تاریخ انتشار :چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۰۱
هارد دیسک های اکسترنال یا همان جانبی این روزها در بازار بسیار دیده می شوند و همجنین دستگاه های بسیار مناسبی برای جابه جا کردن اطلاعات هستند ولی نگه داری درست از آن ها بسیار مهم است.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از مشرق، امروزه بسیاری از اطلاعات در داخل فضای مجازی ذخیره می شود یکی از این فضاها هارد دیسک های جانبی هستند که در بازار با مدل های مختلفی قرار دارند. از آنجایی که ممکن است بسیاری از اطلاعات مهم را بر روی این دستگاه ها ذخیره کنید باید از ان به دقت نیز محافظت کنید که باید نکات خاصی را مد نظر داشته باشید.

*اولین نکته در مورد هارد دیسک ها نوع مدلی است که شما انتخاب می کنید که بسته به کاری که می خواهید انجام دهید باید مدل مناسب را مد نظر بگیرید. برای مثال اگر در شهرهای با رطوبت بالا زندگی می کنید حتما مدل های ضدآب را انتخاب کنید و یا اگر دستگاه را همیشه همراه دارید مدل ضد ضربه برای شما گزینه خوبی است.

*یکی از بخش های بسیار مهم این هاردها کابل های اتصل ان ها به کامپیوتر است. دقت داشته باشید که همیشه این کابل ها را بعد از استفاده با سیم های مخصوص ببندید و مرتب کنید چرا که درصورت نبود آن دیگر هارد شما نیز غیرقابل استفاده می شود. 



*اگر از مدل های معمولی استفاده می کنید هیچکاه آن ها را در نزدیکی محل های مرطوب و یا با گرد و غبار قرار ندهید. بسیاری از دستگاه های الکتریکی در مجاورت این آلودگی های آسیب می بینند.

*این روزها هاردهای جانبی بسیار کوچک شده اند به طوری که حتی در جیب کت شما هم جا می شوند اما از گذاشتن ان ها در جیب جدا خودداری کنید چرا که داخل جیب معمولا ضربه های کوچکی هاردها وارد می شود که می تواند بسیار مخرب باشد.

*برای حمل کردن این دستگاه بهترین گزینه استفاده از جعبه های آکبند دستگاه است. این جعبه ها دارای محافظ های خاصی است که بهترین گزینه برای حمل کردن دستگاه هستند. 



*از قرار دادن هاردهای جانبی در کنار مانیتور و مهم تر از آن اسپیکرهای چند تکه جدا خودداری کنید. اسپیکرها مضرترین دستگاه ها برای هاردهای اکسترنال هستند چرا که به امواج آن قطعات داخلی هارد را تحت تاثیر قرار میدهد.

*بسیاری از کارخانه های تولید کننده این دستگاه پیشنهاد می دهند تا از این دستگاه به صورت عمودی استفاده کنید چرا که هم عمر دستگاه بیشتر می شود و هم کارایی آن بالا می رود.

*دست زدن به هاردها نیز می تواند تا حدی بسیار زیادی برای دستگاه مشکل ساز باشد. بسیاری از سازندگان می گویند امواج های مغناطیسی بدن می تواند به دستگاه های داخلی هارد اسیب وارد کند. http://hadidnews.com/vdcdnn0f.yt0zk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما