تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۰۰
«برنامه‌های چالشی ملی باشند نه جناحی»

«صندلی داغ» تعطیل شد؟

یکی از تهیه‌کنندگان برنامه «صندلی داغ» درباره‌ی تولید مجدد این برنامه و وقفه طولانی در تولید و پخش آن، گفت: این برنامه را به خاطر ملتهب بودن فضا متوقف کردیم ولی اگر تلویزیون اظهار علاقه کند و شرایط مهیا باشد، مجددا به سراغ تولید آن می‌رویم.
«صندلی داغ» تعطیل شد؟
به گزارش حدیدنیوز، حمید آخوندی کارگردان برنامه صندلی داغ افزود: «صندلی داغ» متعلق به صداوسیماست. با وجودی که طراحی و تهیه‌کنندگی و کارگردانی آن را من به همراه علیرضا جلالی بر عهده داریم، اما این اثر برای تلویزیون است و اگر تلویزیون اظهار علاقه کند و شرایط به گونه‌ای باشد که بتوانیم تولید کنیم حتما به دنبال آن می‌رویم؛ چرا که «صندلی داغ» از نظر خیلی از مخاطبان یک برنامه‌ی جذاب و بِرَند محسوب می‌شد.

وی علت اصلی توقف برنامه «صندلی داغ» شبکه دو را ملتهب بودن فضا دانست و افزود: به خاطر التهاب فضا ما هر حرفی که می‌خواهیم بزنیم همیشه یک طرف قضیه فکر می‌کند منظور ما با آنهاست و یکسری سوء تفاهماتی پیش می‌آید؛ در حالی که این طور نیست‌، در «صندلی داغ» هر نکته‌ای که گفته می‌شد علیه یک فرد و جریانی تعبیر می‌شد به همین خاطر نمی‌شد در چنین شرایط و فضایی ادامه داد. طی ۳۶۰ برنامه‌ای که برای شبکه دو تولید کردیم تمام سعی‌مان را کردیم تا جدای از تمام موضوعات، بیشتر به جامعه امید دهیم و بیشتر افراد موفق را در برنامه معرفی کنیم، اما افراد چهره و موفق هم گاهی نسبت به برخی موضوعات اعتراض اجتماعی داشتند که در فضای گذشته راحت‌تر می‌شد روی این مساله کار کرد.

او ادامه داد: ما قصد داشتیم مسائل پرداخته شده در «صندلی داغ» را مجددا در سری گذشته تجربه کنیم که متاسفانه خود میهمانان از بسیاری از محبت‌ها ابا داشتند و گویا ملاحظه کار شده بودند؛ به همین خاطر به این نتیجه رسیدیم زمانی که میهمانان حرف صریح و روشن در برنامه نزنند به نظر می‌آید که نباید وقت خلق الله را گرفت تا اینکه برنامه را متوقف کردیم.

آخوندی با بیان اینکه اگر برنامه‌های چالشی مثل «صندلی داغ» ملی باشند نه جناحی موفق می‌شوند، خاطرنشان کرد: ما دوست داریم برنامه «صندلی داغ» و دیگر برنامه‌های چالشی مثل آن یک برنامه ملی باشند نه جناحی؛ اما متاسفانه جریانات و جناح‌ها همیشه بهره خودشان را می‌برند به همین خاطر فعلا باید صبر کنیم تا از التهابات کاذب فضا کاسته شود تا به یک ثباتی برسیم و سعی‌مان را می‌کنیم تا از طریق «صندلی داغ» در جهت بیان بخشی از حقایق اجتماعی قدم برداریم.

تهیه‌کننده‌ی «صندلی داغ» یادآور شد: برخلاف اینکه برخی‌ها فکر می‌کنند «صندلی داغ» یک برنامه سیاسی است باید بگویم اشتباه فکر می‌کنند چرا که بیشتر یک برنامه اجتماعی است. طی این ۳۶۰ برنامه‌ای که پخش کردیم کمترین درصد میهمانان مربوط به افرادی می‌شد که در تقسیم بندی سیاسی قرار می‌گرفتند و بیشتر میهمانان ما در حوزه اجتماعی،‌ فرنگی‌، ورزشی و در آخر سیاسی بودند.

او که در حال حاضر تهیه‌کنندگی سریال «دولت مخفی» را برای شبکه دو بر عهده دارد، درباره‌ی آخرین وضعیت این مجموعه اعلام کرد: همان‌ طور که پیش از این هم اعلام کردیم بیش از ۵۰ درصد از تصویربرداری «دولت مخفی» به پایان رسیده است و گروه مشغول گرفتن تصاویر پاییزی از شمال کشور هستند که به خاطر ایام محرم چند روزی در تهران بودند و قرار است مجددا طی یک روز آینده به شمال برگردند که فکر می‌کنم حداکثر ۲۰ روز در شمال باشیم و سپس تدارکات سفر به عراق را ببینیم تا در مراحل پایانی به آنجا برویم و با تشکیلات سبک‌تر کار را در آنجا به پایان برسانیم.

آخوندی در پایان درباره زمان پخش سریال دولت مخفی به ایسنا گفت: پیشنهاد خودمان این است که این مجموعه پاییز سال آینده به روی آنتن برود اما در نهایت تصمیم با شبکه دو است که چه زمانی را برای پخش در نظر بگیرد.

به گزارش ایسنا: صندلی داغ از نخستین برنامه‌های گفت و گو محور تلویزیون است که اولین بار سال نوروز ۸۳ به روی آنتن شبکه دو رفت این برنامه در ابتدا به صورت زنده پخش می‌شد اما پس از مدتی به شکل تولیدی تهیه شد تهیه کنندگی این برنامه را حمید آخوندی و علیرضا جلالی نیز برعهده داشتند و تا به حال طی مدتی که روی آنتن رفت داریوش کاردان،‌احمد نجفی،‌ زنده یاد منوچهر نوذری‌، مهدی سجاده چی و امیر حسین مدرس اجرای صندلی داغ را عهده دار بودند. http://hadidnews.com/vdcb85b8.rhb8zpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما