامه‌های برگزاری این جشنواره موجود است.

مشخص نیست چه ارتباطی میان مدیر گروه جغرافیا و این جشنواره وجود داشت که بعد از رخ دادن این واقعه ناخوشایند این فرد برکنار شد حال آنکه جشنواره مذکور توسط گروه مردم شناسی برگزار شده است و با مسئول یا مسئولان دانشکده هیچ برخوردی نشد. و با یک تغییر در بخش دیگری که احتمالا از مسائل پشت پرده نشات گرفته به این موضوع خاتمه دادند.
در صورتی که مسئولان دانشگاه آزاد تهران مرکز قصد تغییر مدیریتی در بخش دیگری را داشتند بهتر نبود بدون برچسب زدن و اتهام در قالب ارزش‌های دینی این کار را بدون سر و صدا و با روش‌های دیگر انجام می‌دادند و از بردن آبروی افراد که خلاف موازین دینی و عرفی و اخلاقی است پرهیز می‌کردند.

بهتر است مسئولان دانشگاه آزاد که عنوان «اسلامی» را یدک می‌کشند الگو و پرچمدار عمل به اینگونه مسائل باشند. و در کنار حفظ ظاهر به اخلاق دینی و آموزه‌های اسلامی در محیط حرفه‌ای کار و مدیریت عمل کنند. http://hadidnews.com/vdchxxnz.23nkqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما