کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از سرگیری سوآپ گاز | تراز روند صادرات و واردات گاز ایران

20 اسفند 1401 ساعت 14:40

جولایی گفت: در حال حاضر ۱۰ میلیون متر مکعب واردات گاز از ترکمنستان وجود دارد که در قالب سوآپ در حال انجام است و از این میزان ۷ میلیون تنها به آذربایجان تحویل داده می‌شود.


به گزارش حدیدنیوز؛ محمد رضا جولایی مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز با اشاره به برقراری صادرات و واردات گاز گفت: هم اکنون صادرات گاز ۱۰ میلیون متر مکعب به کشور عراق و ۳۰ میلیون متر مکعب به ترکیه، ۶ میلیون متر مکعب به آذربایجان و یک میلیون متر مکعب به ارمنستان در حال انجام است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۰ میلیون متر مکعب واردات گاز از ترکمنستان وجود دارد که در قالب سوآپ در حال انجام است که از این میزان ۷ میلیون تنها به آذربایجان تحویل داده می‌شود.

جولایی در پاسخ به این سوال مهر که آیا قراردادهای جدید برای صادرات گاز وجود دارد گفت: هماهنگی‌های قرارداد ۲۵ ساله بلند مدت عراق و ترکیه در حال انجام است تا این کشورها میزان گاز دریافتی را افزایش دهند.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ادامه داد: برای مساله قیمتی آن در حال مذاکره هستیم.

وی اضافه کرد: ترکمنستان تنها در حال سوآپ به ایران است در حالی که ترجیح ما این است که واردات صورت بگیرد اما به دلیل مسائل سیاسی به جای واردات سوآپ امکان پذیر است.

جولایی در پاسخ به این سوال که آیا با ترکمنستان قرارداد جدیدی مبنی بر واردات گاز منعقد شده است، گفت: تا پایان سال وضعیت به همین رویه وجود دارد و قرارداد جدیدی با ترکمنستان منعقد نشده است.


کد مطلب: 37643

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/37643/سرگیری-سوآپ-گاز-تراز-روند-صادرات-واردات-ایران

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com