تاریخ انتشار :پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۰
دادگاه جنایت های آمریکا در زندانهای مختلف بدون حضور خبرنگاران برگزار می شود.
جنایت های آمریکایی و قطعنامه های علیه ایران
به گزارش حدیدنیوز، در حالی که سازمان ملل قطعنامه اولیه نقض حقوق بشر در زندان های ایران را تصویب میکند،آمریکایی ها اجازه نمی دهد در دادگاهی که در خصوص جنایت های صورت گرفته در زندان هایی چون گوانتانامو و ابوغریب برگزار می شود خبرنگاران و عناصر رسانه ای حضور یابند.

سایت آمریکایی کانساس سیتی استار در اینخصوص نوشت:وکیل مدافعان حادثه یازده سپتامبر درخواست پخش جلسه محاکمه دادگاه بررسی جنایت های گوآنتانامو از تلویزیون و حضور سازمان های رسانه ای در دادگاه می باشند.





ویلیام لیتزائو معاون دستیار وزیر دفاع در سیاست بازداشت شدگان زندان گوآنتانامو، برای وکلای مدافع نوشت: پنتاگون در رابطه با نتایج و دستاوردهای دادگاه به قدر کافی شفاف سازی می کند. پنتاگون اعلام کرده است از طریق پوشش خبری، سایت مشاهده از راه دور فورت مید و یک وب سایت که رونوشت ها یا به عبارتی پست های قبل از محاکمه را در عرض کمتر از ۲۴ ساعت پس از برگزاری دادگاه بر روی سایت خواهد فرستاد. 

لیتزائو در پاسخ به وکلای پنج مرد متهم به توطئه در حوادث ۱۱ سپتامبر که خواستار حضور در دادگاه مربوط به زندان گوآنتانامو بودند، نوشت: در حال حاضر هیچ اجازه ای برای برنامه های تلویزیونی جهت حضور در دادگاه رسیدگی به کمیسیون نظامی وجود ندارد. 

۱۳ وکیل مدافع زندانیان سابق سیا از لئون پانتا خواستند تا از نفوذ سیاسی خود استفاده کند و به رسانه ای ها اجازه ورود به صحن دادگاه را بدهد زیرا قاضی کمیسیون نظامی اعلام کرده است تنها کسی که مجوز ورود رسانه ای ها را صادر می کند، لئون پانتا است. 

می توان گفت زندان گوانتانامو یک رنج انسانی بوده که به خاطر سرکوب مسلمان ها ایجاد شده است. آمریکایی ها در آغازین سالهای ایجاد این زندان اعلام کردند زندان گوانتانامو مرکز نگهداری تروریست هاست در حالی که خودشان شدید ترین اعمال تروریستی را در آن انجام دادند که اکنون روی نمایش دادگاه آن را از تلویزیون کشور ندارند. 

زندان های آمریکا شاهد انواع شکنجه ها در زندان های این کشور تا سرحد کرم گذاشتن زخم زندانیان هستند. پلیس آمریکا در زندان‌های این کشور در جهان برای گرفتن اعتراف یا موارد دیگر به شکنجه هایی می‌پردازد که شرح آنها از خیال آدمی به دور است. ضرب و شتم زندانیان تا سرحد فلج شدن زندانی، تهدید به آزار افراد خانواده، زخم‌هایی که کرم می گذارند، استفاده از بوهای تند و زننده برای شکنجه، شکستن ستون فقرات و کوبیدن سر به کاسه دستشویی، ۶۰۰ بار بازجویی از یک زندانی نمونه‌هایی از شکنجه‌های نیروهای ضدشورش است که چنانچه این دادگاه بر اصول دموکراسی به معنای واقعی بر پا شود باید به این جرائم رسیدگی کند. برهمین اساس درخواست وکلای مدافع روز دوشنبه ۲۶ نوامبر برای شرکت رسانه هایی که در تلویزیون کار می کنند رد شده است. 

ابوغریب مرکز افشای فساد جنسی و تجاوزات وحشیانه نیروهای آمریکایی 

نگاهی به فساد داخلی در آمریکا می‌تواند نشانگر عمق جنایتی باشد که نظامیان آمریکا در عراق به راه انداخته‌اند؛ آنها که به خوی وحشی گری و درندگی خود در فضای منحط غرب عادت کرده‌اند، مردم مسلمان عراق را نیز مانند برخی شهروندان خود تصور می‌کنند و این در حالی است که بسیاری از این نظامیان به علت تنفر از عراقی‌ها، دور بودن از شرایط کشورشان و فشارهای روانی ناشی از جنگ و ترس و اضطراب مستمر، بسیاری از حالت‌های عادی خود را از دست داده و به بیمارانی روانی تبدیل شده‌اند. 

راهبرد آمریکا در زمینه گسترش فساد در عراق 

نکته قابل توجه در اینجاست که آمریکا گسترش فساد در جامعه عراق را به عنوان یکی از استراتژی‌های بلند مدت خود در این کشور تعریف کرده است که این راهبرد، از ابعاد مختلف قابل بررسی است. یکی از مهم‌ترین دلایل گسترش فحشا در عراق آزادی به مفهوم بی قید و بندی است که مدعیان آزادی برای این کشور آورده‌اند، غافل از اینکه در کشوری که هرج و مرج در آن موج می‌زند، با اضافه شدن بی‌بند و باری معجونی تلخ و مصیبت‌بار برای مردم آن ایجاد خواهد کرد که تا سالها خلاصی از آن ممکن نخواهد بود. 

مسأله دومی که در گرایش آمریکایی‌ها به گسترش فساد در مناطق تحت مأموریت خود مهم است، موضوع ارضای جنسی نظامیان این کشور است که در کشورهای دیگر به عملیات نظامی گمارده شده‌اند، این در حالی است که در مدتی حتی تا بیش از ۱۵۰ هزار نظامی آمریکایی دور از خانه و کاشانه و زن و همسر در عراق مشغول خدمت بودند که همین موضوع می‌طلبید تا با افزایش قاچاق زنان و دختران جوان برای مقاصد پلید جنسی اندکی روحیه از دست رفته آنها را در عراق تسلی دهند. 

شکنجه کودکان عراقی برای تسلیم والدین 

بیش از ۶۰ کودک عراقی در زندان ابوغریب زندانی بودند که ۱۸ تن آنها زیر شکنجه کشته شدند. والدین این کودکان از نظر نیروهای آمریکایی تروریست محسوب می شدند و برای به حرف آمدن آنها کودکانشان زیر شکنجه قرار می گرفتند. دستور شکنجه کودکان از طرف جانیس کاربینسکی، مسئول زندان ابوغریب صادر می شد. http://hadidnews.com/vdca6wn6.49n6a15kk4.html
منبع : رویداد
نام شما
آدرس ايميل شما