کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پایانی برای کدخدا | شانگهای مسیری برای خنثی‌سازی تحریم‌ها

26 شهريور 1401 ساعت 11:28

سازمان همکاری‌های شانگهای را باید ابزاری برای فرو ریختن کاخ کدخدایی آمریکا و اتمام جهان تک‌قطبی دانست


به گزارش حدیدنیوز، ابوالفضل حسن‌بیگی نماینده مردم دامغان در مجلس دهم درباره اهمیت حضور ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای اظهار داشت: سیاست جمهوری اسلامی ایران بیش از یک دهه این بود که با کشورهای بلوک شرق ارتباط عمیق‌ و حسنه داشته باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه دولت‌های گذشته در رابطه با پیوستن به شانگهای و ارتباط با همسایگان کوتاهی کردند، افزود: این مسئله باعث شد یک سلسله مشکلات و گرفتاری‌هایی برای کشور و به ویژه در بحث معیشت مردم ایجاد شود؛ اما با حضور آقای رئیسی در دولت و به عنوان رئیس جمهور ملت ایران این استراتژی تحقق پیدا کرد.

نماینده مردم دامغان در مجلس دهم با اشاره به تاثیرگذاری ایران در دنیا و منطقه بیان داشت: در روند عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای، کشورهای شرقی عضو این سازمان به ویژه روسیه و چین با آغوش باز از عضویت جمهوری اسلامی ایران برای عضویت در این سازمان استقبال کردند.

* سازمان همکاری‌های شانگهای مسیری برای اتمام جهان تک‌قطبی است

حسن‌بیگی تشکیل سازمان همکاری‌های شانگهای را ابزاری برای فرو ریختن کاخ کدخدایی آمریکا و اتمام جهان تک‌قطبی دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای عضو شانگهای علاقمند هستند تا جهان چندقطبی شکل بگیرد؛ با حضور ایران قدرت این سازمان افزایش پیدا کرده و در ابعاد مختلف به درجه بالایی نائل آمد.

* شانگهای مسیری برای خنثی‌سازی تحریم‌ها

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران می‌تواند مهره تاثیرگذار این سازمان باشد، گفت: ایران به عنوان عضو مهم شانگهای در کنار سایر کشورهای عضو می‌تواند در مسیر دور زدن تحریم‌ها، مقابله با زیاده‌خواهی‌های آمریکا و همچنین چندقطبی شدن جهان گام‌های موثری بردارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم ادامه داد: از زمانی که جمهوری اسلامی ایران جهت عضویت در شانگهای اعلام آمادگی کرده، درهای فراوانی به روی ایران گشوده شد و از سویی هم مشاهده می‌کنیم کشورهای زیادی در دنیا مثل کشورهایی که عضو مقاومت هستند از افزوده شدن ایران به سازمان همکاری‌های شانگهای خوشحال شدند.

* حضور ایران در شانگهای شمشیر آمریکا را کند می‌کند

حسن‌بیگی بیان داشت: حضور جمهوری اسلامی ایران در کنار کشورهای عضو شانگهای، شمشیر آمریکا را کند کرد که این مسئله موجب افول زودرس آنها شده و از سویی هم  قدرت تک قطبی غرب را از بین خواهد برد.

وی با بیان اینکه یک چهارم قدرت جهان در سازمان همکاری‌های شانگهای عضو هستند، گفت: عضویت ایران در این سازمان، استراتژی و ایدئولوژی اتمام جهان تک‌قطبی و ایجاد دنیای چندقطبی را با همکاری کشورهای دیگر فراهم می‌کند.

* کاربرد امنیتی شانگهای در مقابله با اقدامات تروریستی آمریکا

حسن‌بیگی با بیان اینکه این سازمان می‌تواند در ابعاد مختلفی چون اقتصادی، سیاسی، نظامی و امنیتی کمک شایانی به کشورهای عضو این سازمان کند، بیان داشت: حضور جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای در کنار کشورهایی چون روسیه، چین و هند می ‌تواند در ابعاد امنیتی بالاخص در مقابله با اقدامات تروریستی آمریکایی‌ها کارساز باشد.

* سازمان همکاری‌های شانگهای می‌تواند تعیین‌کننده قیمت انرژی در جهان باشد

نماینده مردم دامغان در مجلس دهم در پایان گفت: یک چهارم انرژی دنیا در اختیار کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای است و با توجه به اینکه آمریکایی‌ها می‌خواستند قیمت نفت را به ۵۰ هزار دلار برسانند این سازمان می‌‌تواند تعیین کننده قیمت انرژی در دنیا باشد.

منبع: فارس


کد مطلب: 37391

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/37391/پایانی-کدخدا-شانگهای-مسیری-خنثی-سازی-تحریم-ها

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com