کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درگفت وگوبا«حدیدنیوز»:

در شرايط محدوديت ارزی ورود ماشين گران قيمت توجيهی ندارد

25 مهر 1391 ساعت 16:03

ورود ماشين‌های گرانقيمت با ارزش‌های انقلابی ملت ايران در تضاد است.


يكی از انتقادات جدی ما به دولت در اين زمينه است، در زمانی ماشين های خارجی با ارز ۱۲۲۶ تومان وارد كشور می شوند كه ما محدوديت ارزی داريم و دشمنان نيز مترصد فرصت برای فشارهای بيشتر هستند.
عبدالكريم رجبی عضو كميسيون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با حدیدنیوز با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد سبك زندگی ايرانی - اسلامی گفت: سبك زندگی ايرانی - اسلامی يكی از نيازهای هميشگی جامعه ما است كه متاسفانه از آن غافل شده‌ايم، جامعه هر چه پيشرفت می‌كند و ارتباطاتش بيشتر می‌شود بايد به سمت تكامل معنوی نيز حركت كند و اينكه ارزش‌ها در اين پيشرفت ذبح شوند با مبانی دينی ما ناسازگار است.
وی با بيان اينكه در جامعه غربی عاطفه، محبت، احساس ترحم و مسائل اجتماعی در پايين‌ترين سطح قرار دارد و مسائل با ديدگاه مادی تبيين می‌شود، افزود: اما در جامعه اسلامی بايد اين مسائل بسيار پررنگ باشند و اجازه ندهند مسائل مادی بر مسائل اجتماعی سايه‌افكن باشند.
عضو كميسيون اقتصادی مجلس وجدان كاری و انصاف را يكی از عوامل مهم در زندگی امروز دانست و گفت: در كنار اين عوامل ساده‌زيست بودن مسئولان الگوی مردم خواهد بود، مردم وقتی مي‌توانند خود را به سبك زندگی اسلامی نزديك كنند كه ساده زيستی را به عنوان يك فرهنگ متعالی بپذيرند.
وی با اشاره به بيانات پيامبر(ص) ائمه(ع) و امام و رهبری در مورد پرهيز از اشرافيگری افزود: از نگاه اسلام اگر كسی شب بخوابد و از احوال همسايه خود باخبر نباشد مسلم نيست، دينی كه تا اين حد به مسائل مردم توجه دارد هرگز اجازه نمی دهد افرادی خوی اشرافی گری را در جامعه رواج دهند.
رجبی فرصت طلبی را يكی از موانع رسيدن به سبك درست زندگی دانست و عنوان كرد: اگر افرادی در برخی مشكلات اقتصادی در جامعه سوء استفاده كنند و نفع چندبرابری خود را در زيان جامعه ببينند يك خطر بزرگی برای جامعه خواهد بود.
وی در خصوص ورود ماشين‌های گران قيمت خارجی به كشور افزود:يكی از انتقادات جدی ما به دولت در اين زمينه است، در زمانی ماشين های خارجی با ارز ۱۲۲۶ تومان وارد كشور می شوند كه ما محدوديت ارزی داريم و دشمنان نيز مترصد فرصت برای فشارهای بيشتر هستند
عضو كميسيون اقتصادی مجلس گفت: ارز كشور حاصل فروش نفت است و ذخيره اقتصادی كشور محسوب می‌شود و نبايد اين سرمايه ملی را با واردات كالاهای بی‌كيفيت و ماشينهای گران قيمت تباه كنيم، ورود ماشين‌های گرانقيمت با ارزش‌های انقلابی ملت ايران در تضاد است.
وی افزود: هر چند دولت اين ماشينها را برای مصرف شخصی خود وارد نمی‌كند، اما در نظارت و كنترل مسئوليت خطير دارد و بايد به هر نحو مانع از ورود اين ماشينها شود، ورود چنين ماشينهايی قطعا مورد قبول رهبری و ملت رشيد ايران نيست.


کد مطلب: 7564

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/7564/شرايط-محدوديت-ارزی-ورود-ماشين-گران-قيمت-توجيهی-ندارد

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com