تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۱۷
رسانه های عراق امروز در اخبار خود به مسائلی همچون اتهامات جریان صدر و اقلیم کردستان عراق به نخست وزیر این کشور و تاسیس جنبش جدید از سوی "ایاد علاوی" پرداختند.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از مهر، عراق امروز شاهد رویدادهای گوناگونی بود که اتهام شدید اقلیم کردستان و جریان صدر به نوری المالکی، تاسیس جنبش ملی عراق و برنامه ریزی "طارق الهاشمی" برای شرکت در انتخابات پارلمانی آتی عراق تیتر یک رسانه های امروز این کشور را تشکیل می دهند.

اقلیم کردستان: مالکی بحران زا است

خبرگزاری النخیل گزارش داد: "ئومید صباح" سخنگوی ریاست اقلیم کردستان عراق در بیانیه ای اظهارات تندی را علیه نوری المالکی نخست وزیر عراق مطرح کرد. وی مالکی بحران زا است و اموال عراق را هدر می کند.

در این بیانیه آمده است: نوری المالکی با جایگزین کردن اصطلاح مناطق مختلط به جای مناطق مورد مناقشه، قانون اساسی عراق را نقض کرد.

صباح با اعلام اینکه رایحه فساد از سرتاسر عراق به مشام می رسد اعلام کرد که نوری المالکی بیش از ۶۰۰ میلیارد دلار از بودجه عراق را از بین برده است.

واکنش مالکی به اتهامات

سومریه نیوز گزارش داد: نوری المالکی امروز در گفتگو با خبرنگاران در واکنش به اتهامات اخیر گروه های عراقی به وی گفت: اهمیتی به اتهامات و صدور بیانیه هایی که با یکدیگر متناقض هستند نمی دهم. 



وی در واکنش به بیانیه های جریان صدر علیه مالکی و اتهاماتی که در رابطه با تجهیز سلاح ارتش به وی نسبت داده می شود گفت: کسانی چنین اتهاماتی به من نسبت می دهند باید آن را ثابت کنند در غیر اینصورت به خاطر اتهام زنی باید تحت پیگرد قضایی قرار بگیرند.

تکذیب دخالت مرجعیت در حل بحران

"علی الموسوی" مشاور اطلاع رسانی نوری المالکی خبر برخی رسانه ها مبنی بر اعزام افرادی از سوی آیت الله سیستانی به بغداد برای حل تنش های موجود میان اربیل و بغداد را تکذیب کرد.

دفتر آیت الله سیستانی از مراجع تقلید شیعیان عراق نیز این خبر را تکذیب کرده است.

الهاشمی به دنبال انتخابات پارلمانی آتی

روزنامه الصباح به نقل از یک منبع سیاسی آگاه نوشت: طارق الهاشمی معاون فراری رئیس جمهور عراق درصدد تشکیل ائتلاف سیاسی جدید برای شرکت در انتخابات پارلمانی آتی این کشور است و در این رابطه با ۳ تن از شیوخ برجسته عشایر عراق در آنکارا دیدار کرده است. 



این خبر در حالی منتشر می شود که طارق الهاشمی به اتهام دست داشتن در حوادث تروریستی عراق تحت پیگرد قانونی قرار دارد و ۴ بار به طور غیابی به اعدام محکوم شده است. وی هم اکنون در ترکیه بسر می برد.

تاسیس جنبش جدید علاوی

خبرگزاری النخیل نیز گزارش داد: منابع نزدیک به ایاد علاوی رئیس فهرست العراقیه اعلام کردند که وی به زودی جنبش جدیدی را تحت عنوان "الحرکه العراقیه الوطنیه" جنبش ملی عراق تاسیس خواهد کرد.

گفته می شود شماری از نمایندگان عراق از جمله "علاء مکی"، "حامد المطلک"، "ثامر العلوانی"، "شیروان الوائلی" و "عبد ذیاب العجیلی" به این جنبش پیوسته اند.

تکذیب نخست وزیری الربیعی

خبرگزاری براثا اعلام کرد: موفق الربیعی مشاور امنیت ملی سابق عراق خبر نخست وزیری خود در دولت موقت این کشور به مدت ۲ سال را تکذیب کرد. 



پیش از این در برخی روزنامه ها اعلام شده بود موفق الربیعی احتمالا جانشین خوبی برای نوری المالکی خواهد بود و وی می تواند تا زمان انتخابات جدید عراق ریاست دولت موقت را برعهده داشته باشد. http://hadidnews.com/vdcce4qs.2bqsm8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما