تاریخ انتشار :شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۲۸
نماینده بجنورد، خبر داد که وزیر صنعت، معدن و درباره عدم پرداخت یارانه واحدهای تولیدی این هفته در صحن علنی مجلس پاسخ گوی نمایندگان خواهد بود.
به گزارش حدیدنیوز، موسی الرضا ثروتی در گفتگو با مهر، با اشاره به بررسی سوال خود از وزیر اطلاعات در جلسه روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اظهارداشت: با توجه به موضوع استعلام های سرمایه گذاران سوال از وزیر اطلاعات در کمیسیون امنیت ملی مطرح می شود.

وی ادامه داد: استعلام درباره سرمایه گذاران و سوابق آنان چارچوب معینی ندارد و مدت زمان زیادی طول می کشد که جواب استعلام ها داده می شود، به طوریکه گاهی اوقات زمان می گذرد و سرمایه گذاران فرصت ها را از دست می دهند و ضررو زیان زیادی متوجه آنها می شود.

ثروتی گفت: اخیر به دلیل این وضعیت ۴ مورد در حوزه انتخابیه اینجانب پیش آمده که سرمایه گذاران فرصت ها را از دست داده اند.

وی درباره سوال خود از وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز که قرار است این هفته در صحن مجلس به آن پرداخته شود، گفت: سوال من از وزیر صنعت درباره یارانه واحدهای تولیدی است که پرداخت نشده یا کمتر از میزان مقرر پرداخت صورت گرفته است.

نماینده بجنورد گفت: ما مصوب کردیم که ده درصد از منابع صندوق توسعه ملی به قیمت روز ارز به واحدهای تولیدی و صنایع داده شود اما دولت این تسهیلات را با نرخ ارز ۱۲۲۶ تومان دراختیار تولیدکنندگان قرار داده یعنی از ۱۵ هزار میلیارد تومان فقط ۶ هزار میلیارد تومان تخصیص داده که این خلاف قانون است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه وزیر هم در این باره سکوت کرده است. واحدهای تولیدی و صنایع سرمایه در گردش ندارند و تسهیلات هم به آنها داده نمی شود. به عنوان مثال در استان ما مقرر شده بود که ۲۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات داده شود که حدود ۹۰ میلیارد تومان یعنی کمتر از سه درصد پرداخت شده است.

ثروتی گفت: بخش دیگر سوال من مربوط به احداث شهرک های صنعتی است. دولت در سفر اول خود به خراسان شمالی قول احداث شهرک صنعتی را داد که هنوز انجام نشده است درحالی که طبق برنامه ۵ باید توسعه متوازن در کشور پیگیری شود اما اعتبارات مورد نیاز اختصاص نمی یابد.
http://hadidnews.com/vdcau0n6.49n6w15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما