تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۶
مجلس ممنوعیت بیمه فرزندان چهارم را لغو کرد

مجلس و دولت برای تحقق فرمایشات رهبری هم قدم می شوند

در آخرین اقدامات برای رسیدن به منویات رهبری، مجلس ممنوعیت بیمه فرزندان چهارم را لغو کرده است.
مجلس و دولت برای تحقق فرمایشات رهبری هم قدم می شوند
اولين و مهمترين زير ساختهاي توسعه در هر كشوري جمعيت آن كشور است و از جمعيت جوان مي توان به عنوان يك فرصت براي پيشبرد اهداف كشور نام برد. اما درصورت عدم برنامه ريزي، پيش بيني‌ لازم و همچنين فراهم نكردن امكانات ممكن است كمبود جمعيت جوان براي كشور مشكلاتي ايجاد كند كه مسئولين بايد توجه جدي به اين مسئله داشته باشند. 

به گزارش حدیدنیوز، اولين و مهمترين زير ساختهاي توسعه در هر كشوري جمعيت آن كشور است و از جمعيت جوان مي توان به عنوان يك فرصت براي پيشبرد اهداف كشور نام برد. اما درصورت عدم برنامه ريزي، پيش بيني‌ لازم و همچنين فراهم نكردن امكانات ممكن است كمبود جمعيت جوان براي كشور مشكلاتي ايجاد كند كه مسئولين بايد توجه جدي به اين مسئله داشته باشند.

موضوع كنترل مواليد و جمعيت از دهه ۷۰ در كشور مطرح شد اما مهمترين معضل در اين ميان نگاه تك بعدي به اين مسئله و صرف كنترل جمعيت بود كه باعث شد رشد نامتوازن جمعيت در كشور به وجود بيايد.

در حالي كه اين موضوع بايد با نگاه به افق ۴۰ ساله ديده مي‌شد به همين دليل در حال حاضر جمعيت كشور به سمت سالمند شدن پيش مي رود.

به همین دلیل بود که رهبر فرزانه انقلاب در این زمینه اظهار نگرانی کردند و بعد از سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند:" هر اقدام و تدبيرى كه ميخواهد براى متوقف كردن رشد جمعيت انجام بگيرد، بعد از صد و پنجاه ميليون انجام بگيرد" ، تکاپوها برای یافتن راهکارهایی برای افزایش جمعیت آغاز شد.

بعد از آن بود که اعضای کمیسیون بهداشت مجلس، لایحه اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده را مورد بررسی قرار دادند.

شهلا میرگلوبیات، عضو کمیسیون بهداشت مجلس در آن روزها گفت: با توجه به افزایش رو به رشد قشر میانسال و کاهش نیروی انسانی جوان کشور لایحه‌ای مبنی بر افزایش نرخ جمعیت را در دست بررسی قرار داده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: این کمیسیون جلسات کارشناسی و تخصصی متعددی را با کمیسیون‌های مختلف انجام داده تا با یک دید علمی و کارشناسانه و بررسی جوانب، قانونی را در این ارتباط به تصویب برساند.

اقدام بعدی نیز حذف درس تنظیم خانواده و جایگزینی آن با شکوه همسرداری بود.

حالا نیز در آخرین اقدامات برای رسیدن به منویات رهبری، مجلس ممنوعیت بیمه فرزندان چهارم خانواده را لغو کرده است.

حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان و رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با اعلام این خبر گفت: طرح حمایت از کودکان که به عنوان کمیسیون فرعی به کمیسیون بهداشت ارجاع شده بود، در جلسه امروز بررسی و تصویب شد.

وی افزود: دولت لایحه‌ای درباره اصلاح قانون تنظیم خانواده به مجلس ارسال کرده که به موجب آن، ممنوعیت بیمه فرزند چهارم لغو می‌شود، این لایحه در جلسه امروز کمیسیون بررسی و تصویب شد.

شهریاری با بیان اینکه نمایندگان مجلس با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اصلاح قانون تنظیم خانواده تاکید داشتند، اظهار داشت: لایحه دولت در لغو ممنوعیت بیمه فرزندان چهارم خانواده اقدام درستی بود که با استقبال مجلس مواجه شد.

وی افزود: اعضای کمیسیون بهداشت مجلس به لایحه دولت یک ماده الحاق کرده و مرخصی زایمان را از ۶ به ۹ افزایش دادند؛ در عین حال مقرر شد که همسر خانمی که زایمان کرده برای کمک به همسر خود به۲ هفته مرخصی برود.

به این ترتیب به نظر می رسد تلاش ها برای ترغیب خانواده ها به فرزند دار شدن ادامه دارد تا جلوی پیر شدن کشور هر چه زودتر گرفته شود. http://hadidnews.com/vdcbz9b8.rhb5fpiuur.html
منبع : جوان آنلاین
نام شما
آدرس ايميل شما