تاریخ انتشار :شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۴۸
اخبار ويژه روزنامه هاي صبح شنبه؛

همان چيزي كه اسرائيل مي ترسيد بر سرش آمد

VOA: آمريكا بر لبه پرتگاه مالي ايستاده است، قطع حملات نتانياهو براي سه ساعت باهشدار محمد مرسي
همان چيزي كه اسرائيل مي ترسيد بر سرش آمد
به گزارش حدیدنیوز، اخبار ویژه روزنامه های امروز پنج شنبه را در اینجا می توانید بخوانید:

*روزنامه کيهان:

لوموند ديپلماتيك:اروپا بلور ترك برداشته است
دموكراسي در اتحاديه اروپا به لطف بحران اقتصادي به حال تعليق درآمده و نوعي سزاريسم حاكم است كه مي تواند به فاشيسم بينجامد.

نشريه فرانسوي لوموند ديپلماتيك با انتشار ارزيابي فوق درباره بحران سياسي- اقتصادي موج، در اتحاديه اروپا نوشت: نيشخندي تلخ، تشويق يا نقشي برگور؟

اهداي جايزه صلح نوبل به اتحاديه اروپا در ماه گذشته، باعث شگفتي شد چرا كه در همان زمان بانك مركزي اروپا و كميسيون بروكسل جنگي بودجه اي- رياضتي بر عليه كشورهاي عضو براه انداخته بودند. چنين بزرگداشتي البته در مورد ماهيت رژيم سياسي اتحاديه اروپا پرسش برانگيز است.

اين نشريه با يادآوري عباراتي از زيگموند فرويد مي نويسد: «اگر ما بلوري را به زمين بزنيم، متلاشي خواهد شد، اما به شيوه اي ويژه؛ از شكسته شدن آن، بنا به بافت لايه هاي تشكيل دهنده اش، ذراتي به دست مي آيند كه شكل آنها، هر چند ناپيدا، پيشاپيش بنا به ساختار بلور تعيين شده است.»

اين نظر فرويد كه در سال هاي ۱۹۳۰ درباره بيماران رواني گفته شده، در مورد بيماران سياسي هم صدق مي كند. در صف نخست اين بيماران اتحاديه اروپا قرار دارد، ساختاري كه ترك برداشته و رخنه در آن افتاده است.

در ادامه گزارش لوموند ديپلماتيك آمده است: بحران اقتصادي اي كه از سال ۲۰۰۷ آغاز گشت، تناقضهاي دروني ساختار اروپايي را برجسته كرد و نشان داد كه اتحاديه اروپا برسياست زورگويي استوار است و زمينه آن را دارد كه ساز و كارهاي دمكراتيك را با توجه به بحران هاي اقتصادي و مالي به تعليق بكشاند.

از چهار سال پيش، نهادهايي چون بانك مركزي و كميسيون اروپايي تن به هيچ گونه كنترل مردمي نمي دهند. اين نهادها با همراهي فعالانه طبقات حاكم كشورهايي چون ايرلند، مجارستان، روماني، يونان، ايتاليا، اسپانيا، پرتغال و فرانسه،... برنامه هاي خود را به مردمان اين كشورها تحميل كرده اند.

نويسنده با مرور چهار بحران اقتصادي در سال هاي ۲۰۰۷، ۲۰۰۸، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ كه تا به امروز تداوم يافته، تأكيد مي كند: ورشكستگي چهارمين بانك سرمايه گذاري جهان يعني لمن برادرز در سال ۲۰۰۸ ضربه نخست براي بردن نظام مالي جهاني به لبه پرتگاه ورشكستگي بود.

در سال ۲۰۰۹ نيز اروپا در مركز بحران اقتصادي قرار مي گيرد و گردونه جهنمي به راه مي افتد؛ بالا رفتن نرخ بهره قروض دولت ها در كشورهاي پيراموني، همگاني شدن روش هاي انقباضي مالي، رشد كاهش يابنده و يا در حال سقوط آزاد. در چنين بحراني، همين كه بانك مركزي اروپا از دادن ضمانتهايش سر باز مي زند، حاكميت ملي كشورها در تركيب با واحد پولي يكسان يكسره به تهاجم سودخواهان سپرده مي شوند.

اين گزارش حاكي است: در مرحله چهارم بحران كه از ماه ژوئيه ۲۰۱۱ آغاز مي شود، بحران بدهي هاي كشورهاي پيراموني اروپا به برخي كشورها در قالب اروپا چون ايتاليا كشانده مي شود.

تمامي قاره دوباره در بحران، و به ويژه كشورهاي جنوب در ركود اقتصادي فرو مي روند. در همين زمان بحران اقتصادي بيش از پيش سياسي مي شود. تنش هايي در سطح جهاني، و به ويژه در كشورهايي چون اسپانيا، ايتاليا، پرتغال و يونان كه در درون تلاطم هاي اقتصادي قرار دارند، روي مي دهند.

نقش بنياد مالي جهاني (IIF) در اين دوران نقشي اساسي است. اين بنياد، كه به گونه اي براي شركت هاي مالي جهاني لابي گري مي كند، تمامي نيرويش را براي فشار آوردن به نمايندگان دولت هاي ملي و اتحاديه اروپا به كار مي گيرد.

لوموند ديپلماتيك با پيش بيني بناپارتاليسم و فاشيم و نازيسم به اروپا مي نويسد: اروپا از آغاز بحران پي درپي نشانه هاي يك رژيم خودكامه را از خود نشان داده است. اكنون تكنوكرات هاي فاقد مشروعيت روي كار مي آيند. آنتونيوگراشي نظريه پرداز ايتاليايي اين گرايش به خودكامگي نظامهاي دمكراتيك در دوران بحراني را «سزاريسم» مي نامد.

در سده ۱۹ و در نيمه نخست سده ۲۰، بيشتر از درون ارتشها بود كه سزاريسم سر برمي آورد. ناپلئون بناپارت، اتو ون بيسمارك و بنيتو موسوليني ۳ چهره نمادين اين جريان بوده اند. سزاريسم نام خود را از ژنرال رومي محبوب مي گيرد. سازوكار فعلي اتحاديه اروپا گونه اي از سزاريسم است.

پس از جنگ جهاني دوم، بعضي از نهادهاي دمكراتيك از جمله دادگاه قانون اساسي و بانك هاي مركزي مستقل بيش از پيش در اروپاي غربي قدرتمند شدند. نظريه اي كه بر مبناي آن نخبگان آن زمان اروپا رفتار مي كردند اين بود كه نظام هاي خودكامه «همزاد»، يعني نازيسم و استالينيسم، فرآورده «زياده روي» در دمكراسي بوده اند. به همين دليل بايد دمكراسي را از انحراف خودش بركنار نگه داشت.

از همان آغاز پيدايش، برنامه اتحاديه اروپا در درون اين نگرش دور نگه داشتن مردمان از قدرت پا گرفته است. اين جريان از سال ۲۰۰۹ شدت بيشتري گرفته است. اتحاد اقتصادي و پولي به ابزار اعمال قدرت در مديريت اقتصادي و اجتماعي ناشي از بحران تبديل شده اند.

چنين است كه برخلاف آن چه رسانه هاي حاكم و روشنفكر اروپاي ليبرال مي خواهند بباورانند، گزينه پيش رو، پيگيري ساختن اتحاديه اروپا در مقابل بازگشت به ناسيوناليسم نيست بلكه گزينه اي است كه دو پديده متضاد را در برابر همديگر مي نهد؛ سزاريسم يا دمكراسي.


هاشمي اسطوره ما نيست اما در زمين ما بازي مي كند

عضو متواري گروهك ملي-مذهبي خواستار استفاده اپوزيسيون از برخي مواضع هاشمي شد. وي در عين حال معتقد است جامعه به هاشمي اعتماد ندارد.

تقي رحماني در مقاله اي با طرح اين پرسش كه از هاشمي چه مي خواهيم، نوشت: برخي در نقد هاشمي از تاريخ گذشته او مي گويند كه غلط نيست اما هاشمي هنوز بر سر خواسته هاي تير ماه ۸۸ تأكيد دارد هاشمي آزادي زندانيان سياسي انتخاباتي، دلجويي از خانواده آسيب ديدگان؛ آزادي مطبوعات و گفتگو براي تفاهم را تكرار كرده هر از گاهي به شيوه خود حرف مي زند.

اصلاح طلبان هم زماني كه رفرم را شروع كردند و باب ميل آزادي خواهان سخن گفتند متناسب منافع خود حركت مي كردند و هنوز هم چنين مي كنند. راديكال هاي آنان با نشريه ايران فردا حاضر به مصاحبه نبودند و بعد تندتر رفتند. پس هاشمي هم مطابق موقعيت و منافع خود عمل مي كند.

وي با بيان اينكه مخالفان سفت و سخت هاشمي چند دسته هستند، مي افزايد: جمعي را نظر بر اين است كه هاشمي بايد چون ما شود و دموكراسي خواه گردد تا پذيرفته شود؛ اين گونه خواسته نشان از امري غيرممكن مي دهد.

در اين صورت منافع متفاوت افراد كه عامل اصلي موضع گيري هستند كجا مي رود؟ بايد بدون اسطوره سازي از همراهي راهبردي همه نيروها و افراد استفاده كرد. تازه توجه كنيم كه هاشمي به خاطر گذشته اش نمي تواند اسطوره شود.

وي كه پس از فتنه سال ۸۸ به پاريس گريخت در ادامه اين تحليل مي نويسد: اعمال و مواضع هاشمي منتي بر ما ندارد چون در شرايط حاضر مخالف سياست هاي موجود است، ما هم هستيم. اين مخالفت را بايد براي تأثير بيشتر همسو كرد.

تقي رحماني نوشت: برخي دوستان مي گويند هاشمي در ساختن وضع فعلي نقش اصلي را داشته و خود خرابي ها را جبران كند. اما مگر اين ممكن است اگرچه غيرممكن نيست اما هاشمي ديدي دارد و منافعي و موقعيتي كه در آن زندگي مي كند و دليلي براي مواضع خود دارد كه البته ما به آن باور نداريم.

اما چرا در سياست ما حداكثري هستيم؟! اين نگاه خطرناك است اين اشتباه را روشنفكران اول انقلاب با رهبر انقلاب، كردند و نتيجه خوبي نگرفتند. آفت اين نگاه آن است كه در اين روال ما به دنبال كسي مي گرديم كه با او بيعت كنيم و اين يعني فاجعه را طلب كردن.

وي با استناد به يكي از منافقين عضو سازمان مجاهدين (انقلاب) نوشت: آقاي (ابوالفضل) قدياني مي گفت من آقاي خميني را قبول داشتم اما بايد به سخن بازرگان هم گوش مي دادم كه به امام انتقاد مي كرد اما چنين نكردم در حالي كه بازرگان به گردن من حق داشت و اينها بودند كه امثال من را به آگاهي رسانده بودند اما من به امام ديد بيعت داشتم و اين ديد غلط بود.[!]

وي با ابراز تأسف از اختلافات كريم سنجابي و بازرگان در آستانه انقلاب اسلامي نوشت: بايد گفت كه رقابت فردي آقاي بختيار با مرحوم سنجابي و رقابت مرحوم سنجابي با بازرگان باعث شد به ناشناخته اي در عالم سياست اعتماد صددرصد كنند و در عمل به جاي همكاري با هم براي گرفتن امتياز از روحانيت، به رقابت باهم در جلب اعتماد از روحانيت بپردازند.

هاشمي از اين اشتباه اين بزرگان سود جست. پس نقش نادرست راهبردي بزرگان خود را در ايجاد حوادث گذشته ببينيم. قرار نيست ما به دنبال منجي باشيم. با اين ديد حر زمانه شدن و منجي يابي و نقد هاشمي امري غير راهبردي است. حر زمانه شدن را نمي توان از هر كس انتظار داشت.

عضو گروهك ملي-مذهبي و نزديك به سازمان منافقين مي نويسد: فراموش نكنيم هاشمي از كارنامه خود جمع بندي و نظر دارد. از شرايط انقلاب تحليل دارد. درست بودن و نبودن گذشته افراد نياز به زمان و مرور تاريخ دارد تا همگاني شود. اما مگر موسوي، كروبي، خاتمي و تاج زاده يك باره تمام گذشته خود را نقد كردند يا تاكنون كرده اند يا خواهند كرد؟

اين ضد انقلاب مقيم فرانسه سپس به اعتماد جامعه به هاشمي پرداخت و نوشت: اما مهمترين مخالفت با همراهي راهبردي با هاشمي اين است كه جامعه به هاشمي اعتماد ندارد اين نقد را بايد با دقت بررسي كرد كه موضوع مناسب و قابل اعتنايي است.

شرايط دموكراسي خواهان [ اسم مستعار جريان برانداز] و اصلاح طلبان را بايد بررسي كرد و موقعيت جنبش سبز را در نظر گرفت و... مانور هاشمي در حكومت است نه در جامعه. اگر فضا باز شد او مختار است كه انتخاب كند. اما هاشمي باعث شده كه معترضان به سياست هاي حاكميت، زمزمه مخالفت سر دهند، اين كشمكش امري تاكتيكي نيست بلكه امري واقعي است كه از تضاد منافع و موقعيت برمي خيزد، در نتيجه براي ما قابل اعتنا است.

وي ادامه مي دهد: مانور در دورن حاكميت حتي كار خاتمي هم نيست، كروبي و موسوي هم در حصرند. همچنين بسياري از نيروهاي سياسي طرفدار دموكراسي تحت فشار هستند و امكان فعاليت مؤثر از ايشان گرفته شده است.

شايد همين فشار ما را عصباني كند كه تندتر شويم اما تند شدن بدون چشم انداز و قدرت لازم يعني بي اثر شدن نيروي مؤثر كه مي تواند كار مهمي كند. هر مانوري كه بتواند قدرت مطلقه را متزلزل كند خوب است. تا بتواند كشور را از تك گويي در اعلام مواضع به نقد تك گويي بكشد. اين به نفع است. منتها بايد اين صدا شنيده شود.

هاشمي داراي اين توان است و حتي بازيگران بين المللي هم به اين مسئله توجه دارند. آنها به ميل ما رفتار نمي كنند. توان بازيگران داخلي را سنجش و بر روي آنها حساب باز مي كنند و هنر ما اين است كه به اين محاسبه پي ببريم تا بتوانيم بهتر عمل كنيم.

وي اضافه مي كند: در نتيجه هاشمي در درون حكومت مانور مي دهد وظيفه ما شيفتگي يا نفرت نيست چيزي كه در بعضي از مواضع دوستان مشاهده مي شود انگار به مخالف خود مي گويند بيا خواسته ما را انجام بده تا بعد ببينيم چه مي توانيم با تو بكنيم. بايد بپذيريم هر كس بازي خود را مي كند و نقاط مشترك را راهبرد تعيين مي كند. هاشمي تلاطم را در حد توان راه انداخته و باز ادامه مي دهد چرا كه بايد ادامه دهد. ما در اين ميانه چه مي كنيم اين مهم است. ما كه با خاتمي و هاشمي به دموكراسي نرسيده ايم كه از آنها عبور كنيم يا نااميد شويم. جامعه مدني و مبارزه مدني ايجاب مي كند كه از شيوه همه يا هيچ گذر كنيم.


VOA: آمريكا بر لبه پرتگاه مالي ايستاده است

صداي آمريكا در گزارشي اعلام كرد دولت اين كشور بر لبه پرتگاه مالي ايستاده است.
بخش انگليسي VOA در گزارشي با عنوان «آمريكا بر لبه پرتگاه مالي» تأكيد كرد: توجه رئيس جمهور و كنگره پس از انتخابات اخير معطوف به پديده اي در عرصه اقتصاد آمريكا شده كه از آن به عنوان پرتگاه مالي ياد مي شود.

اوباما جايگاه فعلي اقتصاد آمريكا را لبه پرتگاه خوانده است اگر دو حزب دموكرات و جمهوري خواه تا اول سال ۲۰۱۳ (يك ماه و نيم ديگر) به توافق نرسند، ايالات متحده با افزايش ماليات ها و كاهش هزينه هاي بسياري از مراكز و ادارات دولتي مواجه خواهد شد كه رقم آن به ۶۰۰ ميليارد دلار مي رسد.

اين گزارش حاكي است: قوانين كنوني ماليات به تمامي شهروندان، فارغ از ميزان درآمدشان، اين امكان را مي دهد كه ماليات كمتري بپردازند. قانون تخفيف مالياتي سالهاست كه در آمريكا اجرا مي شود، اما مهلت اجراي آن در پايان سال جاري ميلادي به اتمام خواهد رسيد.

دموكرات ها درصدد آنند كه ميزان مالياتي را كه ثروتمندان مي پردازند افزايش دهند و به تعبير ديگر ماليات پرداختي را منوط به ميزان درآمد كنند. عدم توافق قطعي نمايندگان دو حزب اصلي سياسي آمريكا تا شش هفته ديگر، كشور را به سمت ركوردي ديگر خواهد برد و از ميزان هزينه هاي مجاز ارتش و از بودجه بسياري از برنامه هاي اجتماعي كاسته خواهد شد.

اين رويداد به ميزان بيكاري در جامعه آمريكا نيز دامن خواهد زد و به همين دليل به پرتگاه مالي تعبير مي شود. عدم توافقي است كه رئيس جمهوري آمريكا نسبت به آن هشدار داده است.

صداي آمريكا اضافه كرد: تاكنون اما توافقي ميان نمايندگان مردم از دو حزب دموكرات و جمهوري خواه حاصل نشده است و هيچ يك از دو طرف موضع خود را تغيير نداده اند. برخي تحليلگران اقتصادي برآنند كه در عين ممكن بودن، قدري دور از ذهن است كه دو حزب سياسي تا پايان سال جاري به چنين توافقي برسند.

صداي آمريكا با بيان اينكه سقف بدهي هاي آمريكا از ۱۶ تريليون (۱۶هزارميليارد) دلار گذشته، يادآور شد: باراك اوباما وعده داده كه ميزان بدهي ها را كاهش دهد اما موفق به حصول توافق با مخالفان نشده است.


بي بي سي: همان چيزي كه اسرائيل مي ترسيد بر سرش آمد

حمله موشكي حماس به تل آويو همان چيزي بود كه اسرائيل نگران آن بود.
شبكه دولتي انگليس با بيان اين مطلب و با اشاره به بكارگيري موشك هاي فجر با برد ۷۵كيلومتر، از سوي مقاومت اسلامي فلسطين اعلام كرد: تل آويو از سال ۱۹۹۱ و جنگ آمريكا با عراق بر سر كويت مورد حمله موشكي قرار نگرفته بود.

اكنون حماس به اين سطح از توانمندي دست يافته كه بتواند تل آويو را در فاصله ۷۵ كيلومتري تهديد كند.

بي بي سي اضافه كرد: راكت فجرنمونه پيشرفته اي از يك سيستم كوتاه برد است كه ايران در سالهاي اخير روي آن كاركرده است. برخي گزارش ها حاكي از آن است كه حزب الله لبنان شمار قابل توجهي از اين راكت ها را در اختيار دارد و آنها را خيبر-۱ نامگذاري كرده و در نبرد پيشين با اسرائيل توانست اهدافي در عمق خاك اسرائيل را با اين راكت ها هدف قرار دهد.

اسرائيل طي دو روز گذشته تلاش زيادي مي كرد تا محل هاي نگهداري اين راكت ها را بزند اما كارايي سيستم دفاع ضدموشكي اسرائيل موسوم به گنبدآهنين اكنون با چالش جدي مواجه است.

شبكه دولتي انگليس يادآور شد: طي پنجاه سال گذشته از زمان تشكيل اسرائيل، معادله نظامي بين اسرائيل و فلسطيني ها به شكل كاملا روشني يك طرفه و به نفع اسرائيل بود اما اكنون فلسطيني ها با داشتن راكت هايي با بردهاي مختلف به درجه اي رسيده اند كه توانسته اند از نظر تعداد و برد راكت هايشان به تهديدي براي اسرائيل تبديل شوند.


*روزنامه جمهوري اسلامي:

قطع حملات نتانياهو براي سه ساعت باهشدار محمد مرسي

ديروز هنگام ورود نخست‌وزير مصر به غزه، محمد مرسي با ارسال پيامي درباره به خطر افتادن جان نخست‌وزير كشورش در سفر به غزه به رژيم صهيونيستي هشدار داد.

به دنبال اين هشدار، به دستور نتانياهو نخست‌وزير رژيم صهيونيستي حملات اين رژيم در زمان حضور هشام قنديل در غزه به مدت سه ساعت قطع شد.

ناظران سياسي جهان عرب اين اقدام نتانياهو را نشانه‌اي از وجود روابط صميمانه ميان قاهره و تل‌آويو دانستند.

رئيس‌جمهور مصر نيز در واكنش به جنايات صهيونيست‌ها در غزه، به محكوم‌كردن آن اكتفا كرد و عليرغم اصرار مردم مصر به قطع روابط با رژيم صهيونيستي حاضر نشد به اين خواسته ملت عمل كند.

برخي خبرگزاري‌هاي نزديك به سازمان سينمايي كشور با ارائه تحليلي از تحريم‌هاي جديد آمريكا و انتخاب تيتر مضحك"‌آمريكا لاله را تحريم كرد" مدعي شدند كه اين تحريم‌ها دامن طرح توليد فيلم لاله را هم خواهد گرفت.

لابد بايد نتيجه گرفت فيلمي كه آمريكا بر سر راه توليد آن مانع قرار دهد فيلم خوبي است و مخالفان فيلم در دامن آمريكايي‌ها افتاده‌اند! اين جريان جديد در حالي به راه افتاده كه سازمان سينمايي كشور هنوز در خصوص اطلاعات منتشره مبني بر اينكه با پيگيري‌هاي اسي نيك‌نژاد عضو انجمن كارگردانان هاليوود قرار بوده است كمپاني برادران وارنر (كمپاني صهيونيستي دخيل در توليد اغلب آثار ضداسلامي و ضدايراني) در اجراي طرح توليد فيلم به اصطلاح فاخر لاله نيز مشاركت داشته باشد. پاسخي به افكار عمومي و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نداده است.

*وطن امروز:

انهدام شبکه تروریستی در خوزستان

به همت وزارت اطلاعات عناصر تروریستی وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی در استان خوزستان دستگیر شدند.

به گزارش روابط‌عمومی وزارت اطلاعات، با الطاف الهی و توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) و با تلاش‌های شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان(عج)، در چند روز گذشته تعدادی از عناصر تروریست وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه که با انجام چندین مورد بمبگذاری در شبکه‌های انرژی استان خوزستان درصدد اخلال در امنیت استان و ایجاد ناامنی در زندگی شهروندان خوزستان بودند به همراه مقدار قابل‌توجهی مواد منفجره و اقلام ارسال شده از یکی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس شناسایی و بازداشت شدند.

این عناصر با هدایت سرویس‌های جاسوسی غربی _ صهیونیستی درصدد اقدامات خرابکارانه دیگری بودند که به لطف الهی کشف و خنثی شد. در این عملیات تعداد ۷ بمب آماده انفجار و وسایل ارتباطی و مخابراتی کشف و ضبط شده است. اطلاعات تکمیلی مربوط به این تیم تروریستی متعاقبا به استحضار ملت شریف ایران خواهد رسید.

*خراسان:

سفر يک مسئول دولتي به ۴ استان با هواپيماي اختصاصي

بر اساس گزارش يک نهاد نظارتي، يکي از مسئولان سياسي دولت طي ماههاي گذشته ۴ سفر به استانهاي مختلف کشور با هواپيماي اختصاصي داشته است. بر اساس بررسي اين نهاد، دو استان از اين مقاصد، تنها حدود ۴ ساعت با خودرو از تهران فاصله دارند.


*روزنامه تهران امروز:

تاييد نهايي استخدام ۳۹ هزار نفر در وزارت بهداشت

بر اساس بخشنامه اي که طي روزهاي اخير توسط رحيمي معاون اول رييس جمهور به دکتر دستجردي و معاونت برنامه ريزي رييس جمهور ابلاغ شده،هيئت دولت موافقت خود را با افزوده شدن ۳۹ هزار و ۹۰۱ پست جديد به سقف پست هاي سازماني وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي اعلام کرده تا رسما فرآيند استخدام متقاضيان در اين وزارتخانه به مراحل نهايي خود برسد.


در كشور قحط الرجال نيست

حدود پانزده سال است كه آيت‌الله علي‌اكبر هاشمي رفسنجاني دولتش به پايان رسيد‌ه اما طي اين سال‌ها ‌روزي نيست نزديكانش خبر ندهند كه «عده‌اي از او خواستند در صحنه سياسي و انتخابات آينده بيشتر حضور پيدا كند.»

اين در حالي است كه هاشمي بعد از رياست‌جمهوري همواره در راس مراكز مهم تصميم گيري همچون «مجلس خبرگان» و «مجمع تشخيص مصلحت نظام» بوده و مشخص نيست آنان كه اين درخواست را از «آيت‌الله» دارند منظورشان چيست و آيا از نظر حاميان رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به جز «رياست‌جمهوري» ساير «پست ها»مقدمات حضور هاشمي در صحنه سياسي را فراهم نمي‌كند؟!

روز گذشته نيز خبر رسيد در ديدار «جمعي از اعضاي كانون نمايندگان ادوار غرب كشور در مجلس شوراي اسلامي» باز هم عده‌اي از هاشمي خواستند در «صحنه سياسي و انتخابات آينده» حضور بيشتري داشته باشد! اما جالب‌تر از اين سوال تكراري، پاسخي است كه وي به اين سوال داده است.

ظاهرا هاشمي در پاسخ گفته است كه «خوشبختانه در كشور قحط الرجال نيست.» هاشمي‌گفت: نيروهاي دلسوز، کارآمد و توانمند مي‌توانند بار مديريت صحيح کشور را به عهده گيرند . زيرا در شرايط کنوني هر کس دلش براي انقلاب و نظام اسلامي مي‌سوزد، بايد اشتباهات را شناسايي و براي جبرانش تلاش کند.


سخنگوي جريان انحرافي نيستم

مهدي خورشيدي داماد خانواده «احمدي‌نژاد‌»‌ها مي‌گويد، بنده سخنگوي جريان انحرافي نيستم. فرزند احمد خورشيدي آزاد كه مدتي است از «رياست‌جمهوري» به «مجمع تشخيص مصلحت نظام» نقل مكان كرده ديروز در حاشيه مراسم سالگرد احمد رضايي پسر محسن رضايي كه در آستان مقدس امامزاده صالح برگزار شد،‌ به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

با توجه به سابقه نزديكي خورشيدي به اسفنديار رحيم مشايي «رئيس دفتر رئيس‌جمهور» اكثر سوالاتي كه از او پرسيده شد درباره جريان انحرافي و فعاليت‌هاي انتخاباتي دولت بود. او درباره برنامه‌هاي جريان انحرافي براي انتخابات رياست‌جمهوري آينده و شوراي شهر، خاطرنشان کرد: از خود جريان انحرافي بپرسيد، بنده خبر ندارم و سخنگوي آنها نيستم.

ناگفته نماند بسياري معتقدند خروج خورشيدي از دولت به خاطر درخواست جريان انحرافي بود. همچنين «معاون دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام» در پاسخ به اين سوال که دولت کانديدايي را براي انتخابات رياست‌جمهوري آينده معرفي مي‌کند يا خير، اظهار داشت: اکنون زمان تحريم‌هاست و بايد تلاش کنيم فشار تحريم‌ها بر مردم کاهش يابد و بحث درباره انتخابات خيلي زود است.


با سينه‌زني و عجل لوليک الفرج کلاه ما را برداشتند

مرتضي طاهري از مداحان پايتخت به زندگي نيوز گفت: براي آنکه جلسات دچار انحراف نشود و جريانات و افکار انحرافي در جلسات راه پيدا نکند، بايد در جلسات خود از يک روحاني با سواد، مهذب، خود ساخته و اخلاقي استفاده کنيم تا در جلسات ما اخلاق، منش، روش و سيره اهل بيت(ع) را بگويد.

وي ادامه داد: مردم عادي براي چه در جلسات امام حسين شرکت مي‌کنند؟ مي‌آيند که رئيس‌جمهور شوند؟ مثل آن آقايي که کلاه ما را برداشت و در هيات‌ها سينه زد و با عجل لوليک الفرج براي همه مشکل درست کرد. خوب گول اين را مي‌خورديم، ما از چه کسي حمايت مي‌کرديم؟ بنده شخص خودم را مي‌گويم که از اين آقا حمايت کردم به خاطر همين مطلب؛ اول، عجل لوليک الفرج و دوم، سينه‌زني.

وي ادامه داد: آن وقت بيايد جلوي آقا بگويد من، من هستم! هيچ‌کس جلوي آقا هيچ چيزي نيست حالا اينها که چيزي نيستند!مردم عادي براي امام حسين، دين خود و ساخته شدن مي‌آيند، نمي‌آيند در جلسات خود را نشان دهند و کانديداي مجلس، کانديداي رياست‌جمهوري، رئيس اتحاديه، رئيس صنف و... بشوند؛ مردم که براي اين موارد به هيات‌ها نمي‌آيند! بلکه براي اهل بيت(ع) است که در جلسات مذهبي حضور پيدا مي‌کنند. وي خاطرنشان كرد: مردم مي‌آيند که ببينند اهل بيت(ع) چه گفته‌اند.

خوب بايد اين را به خوبي تبيين کرد تا مردم بفهمند و به آن عمل کنند. به اين ترتيب زندگي و هيات‌ها درست مي‌شوند.

*آرمان :

حضور کاندیدای احتمالی در ارگان‌های اقتصادی

شنیده شد که یک کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری اخیرا رفت‌وآمد‌های بسیاری را به برخی از ارگان‌ها و شرکت‌های اقتصادی کشور داشته است. این کاندیدای احتمالی طی روزهای اخیر در محل استقرار و دفاتر برخی از ارگان‌ها و شرکت‌های اقتصادی رفت‌وآمد دارد.

این کاندیدا در صدد است از این ارگان‌ها و شرکت‌های اقتصادی به‌عنوان ستاد انتخاباتی خود استفاده کند. به گزارش «محدوده» یک منبع آگاه در این رابطه گفت: وی با یکی از بزرگ‌ترین و بانفوذترین ارگان‌های اقتصادی به توافق رسیده تا این ارگان در انتخابات به‌طور حتم از وی حمایت کند. پیش از این ارگان موردنظر تنها از یک حزب قدیمی حمایت و پشتیبانی می‌کرد.


سخنگوی جریان انحرافی نیستم

شنیده شد که مهدی خورشیدی در مراسم ختم احمد رضایی سخنانی درمورد انتخابات و جریان انحرافی گفت. انتخاب نوشت؛ مهدی خورشیدی معاون دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم ختم احمد رضایی، پسر محسن رضایی اظهار کرد: اکنون زمان تحریم‌هاست و باید تلاش کنیم فشار تحریم‌ها بر مردم کاهش یابد و بحث درباره انتخابات خیلی زود است.

وی همچنین درباره سوال از رئیس‌جمهور تصریح کرد: سوال از رئیس‌جمهور حق مجلس است اما در شرایط فعلی بیش از هر چیزی اتحاد نیاز است.

چراکه هرچه اتحاد بیشتر باشد، بیشتر به سامان می‌رسیم و مقام معظم رهبری نیز بر این مسئله تاکید دارند. وی در پایان درباره برنامه‌های جریان انحرافی برای انتخابات ریاست‌جمهوری آینده و شورای شهر، خاطرنشان کرد: از خود جریان انحرافی بپرسید، بنده خبر ندارم و سخنگوی آنها نیستم.


۴۰۵ هزار تومان جریمه شدم، نه ۵۰ هزار تومان

شنیده شد که سعید حدادیان اخبار منتشرشده درباره مبلغ نقدی محکومیتش را غیرواقعی خواند. خبرآنلاین نوشت؛ مبلغی که در حکم من آمده است است، ۴۰۵ هزار تومان است. ۲۰۰ هزار تومان به‌دلیل شکایت رئیس‌جمهور و ۲۰۵ هزار تومان هم در نتیجه شکایت فرد دیگری است که من براساس حق قانونی خود به این حکم اعتراض خواهم کرد.

وی همچنین در واکنش به اینکه دفتر ریاست‌جمهوری حکم صادره را تأمل‌برانگیز خوانده بود، ادامه داد: بهتر بود تیم حقوقی ریاست‌جمهوری اخبار و اطلاعات خود را از سایت‌ها نگیرند! حدادیان همچنین خطاب به رئیس‌جمهور و نزدیکان وی که از او شکایت کرده بودند؛ عنوان کرد: وکیلی که حکم خود را از سایت‌ها می‌گیرد، شاید صلاحیت دفاع از شما را نداشته باشد. شما می‌توانید از وکلای بهتری استفاده کنید.


حذف شبکه‌های ایرانی از ماهواره آسیاست

شنیده شد که در ادامه تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، شبکه‌های ایرانی از ماهواره آسیاست نیز حذف شد. پرس‌تی‌وی گزارش داد: تلاش‌های غرب برای خاموش کردن صداهای مخالف و متفاوت در دنیای رسانه‌ها پایان ندارد.

در جدیدترین رخداد، شرکت آسیاست شبکه‌های ایران را از روی ماهواره‌های خود حذف کرد. مسئولان این شرکت ماهواره‌ای که مقر آن در هنگ‌کنگ است، اعلام کردند تصمیم آنها برای قطع خدمات به شبکه‌های ایران همسو با تحریم‌های جدید آمریکاست.


احضار تقوی‌فرد به دادسرا

شنیده شد که مدیرمسئول روزنامه خورشید با شکایت دادستان عمومی و انقلاب تهران به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد.

ایسنا نوشت؛ براساس احضاریه صادرشده از سوی دادسرای فرهنگ و رسانه «محمدرضا تقوی‌فرد» به‌دلیل آنچه که شکایت دادستان عمومی و انقلاب تهران خوانده شده، باید در شعبه ۹ این دادسرا حضور یابد. دلیل احضار و شکایت از «تقوی‌فرد» در احضاریه ابلاغ‌شده به دفتر روزنامه خورشید قید نشده، اما در متن آن تاکید شده که نامبرده به‌عنوان متهم و با اعلام جرم دادستان تهران باید در دادسرا حاضر شود.

محمدرضا تقوی‌فرد اخیرا در مصاحبه‌ای با یک وب‌سایت خبری با اشاره به مرگ یک وبلاگ‌نویس، مدعی شده بود، اگر احمدی‌نژاد از اوین بازدید می‌کرد، این اتفاق نمی‌افتاد.


مشایی ۲ سال است به جلسات ما نمی‌آید

شنیده شد که دبیر مجمع مازندارنی‌ها حضور مشایی در جلسه اخیر این مجمع را تکذیب کرد. آریا نوشت؛ جلالیان گفت: اسفندیار رحیم‌مشایی از حاضران جلسات ما در تهران بوده است اما ۲ سال است که دیگر در برنامه‌های ما شرکت نمی‌کند.

وی همچنین اظهار کرد: ما اخیرا جلسه‌ای در حضور مشایی نداشته‌ایم. جلسات ما مانند جلسات سایر استان‌هاست که در تهران برگزار می‌شود. در واقع ما یک ان‌جی‌او هستیم. وی گفت اخباری که درخصوص اظهارات اخیر اسفندیار رحیم‌مشایی در مجمع ما منتشر شده، صحت ندارد.


شعار هواداران علیه کفاشیان

شنیده شد که هواداران حاضر در ورزشگاه آزادی علیه رئیس فدراسیون فوتبال شعار دادند. شكست مقابل ازبكستان كافی بود تا هواداران حاضر در ورزشگاه یاد شكست‌های فوتبال جوانان و فوتسال بیفتند و علیه رئیس فدراسیون فوتبال شعار بدهند.

شكست تیم ملی مقابل ازبكستان هم به جمع ناكامی‌های این هفته فوتبال ایران اضافه شد و هواداران كه می‌دانستند علی كفاشیان در جایگاه ویژه ورزشگاه نشسته، علیه او شعارهایی سر دادند. آنها حدودا از ۵ دقیقه مانده به پایان بازی علیه كفاشیان شعار دادند و رئیس فدراسیون فوتبال هم خیلی زود ورزشگاه را ترك كرد.

*ابتکار:

داماد احمدي نژاد: سخنگوي جريان انحرافي نيستم

- داماد رئيس جمهور درباره برنامه انتخاباتي جريان انحرافي گفت: من سخنگوي جريان انحرافي نيستم، از خود جريان انحرافي بپرسيد.

به گزارش مهر، مهدي خورشيدي در حاشيه اولين مراسم سالگرد احمدرضا رضايي پسر دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه برنامه براي انتخابات چيست گفت: الان صحبت از انتخابات کردن زود است و به فرموده مقام معظم رهبري نبايد فضاي کشور را انتخاباتي کنيم.

معاون دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: موضوعي که امروز بايد مورد توجه قرار بگيرد مساله تحريم‌ها و کاهش فشار تحريم‌ها بر جامعه و مردم است بنابراين در شرايط فعلي اتحاد بيش از هر زمان ديگري مورد نياز جامعه است. http://hadidnews.com/vdcev78z.jh87pi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما