تاریخ انتشار :چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۳۴
افزایش ۳۲۱ واحد دیگر /

تداوم جهش شاخص بورس

در پی ثبت رکورد تازه شاخص بورس و نخستین ورود به کانال۳۲ هزار واحدی، امروز هم سیر صعودی این متغیر با جهش ۳۲۱ واحدی ادامه یافت.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از فارس، بازار سهام بعد از مدتی نوسان و حتی کاهش قیمت ها، این روزها روال رکورد شنکی‌ها را از سرگرفته و دوباره نقل محافل و تیتر یک رسانه‌ها شده است.

براساس این گزارش، دیروز شاخص بورس بعد از مدت ها انتظار در پشت کانال ۳۲ هزار واحدی و حتی برگشت مقطعی به کانال ۳۰ هزار واحدی موفق شد، تا برای نخستین بار قله ۳۲ هزار واحدی را هم فتح کند و زمینه ساز ثبت دو رکورد دیگر یعنی ارزش روز بازار ۱۴۵.۶ هزار میلیارد تومانی و میانگین بازدهی ۲۳ درصدی در سال جاری شود.

این رویداد مهم در سایه تداوم حاکم شدن جو روانی آرام سیاسی ، کاهش ارز و طلا و سکه و از تب و تاب افتادن این بازارهای همیشه رقیب، رشد قیمت های جهانی برخی محصولات، تثبیت بهبود وضعیت سودآوری اغلب شرکت‌ها، عدم تصمیم‌گیری جدید و منفی دولت، مناسب بودن قیمت سهام شرکت ها آن هم با در نظر گرفتن نسبت قیمت به درآمد کمتر ۶ مرتبه‌ای بازار سهام، ورود نقدینگی جدید و غیره رخ داده و در نهایت منجر به تقویت امید اکثر سرمایه گذاران به تداوم سیر صعودی قیمت ها و متغیرهای اصلی معاملات منجر شده است.

به هرحال امروز هم این شرکت‌های بزرگ و موثر چون فولاد مبارکه، چادرملو، گل گهر، پالایشگاه بندرعباس، فولاد خوزستان ، نفت و گاز پارسیان ، پتروشیمی خارک و بانک کارآفرین بودند که با رشد ۴ تا ۲ درصد قیمت سهام و اثر ۵۹ تا ۹.۵ واحدی ، زمینه جهش ۳۲۱ واحدی شاخص بورس را فراهم کردند.

با این ارقام ، دماسنج بازار با قدرت تمام پیش رفت و در عدد ۳۲ هزار و ۲۳۹ واحد جا خوش کرد.

علاوه براین به ارزش روز بازار سهام هم اضافه شد و این متغیر از مرز ۱۴۷ هزار میلیارد تومان عبور کرد.

آمار معاملات هم از حجم بالای برخوردار شده و نشان می‌دهد، بیش از ۴۲۸ میلیون سهم به ارزش تقریبی ۱۳۶ میلیارد تومان داد وستد شده است. بیشترین حجم معاملات هم به سه شرکت پالایشگاه بندرعباس، توسعه معادن و فلزات و پتروشیمی پردیس با ۱۸ ، ۱۶ و ۹.۲ میلیارد تومان تعلق داشت. http://hadidnews.com/vdcjayev.uqevvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما