تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۴
سریال انیمیشن «مقتل‌خوانی» از تولیدات مرکز صبا در ۲۰ قسمت ۱۰ دقیقه‌ای به نویسندگی و کارگردانی علیرضا فرمانی به روایت حادثه عاشورا برای کودکان می‌پردازد.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از ایسنا، این مجموعه به بهانه‌ی روایت رویداد عظیم حماسه عاشورا و نهضت حسینی (ع) با شیوه‌ای نو و زبانی تازه برای کودکان ساخته شده و از مرگ معاویه و آغاز حکومت یزید و خودداری امام حسین (ع) از بیعت با یزید و حرکت آن امام به سوی مکه و سپس کوفه و توقف در کربلا و حوادث و اتفاقات عظیم تاسوعا و عاشورا حکایت دارد.

به گفته‌ی کارگردان در این سریال سعی شده تا با نگاه مذهبی ساده همراه با واقعیت و بیانی ساده و آشنا برای کودکان همزمان مخاطب هم واقعیت‌های این رویداد مهم را درک کند و هم جذابیت کار حفظ شود. این سریال با تکنیک دوبعدی به کمک کامپیوتر ساخته شده است و قرار است پخش آن از ساعت ۹ و ۱۰ دقیقه روز یکشنبه از شبکه پویا شروع شود.

فرمانی عوامل تولید خود را به شرح ذیل اعلام کرد:

طراح شخصیت: جواد ابراهیم خانی، ارشاد میرشجاعی، طراحان کلید: عباس صالحی فر، جواد ابراهیم‌خانی، حسین بابایی، طراح فضا و لی اوت: بهنام شجاعی،

ساخت موسیقی: امید فتح الهی، طراح میانی: فرزاد رضاخانی، امینه فروغی، متین زاده، فاطمه دادی پور، دسن: دلربا چیتائی، مرجان تقی پور، چک: آزاده پوراشراف، فاطمه حقیقی راد، بک گراند: معصومه تات، نوید بیژنی و فاطمه مس چی. http://hadidnews.com/vdcguq9q.ak9z74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما