تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۸
یک عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس، در ارزیابی و تحلیل خود از جلسه دیدار نمایندگان با رییس‌جمهور گفت: ما نگرانی‌ داشتیم که طرح سوال از رییس‌جمهور در مجلس تبعاتی در جامعه داشته باشد اما با ابتکاری که صورت گرفت پیش‌بینی می‌کنیم که جلسه سوال فرصت تجدید قوا برای ادامه خدمت به مردم باشد.
به گزارش حدیدنیوز حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با ایسنا،ضمن تشریح دیدار شب گذشته (یکشنبه) نمایندگان با رییس‌جمهور اظهار داشت: بر اساس دعوتی که طبق خواسته نمایندگان انجام شد، از بسیاری مسایلی که متصور بود در آینده رخ دهد، پیشگیری شد و ما اکنون پیش‌بینی می‌کنیم جلسه سوال فرصت دیگری برای تجدید قوا در جهت ادامه خدمت هر چه بیشتر به مردم باشد.

وی افزود: نمایندگان در این دیدار برخورد جدی با اخلال‌گران اقتصادی را خواستار شده و رییس‌جمهور هم تصریح کرده نباید به دانه درشت‌ها فرصت داده شود.

حاجی درباره اظهارات چهار نفر از نمایندگان در دیدار رییس‌جمهور، اظهار کرد: نمایندگان در این دیدار دغدغه‌های اقتصادی مردم را مطرح کردند و البته تاکید کردند که همه ما می‌دانیم دشمن همزمان هم هجوم فرهنگی و هم اقتصادی را انجام داده ولی با همدلی، همفکری، تدبیر، استقامت و انجام وظایف می‌توان به خوبی از عهده این مشکلات بر آمد.

وی با اشاره به قدردانی نمایندگان از زحمات رییس‌جمهور و دولت و استواری آنها در این شرایط، افزود: نمایندگان همچنین گفتند که آمادگی دارند قوانینی که دولت برای شرایط فعلی نیاز دارد را به تصویب برسانند. نمایندگان همچنین خواستار برخورد جدی با اخلال‌گران بازار ارز و کسانی شدند که اقتصاد مردم را دچار مشکل می‌کنند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس اضافه کرد: نمایندگان در صحبت‌های خود اشاره کردند که از جمله ثمرات اصولگرایی این بوده که دولت اصولگرا در هشت سال گذشته توانسته خیلی از باندهای قدرت را از هم متلاشی کند. البته تاکید شد که این بر هم خوردن باندهای قدرت در هشت سال گذشته جز به هدایت‌ها و رهبری خردمندانه مقام معظم رهبری میسر نمی‌شد.

حاجی‌دلیگانی با اشاره به بخشی از سخنان نمایندگان درباره ناجوانمردانه خواندن برخی تلاش‌ها برای زیر سوال بردن دستاوردهای هشت ساله دولت، اظهار کرد: نمایندگان همچنین از هدفمندی یارانه‌ها و اجرای خوب آن تقدیر کردند و در این رابطه به حمایت‌های رهبری از این موضوع خصوصا در شروع اجرای آن اشاره شد.

این عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان ادامه داد: در سخنان نمایندگان اشاره شد که در دولت‌های قبلی برخی افراد دولت با اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها ارتباطاتی داشتند ولی در همان حال دادگاه میکونوس برای محاکمه مسئولین ایرانی تشکیل شد؛ کنایه از اینکه ایستادگی مقابل این کشورها در این دوره باعث بیشتر شدن عزت کشور شده است.

وی با اشاره به تاکیدات نمایندگان مجلس بر لزوم تبدیل تهدیدها به فرصت، یادآور شد: نمایندگان این موضوع را مطرح کردند که دولت ثابت کرده می‌تواند تهدیدات و تحریم‌های خارجی را به فرصت تبدیل کند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس درباره طرح موضوع "سوال از رییس‌جمهور" در دیدار نمایندگان با رییس‌جمهور نیز اظهار کرد: نمایندگان از رییس‌جمهور خواستند طرح سوال از رییس‌جمهور را نقطه عطفی در راستای تعالی انقلاب قرار دهند و این انتظار را مطرح کردند که در جلسه طرح سوال طوری صحبت شود که دشمن مایوس شود.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: نمایندگان در اظهاراتشان گفتند که اصولگرایان سرشان را بالا می‌گیرند و افتخار می‌کنند که تفکر اصولگرایی توانسته دستاوردهای خوبی داشته باشد.

این عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان با اشاره به تاکید بر تعامل بیشتر نمایندگان و دولت در جلسه شب گذشته، خاطرنشان کرد: نمایندگان از دولت گله کردند که در خصوص کارهایی که انجام می‌دهد اطلاع‌رسانی کمی صورت می‌گیرد و در همین راستا تقاضا شد دولت ارتباطش را با مردم و نمایندگان بیشتر کند زیرا نمایندگان می‌توانند مسایل مردم را به دولت منتقل کنند.

وی همچنین گفت: در دیدار نمایندگان با رییس‌جمهور،‌ افزایش هزینه‌ها و کاهش درآمدها نیز مورد بحث قرار گرفت و تاکید شد که لازم است دولت تدبیر و کنترل لازم را در این باره داشته باشد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس وضعیت دارو، مسایل درمانی، اشتغال مردم، واحدهای صنعتی را از دیگر موارد مطرح توسط نمایندگان در دیدار با رییس‌جمهور عنوان کرد و افزود: نمایندگان از رییس‌جمهور خواستند بیش از این با مردم صحبت کنند و مطرح شد که جلساتی بین نمایندگان و رییس‌جمهور برگزار شود که نهایتا با نظر مساعد رییس‌جمهور مقرر شد این جلسات ماهی یک بار در فضای دوستانه‌ای که بوی تقابل از آن استشمام نشود، برگزار شود.

حاجی‌دلیگانی همچنین گفت که نمایندگان در این جلسه از وزرا برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در مجلس قدردانی کردند.

وی در ادامه با اشاره به اظهارات رییس‌جمهور در دیدار با نمایندگان مجلس،‌ گفت: رییس‌جمهور گفت اجازه دهید این جلسه را به سوال ربط ندهیم. سوال حق نمایندگان است و من برای پاسخ به سوال به مجلس خواهم آمد. البته آقای احمدی‌نژاد توضیحات خوبی را در خصوص وضعیت ارز ارائه دادند.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: رییس‌جمهور در این جلسه به دشمنی دشمنان و اقدامات آنها در جهت تحریم‌ها اشاره کرد و با اشاره به موضوع نفت گفت که تدابیری در این راستا اندیشیده شده است. موضوع تحریم بانکی نیز در سخنان رییس‌جمهور مطرح شد و گفتند که در این رابطه هم تدابیر خوبی در نظر گرفته شده است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس، بخش دیگری از اظهارات رییس‌جمهور در دیدار با نمایندگان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: رییس‌جمهور مطرح کرد که ما فرزندان امام حسین (ع) هستیم و اگر دشمن ما را به سر دو راهی قرار داده که یا تسلیم شویم و یا استقامت کنیم شعار ما همان شعار "هیهات منا الذله" است که امام حسین (ع) آن را سر دادند و به جای تسلیم شدن، استقامت می‌کنیم.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس یادآور شد: آقای احمدی‌نژاد مطرح کردند که تحریم‌ها و تهدیدات ان‌شاءالله به فرصت تبدیل خواهد شد. مردم هم امیدوار باشند و بدانند شبانه‌روز تلاش می‌کنیم. تاکنون هم قدم‌های خوبی برداشته شده و خبرهای خوبی برای مردم در پیش خواهد بود.

وی انتقاد رییس‌جمهور از برخی طرح‌های دو فوریتی در مجلس را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: آقای احمدی‌نژاد گفت که مجلس با برخی طرح‌های دو فوریتی که در دستور کار قرار داد، محدودیت‌هایی را برای دولت در این شرایط ایجاد کرده و تاکید داشتند که با همدلی به راحتی می‌توان از مشکلاتی که دشمن برای کشور ایجاد کرده، عبور کرد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه با اشاره به اظهارات رییس‌جمهور درباره معوقات بانکی، یادآور شد: رییس‌جمهور گفت که تنها ۲۰ درصد معوقات بانکی در امر تولید مورد استفاده قرار می‌گیرد و ۸۰ درصد کسانی که به سیستم بانکی بدهکارند پول‌هایی را که از بانک‌ها گرفته‌اند در بخش خرید و فروش استفاده می‌کنند که این خود از عوامل بر هم خوردن تعادل بازار است و دولت برنامه‌ریزی‌هایی کرده که این پول‌ها را به بانک‌ها برگرداند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس، خاطرنشان کرد: آقای رییس‌جمهور گله داشتند که ۹۰ درصد از کسانی که به بانک‌ها بدهکارند، دانه درشت‌هایی هستند که نباید به آنها فرصت داده شود و باید هر چه سریع‌تر پول‌ها را برگردانند. اما برای ۱۰ درصدی که مربوط به کشاورزی و صنعت است و در تولید به کار گرفته می‌شود باید مدارا کنیم.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: رییس‌جمهور مطرح کردند که در حال پیگیری هستند که بانک‌ها مازادی که برداشت کرده‌اند را به بانک مرکزی برگردانند تا رشد نقدینگی هم کنترل شود.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، تاکید رییس‌جمهور بر لزوم رعایت مرز قوا را مورد اشاره قرار داد و گفت: آقای احمدی‌نژاد عنوان کردند که هر کدام از سه قوه باید کار خود را انجام دهند و به صراحت گفتند که اگر دولت بخواهد خود را جای مجلس ببیند و قانون‌گذاری کند، خطا و فساد است و بالعکس اگر مجلس در اجرا دخالت کند،‌ زیان‌آور است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات دولت در مورد مسایل اقتصادی، اظهار کرد: رییس‌جمهور مطرح کرد که دولت به صورت عالمانه و مدبرانه حرکت می‌کند و حداقل سه جلسه سه ساعته در هفته را در خصوص مسایل اقتصادی مردم برگزار می‌کند و می‌تواند در شرایط فعلی با اقتدار، کارآمدی بیشتری تحت لوای ولایت داشته باشد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: آقای احمدی‌نژاد تاکید کردند که باید داغی بر دل دشمن بگذاریم که برای همیشه فراموش کند که چنین برخوردی را با کشورمان می‌کند.

حاجی دلیگانی همچنین بخشی از سخنان رییس‌جمهور درباره انتخابات آینده را مورد اشاره قرار داد و گفت: رییس‌جمهور گفت برای انتخابات آینده هم باید شرایطی به وجود آوریم که در شرایطی آرام و بدون طرح مسایلی که باعث کدورت می‌شود و بوی قدرت‌طلبی از آن می‌آید، انتخابات برگزار شود.

این عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان ادامه داد: آقای احمدی‌نژاد مطرح کردند که یقین دارم قریب به اتفاق نمایندگان دلسوزند و با هم، هم‌عقیده هستیم. در واقع همه بچه‌های انقلابیم و تفاوتی بین دولت و مجلس نیست لذا باید دست در دست هم ظرف مدت کوتاهی تمام مشکلاتی که برایمان به وجود آمده را برطرف کنیم. مجلس و دولت باید همیشه به ویژه در شرایط سخت در کنار مردم باشند.

وی با بیان اینکه دیدار نمایندگان با رییس‌جمهور از ساعت ۱۹:۱۰ تا ۲۱:۳۰ به طول انجامیده، این دیدار را دوستانه و خودمانی توصیف کرد و گفت: حدود ۱۳۰ نفر از نمایندگان در این جلسه حضور داشتند و البته تعدادی هم به دلیل شرکت در مراسم دهه اول محرم نتوانسته بودند به این جلسه بیایند.

به گفته حاجی دلیگانی، ۳۳ نفر از نمایندگان حاضر برای سخنرانی در جلسه دیدار با رییس‌جمهور ثبت‌نام کرده‌ بودند که چهار نفر از آنها (علی‌اکبر ناصری نماینده بابل، مهدی هاشمی نماینده تهران، جواد کریمی‌قدوسی نماینده مشهد و رضا آشتیانی نماینده قم) صحبت کردند.

این عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس اضافه کرد: من فکر می‌کنم علاوه بر اینکه با برگزاری جلسه امشب، قلب امام زمان (عج) خشنود شد، مقام معظم رهبری هم قطعا از این تعامل خرسندند و مردم هم که آرزو دارند مسئولین به جای اینکه وقت‌شان را صرف مجادلات بیهوده کنند، صرف حل و فصل مشکلات مردم کنند، از برگزاری این جلسه راضی هستند زیرا در جلسه شب گذشته جز حرف و مشکلات مردم و برنامه‌ریزی برای چگونگی خدمت هر چه بیشتر به مردم چیز دیگری مطرح نشد. http://hadidnews.com/vdcdxx0f.yt0zn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما