تاریخ انتشار :شنبه ۹ دی ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۳۷
علي کفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال کشورمان روياي برگزاري جام ملت هاي آسيا در ايران را در سر مي پروراند.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، کفاشيان در مصاحبه اي اعلام کرده که ميزباني جام ملت هاي آسيا در سال ۲۰۱۹ را مي خواهد اما اين ادعاي رئيس فدراسيون به نظر رويا مي رسد، رويايي که تا واقعيت فاصله بسيار زيادي دارد چرا که فوتبال ايران براي برگزاري چنين تورنمنت بزرگي امکانات لازم را ندارد ضمن اينکه بحث حضور بانوان در استاديوم ها و مشکلات ديگري همچون حمل و نقل و پروازهاي داخلي و هتل هاي استاندارد هم در اين ماجرا مطرح است.

کفاشيان در توجيه استاديوم هاي ايران مدعي شده همانگونه که توانستيم ميزباني نوجوانان آسيا را برعهده بگيريم مي توانيم جام ملت هاي آسيا را هم برگزار کنيم اما رئيس فدراسيون فوتبال به اين نکته توجه نکرده که مسابقات نوجوانان آسيا با چشم پوشي مسئولان کنفدراسيون فوتبال آسيا در ورزشگاه هاي غيراستاندارد اکباتان و دستگردي برگزار شد و اگر قرار بود مديران AFC کمي سخت گيري کنند هرگز نمي توانستيم اين رقابت ها را برگزار کنيم.

براي برگزاري جام ملت هاي آسيا طبق قوانين AFC بايد ۴ شهر با امکانات مناسب و حداقل ۵ استاديوم استاندارد داشته باشيم که در حال حاضر چنين امکاناتي در اختيار نداريم، سالهاست که بازي هاي رسمي و دوستانه تيم ملي در ورزشگاه آزادي برگزار مي شود و به جز اين استاديوم بزرگ ديگر ورزشگاه هاي ما استانداردهاي لازم بين المللي را ندارند البته استاديوم آزادي هم استانداردهاي ۴۰ سال قبل را دارد اما هرچه هست در حال حاضر تنها ورزشگاه آبرومند ما تلقي مي شود.

در اين ميان عزيزمحمدي رئيس اتحاديه فوتبال که سال ها رئيس سازمان ليگ بود هم مدعي شده که AFC به ر احتي ميزباني به ما مي دهد اما شخص عزيزمحمدي بيشتر از هر کسي به مشکلات فوتبال ايران از لحاظ سخت افزاري و امکانات آگاه است و تعجب آور است که چگونه چنين ادعايي کرده است در حالي که بحث ميزباني جام ملت هاي آسيا توسط کشورمان مطرح شده است، ما هنوز براي برگزاري مسابقات داخلي مشکل داريم و در ديدار استقلال و داماش و گهر و استقلال و پس از بارش باران همگان متوجه شدند که چه مشکلاتي به لحاظ پروازي و زمين بازي برایمان بوجود آمد، در چنين شرايطي چگونه مديران فوتبال ما مدعي ميزباني جام ملت هاي آسيا هستند؟

مطرح کردن چنين موضوعاتي اگر از طرف آدم هاي عادي و هواداران فوتبال باشد نمي توان به آن خرده گرفت اما وقتي کفاشيان و عزيزمحمدي که از مديران ارشد فوتبال کشورمان محسوب مي شوند چنين مسائلي را مطرح مي کنند جاي تعجب دارد چرا که چنين اتفاقي در کشور ما تقريبا غيرممکن است.

برگزاري جام ملت هاي آسيا آرزوي بسيار قشنگي مي تواند براي فوتبال ما باشد اما وقتي امکانات و مشکلات فوتبال ايران را در نظر مي گيريم اين ادعا بيشتر شبيه به يک روياي قشنگ است تا واقعيتي که بتواند عملي شود.

فوتبال ايران تا سال ۲۰۱۹ براي تجهيز و آماده سازي ورزشگاه ها براي ميزباني جام ملت هاي آسيا ۶ سال وقت دارد و اين در حالي است که ورزشگاه نصف جهان اصفهان پس از ۲۰ سال هنوز شرايط برگزاري مسابقات بين المللي را ندارد، در چنين شرايطي چطور مي توانيم اميدوار باشيم که در طول ۶ سال مديران فوتبال ما امکانات و زيرساخت هاي لازم را براي برگزاري مسابقات جام ملت هاي آسيا آماده کنند؟

کفاشيان و عزيزمحمدي آرزوهاي بزرگي مي توانند داشته باشند اما بهتر است با واقعيت ها زندگي کنند و با مطرح کردن چنين مسائلي افکار عمومي را به سمت و سويي که دوست دارند منحرف نکنند، مطرح شدن چنين مسائلي بيش از پيش مشکلات فوتبال ايران را جلوه مي دهد و هيچ سودي هم براي فوتبال ما ندارد. http://hadidnews.com/vdccsiqs.2bq1e8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما