کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بنیاد شهید برای سیل‌زدگان چه کرد؟

20 فروردين 1398 ساعت 11:09

بنیاد شهید از پوشش خدمات بیمه حوادث تا سقف 35 میلیون تومان برای خانواده های شاهد و ایثارگران خبر داد. تا کنون 2000 واحد مسکونی متعلق به ایثارگران در مناطق سیل زده کشور خسارت دیده است.


به گزارش حدیدنیوز، معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران از پوشش خدمات بیمه حوادث تا سقف ۳۵ میلیون تومان برای خانواده های شاهد و ایثارگران خبر داد و گفت: تا کنون ۲۰۰۰ واحد مسکونی متعلق به ایثارگران در مناطق سیل زده کشور خسارت دیده است.
 
سید منصور میرمرادی گفت: هر چند هنوز امکان دریافت گزارش های کامل فراهم نشده است، اما تاکنون به بیش از ۲۰۰۰ هزار واحد مسکونی متعلق به ایثارگران به دلیل سیل های اخیر در استان های لرستان، گلستان، مازندران، خوزستان و ایلام خسارت وارد شده که برخی از این واحدها ۱۰۰ درصد تخریب شده است.
 
میرمرادی اظهار داشت: بر اساس پیش بینی های انجام شده ممکن است بیش از دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی ایثارگران متاثر از سیل شده باشند؛ البته چون هنوز مشکل سیل در برخی استان ها به پایان نرسیده است، برخی ارزیابی ها بعد از شرایط نرمال در استان ها از سوی بیمه ها انجام خواهد شد.
 
به گفته وی، همچنین ۱۷ گلزار شهدا در استان های سیل زده کشور نیز خسارت دیده است که باید این گلزارهای شهدا بازسازی شوند. در استان گلستان در آق قلا و گمیشان، گلزارهای شهدای اهل سنت تخریب بیشتری داشته است که امیدواریم به صورت ملی برای بازسازی آنها اقدام شود.
 
وی اضافه کرد: تمام خانواده های تحت پوشش تا سقف ۳۵ میلیون تومان بیمه حوادث هستند که شامل واحد مسکونی و اثاثیه منزل است و به همین منظور بنیاد برای جبران این خسارات، نشست های مختلفی با شرکت بیمه برگزار کرده است.
 
میرمرادی ادامه داد: اگر چه دولت هم قرار است تسهیلاتی بلاعوض در شهرها تا ۱۲ میلیون تومان و در روستاها ۱۰ میلیون تومان و تسهیلات دیگری با سقف ۵۰ میلیون تومان برای شهرها و ۴۰ میلیون تومان برای روستاها تخصیص دهد، خود بنیاد نیز تسهیلات مسکن برای ایثارگران در شهرها و روستاها تخصیص می دهد.
 
وی اضافه کرد: صندوق قرض الحسنه شاهد به تمام ایثارگران و خانواده های شهدایی که عضو هستند، به تناسب خسارت وارده تا سقف ۲۰ میلیون تومان تسهیلات بدون سود پرداخت می کند و صندوق اشتغال و کارآفرینی نیز تسهیلات ویژه برای اشتغال این افراد به متقاضیان خواهد داد.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: برای تسکین آلام خانواده های شهدا و ایثارگران آسیب دیده در سیل نیز تیم های سه تا هفت نفره مددکاری و روانشناسی به استان های سیل زده اعزام می شود، همچنین گروه های خدماتی پس از ثبات وضعیت در مناطق سیل زده، اعزام خواهد شد.
 
میرمرادی ادامه داد: در حوزه درمان و پزشکی یکی از موضوعات مهم تهیه تجهیزات پزشکی و امکانات موردنیاز ایثارگران بود که به همین منظور تا سقف یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بنیاد استان ها اعتبار تخصیص شده است تا در شرایط اضطراری به خانواده های شهدا و ایثارگران کمک کنند.
 
به گفته وی به خاطر خسارات فراوان سیل، همه مدیران بنیاد استان های مختلف کشور به صورت آماده باش هستند تا خدمات رسانی مطلوبی به آسیب دیدگان ناشی از سیل ارائه شود


کد مطلب: 37127

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/report/37127/بنیاد-شهید-سیل-زدگان

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com