تاریخ انتشار :شنبه ۲ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۷
وقتی فاصله امتیازات تیم ها در جدول مسابقاتی به بزرگی و حساسی لیگ برتر کم می شود در هر دیدار ممکن است جایگاه تیم ها در جدول تا حد زیادی به هم بخورد.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، فاصله کم امتیازات تیم ها در جدول لیگ برتر حکایت از فشردگی مسابقات و نزدیک بودن سطح کیفی تیم ها دارد.

طبیعی است تیم های هم امتیاز رقابت بیشتری با هم داشته باشند.

این جا در هر بازی حکم فینال برقرار است چرا که سرنوشت تیم ها تا حد زیادی وابسته به همین امتیازاتشان است.

در لیگی که فاصله امتیاز تیم ها زیاد باشد در واقع قهرمانی تقسیم به یک یا دو قطبی اصلی می شود اما لیگ برتر دوازدهم اثبات کرد که بیشتر تیم ها در سطح مشابهی مثل هم هستند.

مثلا فاصله تیم سوم تا اول فقط دو امتیاز است و این حکایت از رقابت تنگاتنگ و فشرده تیم ها دارد.

البته در برخی از موارد تیم های قعر نشین طرح چنین موضوعاتی سعی در کمرنگ کردن ناکامی های خود دارند به طور مثال سرپرست گهر درود معتقد بود امتیازات در آخر و بالای جدول بسیار به هم نزدیک است البته این گفته از دو طریق برداشت می شود از برداشت اول این طور استنباط می شود که تیم های صدر نشین امتیازات مشابه و نزدیک به همی دارند و تیم های قعر نشین جدول نیز امتیازات با فاصله کمی از هم دارند.

در استنباط دوم این طور برداشت می شود که امتیازات تیم های صدر نشین و قعر نشین به هم نزدیک است که البته این قضیه چندان منطقی نیست چرا که تیم قعر نشین چیزی بیشتر از یک و سوم امتیاز تیم صدر نشین نیست.

در این گزارش قصد داریم به بررسی تیم های صدر نشین که فاصله امتیازی با هم ندارند و یا فاصله بسیار کمی با هم دارند بپردازیم.

در صدر جدول تیم های سپاهان اصفهان استقلال تهران هر یک ۳۱ امتیاز دارند و این رقابت تنگاتنگ آن ها با هم را نشان می دهد.

پس از این دو تیم، تیم های فولاد خوزستان، ملوان بندر انزلی و راه آهن شهر ری با ۲۹ امتیاز قرار دارند یعنی تنها ۲ امتیاز کمتر یعنی اگر این تیم ها به جای دو باخت از میان باخت های خود، دو تساوی بدست آورده بودند حالا شانس این را داشتند که در صدر جدول قرار دارند آن ها ۷ امتیاز با تیم صدر نشین جدول فاصله دارند.

تیم های نفت تهران و داماش گیلان با ۲۲ امتیاز نیز به ترتیب در رتبه دهم و یازدهم جدول قرار دارند و بدون شک برد و باخت برایشان حیاتی است برای اینکه باخت می تواند آن ها را به قعر جدول هدایت کند و برد آن ها را به حاشیه امن جدول نزدیک تر کند.

پرسپولیس و صبای قم با ۲۱ امتیاز نیز دیگر هم امتیازی های لیگ هستند جایگاه این دو تیم در جدول چندان خب نیست آن ها فاصله کمی تا تیم های قعر نشین دارند و هر امتیازی که از دست بدهند آن ها را به جایگاه خطر جدول نزدیک تر می کند.

در قعر جدول نیز اختلاف امتیازها بسیار کم است تیم انتهای جدول هر یک تنها دو امتیاز با دیگری فاصله دارد ذوب آهن اصفهان با ۱۳ امتیاز در رتبه شانزدهم، صنعت نفت آبادان با ۱۱ امتیاز هفدهم، و گهر درود با ۹ امتیاز هجدهم شده است. http://hadidnews.com/vdcjomev.uqe8tzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما