تاریخ انتشار :شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۱۸
یک فعال سیاسی عراق تصریح کرد که حزب بعث در کنار القاعده به دنبال اهداف خود در تشدید ناآرامی‌ها در الانبار هستند.
به گزارش حدیدنیوز، «سعد المطلبی» فعال سیاسی عراقی در گفت‌وگو با فارس در بغداد با اشاره به اظهارات اخیر «عزت ابراهیم الدوری» از بازماندگان رژیم صدام که از اعتراضات در الانبار حمایت کرده، این مسئله را دلیل کافی در دخالت بعثی‌ها در این اعتراضات دانست.

المطلبی با بیان اینکه اظهارات الدوری به عنوان یک فرد فراری و مجرم نشان داد که حزب البعث حامی اصلی اعتراضات و حمایت کننده واقعی ناآرامی‌هاست.

وی ابراز داشت که مطالبه معترضان در الانبار برای لغو قانون «المسائلة والعدالة »[بازخواست و عدالت] توسط بعثی‌ها برای بازگشت دوباره قدرت مطرح شده است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه اعتراضات در الانبار توسط چندین جریان حمایت می‌شود؛ اخوان المسلمین، القاعده و حزب بعث را عوامل اصلی پشت پرده دانست.

وی تاکید کرد که القاعده به دنبال حذف ماده ۴ از قانون مبارزه با تروریسم است و اخوانی‌ها و البعث نیز قصد دارند یک منطقه خودمختار تحت عنوان «اخوانی‌های غرب» ایجاد کنند.



ماده چهارم قانون اساسی شامل دو بند در ارتباط با مجازات تروریست ها است و به آن بند «مجازات» گفته می شود.

بند اول: مجازات هرکس که عامل اصلی عملیات تروریستی بوده و یا در آن شرکت داشته باشد، اعدام است.

کسانی که محرک عملیات تروریستی بوده یا آن را تامین مالی کنند و نیز هر کسی که امکان اجرای جنایت را برای تروریست ها فراهم آورد، بعنوان عامل اصلی مجازات می شود.

بند دوم: هر کس به طور عمد برهرگونه اقدام جنایت آمیز سرپوش گذاشته یا عامل آن را پنهان کند، مجازات حبس ابد در انتظار او خواهد بود. http://hadidnews.com/vdciuqaz.t1ap32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما