تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۰
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه همه گروگان های ایرانی در سوریه در سلامت کامل هستند، گفت: فعالیت ها برای آزادی گروگان ها نتایج خوبی داشته و امیدواریم به زودی شاهد آزادی هموطنان باشد.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از مهر، رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت گروگان های ایرانی در سوریه گفت: همان طور که قبلا اشاره کردیم تلاش های همه جانبه هم در داخل سوریه و هم در ارتباط با مقامات دولت سوریه برای آزادی گروگان ها صورت می گیرد.

وی افزود: مسئله آزادی گروگان ها از طرف کشورهای موثر منطقه که با ربایندگان در ارتباط هستند نیز پیگیری می شود و فکر می کنیم فعالیت ها نتایج خوبی داشته و به سمت حل مسئله پیش می رویم.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: امیدواریم به زودی شاهد آزادی هموطنان باشیم. اخباری که دریافت کرده ایم حاکی از آن است که همه اتباع ایرانی در سلامت کامل به سر می برند.

مهمانپرست در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر درباره پیشنهاد ایران در مورد مکان برگزاری مذاکرات با ۱+۵ گفت: زمان و مکان مذاکرات در چارچوب توافق دو طرف حاصل می شود.

وی با اشاره به اینکه تماسهای مختلفی بین آقای باقری و خانم اشمید برقرار شده است اظهار داشت: دو طرف پیشنهاداتی را مطرح کردند و توافق نهایی باید توسط تیم مذاکره کننده به وجود بیاید.

مهمانپرست تاکید کرد: اصل مذاکرات سازنده است و اینکه در یک رویه منطقی و احترام به حقوق کشورهای مستقل توافق حاصل شود . http://hadidnews.com/vdcbz9b8.rhbf5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما