تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۳
کشور چین با بیش از ۲۳ میلیون جمعیت مسلمان دارای مساجدی است که فقط برای عبادت بانوان اختصاص دارد.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از ایرنا، روزنامه ˈچاینادیلیˈ روز چهارشنبه گزارشی از یک مسجد در شهر ˈلانجوˈ در شمال غرب چین منتشر کرده که تمام امور آن توسط بانوان چینی انجام می شود.

ˈ وانگ یو مینگ ˈ، رییس مسجد ˈشیهو ˈ در این شهر بر این باور است که این نوع مساجد راهی برای کمک به تثبیت فعالیت های اجتماعی بانوان در چین است.

با این حال آمار رسمی از تعداد مساجدی که مختص عبادت بانوان چینی باشد ارائه نشده است .

ˈ جین رابین ˈ، یک مسوول در انجمن اسلامی چین در این باره می گوید:در چین مساجد اختصاصی برای بانوان یافت می شود اما این موضوع عمومیت ندارد.

وی در همین حال می افزاید، در این مساجد بانوان هدایت همه امور از جمله امور عبادی را برعهده دارند.

به گفته وی ، بسیاری از زنان مسلمان در چین وجود این مساجد را نشانه ای از برابری مرد و زن می دانند و براین باورند که باید کمک های بیشتری در اختیار این مکان های مذهبی قرار گیرد.

روزنامه چاینا دیلی در گزارش خود همچنین آورده که در این مساجد کلاس های آموزشی برگزار می شود و در برخی موارد حتی بانوان برای خود مدارسی نیز افتتاح کرده اند.

به نوشته این روزنامه، بانوان مسلمان چین بر این باورند که می توانند مشکلات خود را در مساجد مطرح و با کمک دیگران حل و فصل کنند.

ˈتائو ˈ ازجمله زنان مسلمان چینی است که می گوید: ما به آموزش و پروش بانوان اهمیت می دهیم و آنان را برای حضور در مساجد تشویق می کنیم .

وی می افزاید که این کار به توسعه امور زنان کمک خواهد کرد.

در چین بیش از ۳۵ هزار مسجد خدمات عبادی و دینی در اختیار مسلمانان می گذارند. http://hadidnews.com/vdccx0qs.2bqx48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما