تاریخ انتشار :دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۷
فرمانده نیروی دريايی ارتش از رونمایی ناو موشک‌انداز سینای ۷ در روز چهارشنبه هفته جاري خبر داد.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، امیر دريادار حبیب‌الله سیاری در نشست خبري صبح امروز که به مناسبت ۷ آذر(روز نيروي دريايي) برگزار شده است، درباره آخرین تجهیزات نیروی دریایی اظهار داشت: ان‌شالله در روز چهارشنبه هفته جاري، ناو موشک‌انداز سینای ۷ که سازه اصلی و مرحله دومش به پایان رسیده، رونمایی خواهد شد.

وی در ادامه این نشست خبری با رد نقض حریم دریایی ایران در دریای عمان توسط کشتی‌های آمریکایی اظهار داشت: به هيچ يک از ناوهای مربوط به کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای از زمانی که وارد حیطه ما در دریایی عمان می‌شوند تا تنگه هرمز و خلیج فارس اجازه نزدیک به آب‌هاي خود را نمی‌دهیم.

فرمانده نيروي دريايي ارتش با بیان این‌که تمام تحرکات کشتی‌ها در آب‌های آزاد را رصد می‌کنیم، اظهار داشت: این رصد به صورت لحظه‌ای بوده و به هیچ عنوان خط مرزی دریایی ما نقض نشده است.

دریادار سیاری با اشاره به نامه نوشته شده به سازمان ملل مبنی بر عملیات تحريک‌آمیز هواپیماهای آمریکا بر فراز آب‌هاي ایران افزود: تاکید می‌کنم که تمام مرزهای دریایی تحت کنترل ما هستند.

وي در پاسخ به سوال دیگري مبنی بر زمان برگزاری رزمایش نیروی دریایی در سال جاری بیان داشت: ما در طول سال، رزمایش‌های متفاوتی را انجام می‌دهیم و اکنون هم این آمادگی را داریم که رزمایشي را برگزار کنيم، ولی برگزاری رزمایش در سال ۹۱ باید سلسله مراتب خود را طی کند و مسئولین ارتش و ستاد کل نيروهاي مسلح در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کنند.

فرمانده نیروی دريايی ارتش هم‌چنین در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر آخرین دستاوردها و تجهیزات نیروی دریایی گفت: ما در ۲۹ شهریور ۹۱ سازه اصلی ناوشکن جمهوری اسلامی ایران سهند با فرمان فرمانده معظم کل قوا به آب انداختیم و پس از گذشت چند روز در روز چهارشنبه مرحله دوم پیشرفت کار این ناوشکن را انجام داده و در روز چهارشنبه از آن رونمایی خواهیم کرد.

دريادار سياري هم‌چنین از رونمایی مرحله دوم ناوشکن جمهوری اسلامی ایران سهند خبر داد.

وي در خصوص همکاری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه اظهار داشت: ما همکاری‌هایی خوبی را با کشورهای منطقه داریم ما حتی چند وقت پیش یک کشتی عربستانی را از چنگال دزدان دریایی درآوردیم .

فرمانده نیروی دریایی ارتش هم‌چنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این که ناو آمریکایی جدیدی به خلیج فارس اضافه شده است، تدبیر نیروی دریایی در این باره چیست، گفت: ورود اين ناو به دلیل نقص فنی ناو قبلی‌شان بود، لذا جایگزین آن شده است و به نظر ما هیچ تاثیری در بر هم زدن امنیت نخواهد داشت.

دريادار سیاری با اشاره به ادعاي فرمانده ناو آمریکایي مبني بر اينکه هدف از ورود این ناو به خلیج فارس مقابله با تهدیدات ایران است، گفت: هدف از این حرف‌ها ایران‌هراسی است و می‌خواهند بگویند که ارتقای توانمندی ایران، تهدیدی علیه همه کشورها است.

وي تصریح کرد: هدف از ارتقا توانمندی‌هاي جمهوری اسلامی ایران، افزایش توان دفاعی کشورمان بوده و اين موضوع، تهدیدي علیه هیچ کشوری نيست. حضور ما در آب‌های آزاد پیام صلح و دوستی را برای کشورهای منطقه دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان این که ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر برقراری امنیت در منطقه خلیج فارس اشتباه است، افزود: برقراری امنیت در این منطقه، کاملا در اختیار جمهوری اسلامی ایران است و ثابت شده که هر جا آمریکایی‌ها حضور داشتند ناامنی به وجود آمده است.

دریادار سیاری هم چنین تصریح کرد: امروز به لطف خدا، نیروی دریایی سپاه در عرصه‌های دریا توان بالايي دارد و به راحتی امنیت منطقه را برقرار می‌کند.

وي گفت: علاوه بر ناوشکن سهند و موشک‌انداز سینای ۷، ما در روز چهارشنبه الحاق دو فروند هواناو کلاس غدير به نيروي دريايي را خواهیم داشت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه از رونمایی یک فروند هواناو PH۷ و SANR۶ خبر داد و گفت: در بخش ارتقا مهارت کارکنان برای استفاده از زیردریایی‌ها به یک شبیه‌ساز پیشرفته کلاس غدير دست یافته‌ایم که در روز چهارشنبه به بهره‌برداری خواهد رسید.

دريادار سياري در ادامه از برگزاری همایشي تحت عنوان "توسعه دریایی ماکران" مبتنی بر توسعه دریایی سواحل شرق و حضور در آب‌های آزاد در بهمن ماه خبر داد. http://hadidnews.com/vdcjoaev.uqeyxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما