تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۱۲
منابع آگاه ژاپنی اعلام کردند دولت چپ میانه یوشیکو نودا نخست وزیر ژاپن چهارشنبه به طور جمعی استعفا کرد.
به گزارش حدیدنیوز، استعفای او درحالی اعلام می شود که قرار است چند ساعت دیگر شینزو آبه محافظه کار در پارلمان به عنوان نخست وزیر ژاپن انتخاب شود.

به گزارش واحد مرکزي خبر، نودای ۵۵ساله باید سمت نخست وزیری را که از ۱۶ ماه پیش در اختیار داشت به سبب شکست سخت حزب خود یعنی حزب دموکرات ژاپن در انتخابات پارلمانی شانزده دسامبر، ترک کند.

حزب دموکرات ژاپن پس از سه سال قدرت با رأی مخالف رای دهندگانی مواجه شد که از ناتوانی او در عمل کردن به اغلب وعده های اقتصادی و اجتماعی او دلسرد شده بودند.

حزب لیبرال دموکرات به سختی حزب نودا را شکست داد. این حزب جنبش محافظه کاری است که از پایان دهه ۱۹۵۰ تا سال ۲۰۰۹ ميلادي بی وقفه بر ژاپن حکفرمایی کرده بود.

آبه قرار است عصر امروز چهارشنبه در پارلمان به سمت نخست وزیری انتخاب شود. آبه هفتمین نخست وزیر ژاپن طی هفت سال اخیر است. آبه پنجاه و هشت ساله این سمت را برای دومین بار پس از یک دوره کوتاه و دشوار (۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ ميلادي) برعهده می گیرد.

رهبر محافظه کاران اولویت نخست خود را رونق بخشیدن به رشد سومین قدرت اقتصادی جهان که اکنون در دوره رکورد قرار دارد تعیین کرده است.

او برای این کار قصد دارد طرح رونق اقتصادی صد میلیارد یورویی را با وجود بدهی عمومی عظیم ژاپن به تصویب برساند و کارهای بزرگی را برای بهبود زیرساخت های قدیمی کشور آغاز کند.

او همچنین می خواهد از بانک ژاپن سیاست پولی آسانی را برای افزایش نقدینگی و کاهش ارزش ین که بیش از حد زیاد دانسته می شود، آغاز کند.

بنابراعلام رسانه های ژاپنی، آبه به زودی یکی از نخست وزیران سابق این کشور به نام تارو آسو (۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ ميلادي) را به عنوان معاون نخست وزیر و وزیر دارایی منصوب خواهد کرد.

آبه که در سیاست بین المللی افراطی محسوب می شود یکی از نزدیکان خود به نام فومیو کیشیدا را به عنوان وزیر امور خارجه منصوب کرده است.

وزیر امور خارجه جدید ژاپن به ویژه قرار است برای تقویت ائتلاف با آمریکا تلاش کند.

راستگرایان حزب دموکرات ژاپن را به شکننده کردن ائتلاف با آمریکا متهم می کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو، وزیر امور خارجه ژاپن همچنین وظیفه دارد رابطه حساس با چین را در بحبوحه مناقشه ارضی چین و ژاپن درباره جزایر سنکاکو در دریای چین شرقی مدیریت کند.

دریای چین شرقی تحت مدیریت ژاپن قرار دارد اما پکن که آن را دیائویو می نامد، مدعی مالکیت آن است. http://hadidnews.com/vdcft1dy.w6d01agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما