تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۶
محمد مرسی گفت که پایبندی مصر به توافقنامه کمپ دیوید منوط به صلح فراگیر و عادلانه در منطقه است، و تجاوز و کشتار نمی تواند صلح و ثبات را در منطقه مستقر کند.
به گزارش حدیدنیوز، فارس به نقل از فلسطین الیوم نوشت: محمد مرسی رئیس جمهور مصر دیروز بعد از دیدار با رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در کنفرانسی مطبوعاتی تاکید کرد که شاخص‌هایی در مورد امکان آتش‌بس در غزه میان طرف‌های درگیر در آینده‌ای نزدیک وجود دارد، اما ضمانت‌های موکدی در این زمینه ارائه نشده است.

وی که در کنفرانس مطبوعاتی در مقر ریاست جمهوری‌اش در قاهره صحبت می‌کرد، گفت: اگر اوضاع تشدید شود و یا حمله زمینی صورت گیرد، این موضوع عواقب وخیمی را برای منطقه دارد و ما و جهان آزاد این موضوع را قبول نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: غزه و ساکنان آن در جایگاه یک ملت اشغال شده هستند، آنها حقوقی دارند و ما نیز وظایفی در قبال آنها داریم، این مرحله از مراحل قبلی متفاوت است، رهبران منطقه الان متفاوت از قبل هستند و ما سعی خواهیم کرد تا با تمام جدیت خود تجاوزها را متوقف و آتش بس را ایجاد کنیم.

مرسی ابراز دشت: اگر ما از توافقنامه صلح [بین مصر و اسرائیل] سخن می‌گوییم و می‌گوییم که به آن پایبند مانده‌ایم، در آن توافق قید شده که باید صلح فراگیر و عادلانه در منطقه باشد، اما شواهد این را نشان نمی‌دهد. ما باید بدانیم که تجاوز و کشتار نمی‌تواند صلح و ثبات را در منطقه مستقر کند. http://hadidnews.com/vdcivzaz.t1au32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما