تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۸
دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور نیروهای مسلح ضمن تشریح هداف اصلی و فرعی همایش جغرافیا، توسعه، دفاع و امنیت با موضوع خلیج فارس، گفت: نگاه دانشگاه امام حسین (ع)، تمام فرماندهان سپاه و مسئولان سیاسی کشور به آینده ای است که امنیت و دفاع، پیشرفت و آبادانی و رسیدن به اهداف چشم انداز ایران در سال ۱۴۰۴ تضمین کند.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از مهر، سرلشکر رحیم صفوی امروز دوشنبه در مراسم آغاز به کار همایش جغرافیا، توسعه، دفاع و امنیت با موضوع فرصت ها و چالش های خلیج فارس و تنگه هرمز با چشم انداز آینده، اظهار داشت: برای این همایش ۳۴۰ چکیده مقاله و ۲۱۸ اصل مقاله ارسال شده که با تغییر ۱۴ مولفه و شاخص توسط داورها در نتیجه ۲۴ مقاله طی امروز و فردا ارائه می شود و همچنین ۷۳ مقاله نیز به چاپ رسیده و ۳۰ مقاله در قالب پوستر در نمایشگاه به نمایش در می آید.

وی در خصوص اهداف کلان همایش گفت: قرار گرفتن در یک نقطه عطف راهبردی در منطقه خلیج فارس و شناخت اهداف پیرامونی این منطقه در جغرافیای سیاسی در حال تحول در منطقه از جمله اهداف این همایش است.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور نیروهای مسلح، دانشگاه امام حسین را صاحب دید نظریه پردازی در این موضوعات خواند و گفت: تامین امنیت ملی و حفاظت از منافع در خلیج فارس و گذراندن مرحله کنونی و حرکت به سمت آینده ای که پیشرفت و عدالت را در منطقه و دفاع و امنیت پایدار را بوجود می آورد از جمله دیگر اهداف برگزاری همایش است.

وی با بیان اینکه دشمنان فرامنطقه ای می خواهند مانع از پیشرفت جمهوری اسلامی ایران و ناامنی در مناطق پیرامونی ما شوند، گفت: نگاه دانشگاه امام حسین (ع)، تمام فرماندهان سپاه و مسئولان سیاسی کشور به آینده ای است که امنیت و دفاع، پیشرفت و آبادانی و رسیدن به اهداف چشم انداز ایران در سال ۱۴۰۴ تضمین کند.

صفوی همچنین در خصوص اهداف فرعی این همایش دو روزه اظهار داشت: شناخت تغییر و تحولات، چالش ها و فرصت های منطقه برای خلیج فارس و تنگه هرمز از نظر جغرافیایی برای کمک به نیروهای مسلح به منظور دسترسی به اهداف و تحلیل فضای جغرافیایی و کیفیت شکل گیری محیط امنیتی شمال و جنوب خلیج فارس و تهدید آن بر امنیت ایران به اضافه نقش و کنش بازیگران منطقه ای و فرامنطقه ای از اهداف فرعی همایش است. 

همایش جغرافیا، توسعه، دفاع و امنیت با موضوع فرصت ها و چالش های خلیج فارس و تنگه هرمز با چشم انداز آینده در روزهای دوشنبه و سه شنبه ۲۷ و ۲۸ آذرماه با مسئولان کشوری و فرماندهان نظامی سپاه در تالار غدیر وزارت کشور برگزار می شود. http://hadidnews.com/vdcb8fb8.rhb5spiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما